Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
«Η ναυτιλία μπορεί να προσφέρει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας εφόσον αφεθεί μακριά από μικροπολιτικές σκοπιμότητες», τόνισε χαρακτηριστικά
Παράλληλα ο πρόεδρος της Ένωσης ζήτησε η πολιτεία να λάβει δομικά μέτρα περιορισμού του κόστους λειτουργίας των υπό Ελληνική σημαία πλοίων, καθώς η ναυτιλία, όπως είπε, «πρέπει να λειτουργήσει σε ένα διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον». Ουσιαστικά άφησε να εννοηθεί ότι πρέπει να προωθηθούν από την πλευρά της πολιτείας τα θέματα των ατομικών συμβάσεων, για τα κατώτερα πληρώματα, αλλά κι άλλες δράσεις, όπως απλοποίηση διαδικασιών, καλύτερη ναυτική εκπαίδευση, ώστε να γυρίσουν κι άλλα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο.
Παράλληλα ο πρόεδρος της Ένωσης ζήτησε η πολιτεία να λάβει δομικά μέτρα περιορισμού του κόστους λειτουργίας των υπό Ελληνική σημαία πλοίων, καθώς η ναυτιλία, όπως είπε, «πρέπει να λειτουργήσει σε ένα διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον». Ουσιαστικά άφησε να εννοηθεί ότι πρέπει να προωθηθούν από την πλευρά της πολιτείας τα θέματα των ατομικών συμβάσεων, για τα κατώτερα πληρώματα, αλλά κι άλλες δράσεις, όπως απλοποίηση διαδικασιών, καλύτερη ναυτική εκπαίδευση, ώστε να γυρίσουν κι άλλα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο.
Την ίδια ώρα να επενδύσουν στην ελληνική οικονομία, «όχι μόνον για λόγους πατριωτισμού, αλλά, διότι πράγματι μπορούμε να συνδυάσουμε τη ναυτιλιακή πολιτική με την ευρύτερη αναπτυξιακή προσπάθεια» κάλεσε του έλληνες εφοπλιστές ο Υπουργός Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, Κωστής Χατζηδάκης σε εκδήλωση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με θέμα: Παρουσίαση μελέτης "Η σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας για την Ελληνική Οικονομία"
Boston Consulting Group: Το 7% του ΑΕΠ η ναυτιλία με αποκλειστικά ιδιωτικά κεφάλαια
Στη μελέτη της η Boston Consulting Group σημειώνει ότι η ελληνική ναυτιλία μπορεί να αποτελέσει βασικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας. Αφού υπογραμμίζει ότι με βάσει στοιχεία του 2010 η συνεισφορά της ανέρχεται στο 7% του ελληνικού ΑΕΠ, (περίπου €13,4 δισεκατομμύρια) ετησίως διασφαλίζοντας απασχόληση σε 165.000 άτομα που αντιπροσωπεύουν ένα ποσοστό περίπου στο 3,5% του συνόλου των απασχολουμένων, τονίζει ότι με εφόσον δρομολογηθούν συγκεκριμένες δράσεις, μπορεί αυτά τα ποσοστά να ανέβουν. Σημειώνει, δε, ότι η συνολική συνεισφορά του Ελληνικού ναυτιλιακού κλάδου στο ΑΕΠ παραμένει σταθερή διαχρονικά. Μάλιστα προβλέπει ότι λόγω συρρίκνωσης του ΑΕΠ η συνολική συνεισφορά του κλάδου για το έτος 2012 θαντιστοιχεί σε περισσότερο από 7% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας.
Σημειώνεται ότι η άμεση συνεισφορά του βασικού ναυτιλιακού κλάδου υπολογίζεται στα περίπου €7,6 δισεκατομμύρια, ποσό που αντιστοιχεί σε 3,5% του Ελληνικού ΑΕΠ. Από αυτά, η ποντοπόρος ναυτιλία έχει την μεγαλύτερη συνεισφορά, προσφέροντας €6,5 δισεκατομμύρια.
Επιπροσθέτως, ο Ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος συνεισφέρει έμμεσα, μέσω των υποστηρικτικών υπηρεσιών της ναυτιλίας, €2,3 δισεκατομμύρια, ενώ €3,4 δισεκατομμύρια είναι τα υπολογιζόμενα επαγωγικά οφέλη (επενδύσεις, κοινωνικό έργο κτλ).
Σύμφωνα με την έρευνα, οι εισπράξεις των θαλάσσιων μεταφορών στο Εμπορικό Ισοζύγιο Υπηρεσιών ανήλθαν την τελευταία δεκαετία στα €136 δισεκατομμύρια.
Η Ελληνική ναυτιλία, με εισπράξεις που ανήλθαν σε €12,7 δισεκατομμύρια το 2011, κατέχει την πρώτη θέση στο Εμπορικό Ισοζύγιο Υπηρεσιών. Αξίζει να σημειωθεί πως οι κεφαλαιακές ανάγκες της Ελληνικής ναυτιλίας καλύπτονται από ιδιωτικά κεφάλαια, χωρίς χρηματοδότηση ή επιδοτήσεις από την κυβέρνηση, σε αντίθεση με τον Τουρισμό που κατατάσσεται δεύτερος με εισπράξεις €10,5 δισεκατομμύρια.
Οι προτάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη
Οι πέντε δράσεις είναι η ένταξη του ναυτιλιακού τομέα στην μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή πολιτική της χώρας, η απλοποίηση διαδικασιών έναρξης επιχειρήσεων και μείωση γραφειοκρατίας, το σταθερό και ανταγωνιστικό θεσμικό πλαίσιο, λόγω του διεθνούς ανταγωνισμού που υπάρχει για τη νηολόγηση πλοίων, η αύξηση εγγραφών σε ναυτικές σχολές και η αναβάθμιση ποιότητας εκπαίδευσης και δυνατότητα ιδιωτικής εκπαίδευσης