Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, οι έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν πάνω από 11 δισ. δολ σε νέες παραγγελίες. Βασικό κίνητρο η αίσθηση ότι οι κτυπημένες τιμές στα ναυπηγεία θα φέρουν υπεραξίες στο μέλλον είτε πριν να καθελκυστεί το πλοίο, είτε και μετά. Όπλο τους το γεγονός ότι διαθέτουν υψηλή ρευστότητα αλλά και αίσθηση ότι η επόμενη τριετία θα είναι καλύτερη για τη ναυτιλία.
Σε διεθνές επίπεδο, το σύνολο των νέων παραγγελιών στο δεκάμηνο αφορά σε 2.179 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 125,79 εκατ. dwt έναντι 1.171 πλοία, 47,44 εκατ. dwt, το αντίστοιχο διάστημα του 2012.
Σημειώνεται ότι επενδύθηκαν περισσότερα από 105 δισ. δολ. για νεότευκτα πλοία, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι για 900 πλοία, περίπου, δεν έγιναν γνωστοί οι οικονομικοί όροι ναυπήγησής τους.
Αναλυτικότερα, οι Ελληνες εφοπλιστές προχώρησαν το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του 2013 στην παραγγελία 242 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 22.871.640 dwt έναντι 97 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 7,04 εκατ. dwt και αξίας άνω των 3,8 δισ. δολ. το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2012.
Η αξία των πλοίων εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 11 δισ. δολ., εάν υπολογιστεί ότι για 68 πλοία δεν έγινε γνωστό το κόστος κατασκευής ενώ για τα υπόλοιπα 174 το κόστος αυτό ανέρχεται σε 9,24 δισ. δολ.
Ανά τύπο πλοίου τα bulkers εξακολουθούν να αποτελούν τη μερίδα του λέοντος, καθώς παραγγέλθηκαν 103 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου μεταφορικής ικανότητας 12,39 εκατ. dwt έναντι 40 bulkers, 3,29 εκατ. dwt το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Μετά τα πλοία ξηρού φορτίου ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια με 62 παραγγελίες 6,43 εκατ. dwt έναντι 20 δεξαμενοπλοίων μεταφορικής ικανότητας 1,55 εκατ. dwt το δεκάμηνο του 2012.
Στην τρίτη θέση της λίστας των παραγγελιών βρίσκονται τα containerships με 42 πλοία, 2,72 εκατ. dwt έναντι 20 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 1,55 εκατ. dwt το 2012.
Την πεντάδα συμπληρώνουν τα πλοία μεταφοράς υγραερίου (23 πλοία, έναντι 8 πλοίων πέρυσι) και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (11 πλοία έναντι επτά πλοίων πέρυσι).
Σημαντική δραστηριότητα στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων έχουν να επιδείξουν και οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες. Στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του 2013 τα κινεζικά ναυτιλιακά συμφέροντα προχώρησαν σε παραγγελίες 304 πλοίων, 22,98 εκατ. dwt και αξίας άνω των 11,65 δισ. δολ. (για 105 πλοία δεν έγινε γνωστό το κόστος ναυπήγησής τους).
Τον Οκτώβριο το ενδιαφέρον για παραγγελίες από τους Ελληνες εφοπλιστές επικεντρώθηκε στα πλοία τύπου capes. Συνολικά, κατεγράφησαν από την Golden Destiny παραγγελίες για 15 πλοία εκ των οποίων τα 10 είναι capes.
Αναλυτικότερα, η Alpha Tankers & Freighters προχώρησε στην παραγγελία δυο capes των 180.000 dwt το ένα αντί 56,5 εκατ. δολ. το ένα.
Η Cardiff Marine υπέγραψε συμβόλαια για τη ναυπήγηση έξι πλοίων capesize σε δύο κινεζικά ναυπηγεία, 208.000 dwt το ένα, αξίας 112 εκατ. δολ. τα δύο και 220 εκατ. δολ. τα άλλα τέσσερα.
Δύο capesize στη Νότιο Κορέα παρήγγειλε και η Golden Union, 180.000 dwt το ένα και αξίας 54,5-55 εκατ. δολ. Επίσης, ένα ακόμη cape παρήγγειλε η Poseidon Shipping σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, 180.000 dwt αξίας μεταξύ 54,5-55 εκατ. δολ.
Ένα πλοίο ultramax, 64.000 dwt αξίας 26 εκατ. δολ. , παρήγγειλε σε κινεζικά ναυπηγεία η Grecomar Shipping, ενώ τέλος τρία containerships (ένα 2.190 TEU και δυο 1.100 TEU το ένα) παρήγγειλε σε κινεζικά ναυπηγεία η Lomar Shipping.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr