Εικοσιτετράωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 16 Απριλίου αποφάσισε σε συνεδρίασή της, την Τρίτη, η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), ζητώντας για άλλη μία φορά την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου υπουργείου Ναυτιλίας για την «ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».
Η απεργία, που θα περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες πλοίων, θα ξεκινήσει στις 06:00 το πρωί της Τρίτης 16 Απριλίου και θα λήξει στις 06:00 το πρωί της Τετάρτης 17 Απριλίου.
Σημειώνεται ότι την ημέρα της απεργίας αναμένεται να εισαχθεί στην Ολομέλεια της Βουλής το επίμαχο πολυνομοσχέδιο, ενώ έως σήμερα δεν έχουν υπάρξει βασικές αλλαγές αναφορικά με τα άρθρα που αφορούν τη ναυτεργασία, δηλαδή το άρθρο 19 που προβλέπει ατομικές συμβάσεις εργασίας στα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου και το άρθρο 30 που επιφέρει αλλαγές στα εργασιακά των ναυτικών της ακτοπλοΐας.
Πηγές της ΠΝΟ ανέφεραν στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι αν τελικά το νομοσχέδιο περάσει με τη σημερινή του μορφή, δεν αποκλείεται να υπάρξει κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
«Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου επιχειρεί να καταβαραθρώσει το θεσμικό πλαίσιο, που ισχύει σήμερα (οργανικές συνθέσεις πλοίων, δεκάμηνη απασχόληση στην ακτοπλοΐα, θεσμός των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στα ποντοπόρα φορτηγά πλοία)» τονίζεται σε ανακοίνωση της ΠΝΟ, η οποία ζητά άμεσα την απόσυρσή του.
«Απευθύνουμε πλατύ κάλεσμα σε όλα τα Εργατικά Κέντρα, τις Ομοσπονδίες, τα σωματεία, τους εργαζόμενους, τις Επιτροπές Αγώνα, τις Λαϊκές Επιτροπές, τις Επιτροπές Ανέργων, να συμμετέχουν στην απεργιακή μάχη των ναυτεργατών», τονίζεται σε ανακοίνωση των ναυτεργατικών σωματείων, ΠΕΜΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού), «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» (Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού), ΠΕΕΜΑΓΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού), ΠΕΠΡΝ (Πανελλήνια Ένωση Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών) και ΠΕΣ/ΝΑΤ (Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ).
Την περασμένη Πέμπτη, τελευταία ημέρα επεξεργασίας του νομοσχεδίου στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, παρουσίασε 26 νομοτεχνικές βελτιώσεις στο σχέδιο νόμου, χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποια αλλαγή στα «φλέγοντα» ζητήματα του νομοσχεδίου, όπως το άρθρο 19 που προβλέπει ατομικές συμβάσεις εργασίας στα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου, αλλά και το άρθρο 30 που επιφέρει αλλαγές στα εργασιακά των ναυτικών της ακτοπλοΐας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr