Όπως τονίζεται στο σκεπτικό της απόφασης, η χορήγηση της παράτασης ισοδυναμεί με «επιβράβευση των ασυνεπών πλοιοκτητών έναντι των συνεπών που έτρεξαν εγκαίρως να συμμορφωθούν και να εγκαταστήσουν το σύστημα». Παράλληλα, το ΣτΕ έκρινε ότι δεν ευσταθεί το επιχείρημα του αρμόδιου υπουργείου ότι υπάρχουν μειωμένοι κίνδυνοι ρύπανσης από τη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων, αφού τότε «θα έπρεπε να καταργηθεί η υποχρέωση εγκατάστασης του συστήματος και όχι να παραταθεί η προθεσμία συμμόρφωσης προς τη διεθνή σύμβαση».
Σημειώνεται ότι έχει παραταθεί, με διατάγματα, τουλάχιστον εννέα χρόνια η εφαρμογή της σχετικής διεθνούς σύμβασης για την πρόληψη ρύπανσης της θάλασσας από πλοία, καθώς και του πρωτοκόλλου της MARPOL 1977/78 για την εγκατάσταση του συστήματος περισυλλογής αποβλήτων.
Στην απόφαση του ΣτΕ υπογραμμίζεται, ειδικότερα, ότι:
·Η χορήγηση της διετούς παράτασης είναι αντίθετη τόσο προς τη διεθνή σύμβαση, όσο και στις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των πλοιοκτητών. Και τούτο, διότι αντί να επιβληθούν κυρώσεις σε όσους πλοιοκτήτες δεν συμμορφώθηκαν μέχρι σήμερα, επιβραβεύονται οι ασυνεπείς πλοιοκτήτες.
·Η συμμόρφωση των πλοιοκτητών προς τη διεθνή σύμβαση αποβλέπει στην αποτροπή της ρύπανσης «των ευαίσθητων παράλιων οικοσυστημάτων». Για τον λόγο αυτό, η χώρα μας κύρωσε το 1999 τη διεθνή σύμβαση, κρίνοντας ότι ο μέχρι τότε τρόπος διάθεσης των αποβλήτων δεν εξασφάλιζε την αποτροπή της ρύπανσης.
·Ο ισχυρισμός του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ότι ορισμένα από τα πλοία αυτά θα παροπλισθούν τον Δεκέμβριο του 2007 δεν ευσταθεί, καθώς η παράταση συμμόρφωσης διευκολύνει την οριστική απαλλαγή ορισμένων πλοιοκτητών από τις υποχρεώσεις τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr