Ωστόσο, πρόσφατη έρευνα του τομέα των μεταφορών του διεθνούς δικηγορικού γραφείου Norton Rose Fulbright, έδειξε ότι το 40% των ερωτηθέντων θεωρεί την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα ως τη μεγαλύτερη απειλή για την ανάκαμψη του κλάδου της παγκόσμιας ναυτιλίας. «Υπάρχει μια πραγματική απόκλιση μεταξύ εκείνων των παραγόντων στον τομέα της Ναυτιλίας που πιστεύουν ότι η αγορά πρόσθετων περιουσιακών στοιχείων είναι η πιο ευεργετική επένδυση για την επιχείρησή τους και εκείνων που ανησυχούν για την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα» δήλωσε ο Χ. Θεοχάρης, επικεφαλής του τομέα μεταφορών της «Norton Rose Fulbright».
Ενώ η αισιοδοξία αυξάνεται στον τομέα της Ναυτιλίας, μια περαιτέρω ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης θέτει σε κίνδυνο την εύθραυστη πορεία ανάκαμψης» προσέθεσε το ελληνικής καταγωγής στέλεχος της NRF. Συνήθως απαιτούνται τρία χρόνια κατά μέσο όρο, για την παράδοση των πλοίων από τα ναυπηγεία. Τα δεδομένα από την αποτίμηση των πλοίων μέσω του online παρόχου ναυτιλιακών πληροφοριών VesselsValue.com έδειξαν ότι το περασμένο έτος, είχαμε τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων που είχαν τοποθετηθεί σε παραγγελία από τους διάφορους τομείς του κλάδου, από την περίοδο της ύφεσης.
Η τάση ανά τύπο πλοίου
Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων προϊόντων πετρελαίου και καυσίμων, είχαν παραγγελθεί το 2013, 233 μεσαίου βεληνεκούς ( MR ) δεξαμενόπλοια. Ουσιαστικά πρόκειται για τη μεγαλύτερη άνοδο των παραγγελιών από το 2009. Τα δεδομένα της VesselsValue.com έδειξαν ότι 35 πλοία τύπου MRs έχουν ήδη παραγγελθεί μέχρι στιγμής για το 2014 . Ο ενεργός στόλος MR αριθμεί σήμερα 1.752 πλοία.
Παράλληλα, στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου, υπήρχαν 176 παραγγελίες για το 2013 πλοίων τύπου Capesizes, κάτι που αποτελεί τη μεγαλύτερη παραγγελία από το 2009. Τα δεδομένα της VesselsValue.com αναφέρουν για το 2014, ότι 56 πλοία Capesizes είναι ήδη υπό παραγγελία. Ο ενεργός στόλος πλοίων capesize αριθμεί σήμερα 1.467 πλοία. Η ετήσια έρευνα του Norton Rose Fulbright , που διανύει το πέμπτο έτος της, είναι ένα από τα κορυφαία βαρόμετρα του τομέα των μεταφορών μέσα σε συνθήκες αγοράς, ιδίως για τη ναυτιλιακή κοινότητα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ναυτιλία ήταν ο τομέας των μεταφορών στην συγκεκριμένη έρευνα, όπου καταγράφεται το λιγότερο αισιόδοξο κλίμα. Το 69% των ερωτηθέντων αναφέρονται θετικά σχετικά με τις συνθήκες της αγοράς, σε σύγκριση με το 81% των στελεχών του κλάδου των σιδηροδρόμων ή του 75% στον τομέα των αερομεταφορών. Η διαθεσιμότητα της χρηματοδότησης αποτελεί, επίσης μια ανησυχία των ερωτηθέντων αναφορικά με τη Ναυτιλία.
Πρόσκληση σε εξειδίκευση
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ένα άγχος σε όλους τους τομείς των μεταφορών όσον αφορά την έλλειψη κατάλληλα καταρτισμένων ατόμων. «Ο κίνδυνος της έλλειψης δεξιοτήτων στον τομέα των μεταφορών έχει επίσης επισημανθεί. Η εξασφάλιση εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού θα είναι θεμελιώδους σημασίας για τη μελλοντική ανάπτυξη του τομέα των μεταφορών ", δήλωσε επίσης ο κ. Θεοχάρης.
Στην έρευνα συμμετείχαν πάνω από 850 στελέχη από μια σειρά εταιρειών που εμπλέκονται στον τομέα των μεταφορών , συμπεριλαμβανομένων χρηματοδοτών, εφοπλιστών και επιχειρηματιών, κατασκευαστών, κρατικών φορέων και στελεχών παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών. Από τους ερωτηθέντες οι 380 προέρχονταν από τον τομέα των αερομεταφορών, 215 από τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες και πάνω από 260 από τη Ναυτιλία .
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr