Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ουσιαστικά πρόκειται για το μεγαλύτερο πελάτη τόσο του ΣΕΠ, όσο και του ΟΛΠ, το οποίο καταδεικνύει τη σημασία που αποκτά για την εταιρία το λιμάνι. Σημειώνεται ότι ο Πειραιάς διακινεί πάνω από 3 εκατομμύρια container. Το Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης και 10ο στον κόσμο, διακίνησε, το 2011, 11,88 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (TEUS), το Αμβούργο 9,04 εκατ. και η Αμβέρσα 8,66 εκατ. Ωστόσο ο Πειραιάς λόγω Cosco και εγγύτητας στην κύρια διαδρομή Ασίας - Ευρώπης, μπορεί να αναπτύξει μεγάλη δυναμική σε συνδυασμό με το τραίνο, αλλά και τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων με μικρότερα πλοία σε γειτονικές χώρες.
Ουσιαστικά η MSC, με προσεγγίσεις 100 πλοίων κατά μέσο όρο το μήνα, σύνφωνα με πληροφορίες του “R”, αντιμετωπίζει το λιμάνι ως Hub κύρια λόγω της δυνατότητας του ΣΕΠ να φορτο - εκφορτώνει τα πλοία σε χρόνο ρεκόρ. Σήμερα η MSC πραγματοποιεί το 90% της συνολικής κίνησης της Προβλήτας που ελέγχει ο ΟΛΠ και το 40% της κίνησης των Προβλητών που ελέγχει η ΣΕΠ Α.Ε.
Στo πλαίσιο αυτό «καλοβλέπε黨και τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Μάλιστα πριν από λίγες μέρες στην Ελβετία, στα κεντρικά γραφεία της MSC, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του Προέδρου και Διευθύνοντα Σύμβουλου της εταιρίας κ. Τζιανλουίτζι Απόντε και εκπροσώπων του ΤΑΙΠΕΔ.
Σκοπός της συνάντησης αυτής ήταν το να διερευνηθεί ένα πιθανό ενδιαφέρον του ιταλο-ελβετικού ναυτιλιακού ομίλου για την διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά.
Η αναφορά του κ. Απόντε στα παραπάνω νούμερα εκλαμβάνεται ως ένας μοχλός πίεσης κυρίως προς την κινεζική πλευρά, καθώς η έγκριση από τις κινεζικές αρμόδιες αρχές (μαζί με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές και τις αμερικανικές αρχές), της ήδη ανακοινωθείσας συμμαχίας «P3» με την Maersk Line και την CMA-CGM, στην οποία συμπράττουν οι τρεις μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου διεθνώς δημιουργεί προβληματισμό στην MSC. Παράλληλα η MSC καίγεται για το πώς θα διαμορφωθούν τα δεδομένα στο λιμάνι του Πειραιά την επομένη της ολοκλήρωσης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του λιμανιού.