Το όλο πακέτο ρυθμίσεων, που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας έχει ήδη τεθεί στο μικροσκόπιο των τεχνικών κλιμακίων, έστω κι αν έχει πάρει το δρόμο για τη Βουλή (βρίσκεται στο ΓΛΚ για τη σύνταξη έκθεσης)..
Έχοντας δεχθεί κρούσεις και από Έλληνες ακτοπλόους οι εμπειρογνώμονες των δανειστών επιδιώκουν διερευνούν ζητήματα που αφορούν την οργανική σύνθεση των πλοίων, τα εργασιακά των πληρωμάτων, το καθεστώς δρομολόγησης των συμβατικών και ταχύπλοων πλοίων, εμμένοντας στην πλήρη απελευθέρωσης της αγοράς.
Από την πλευρά του υπουργείου προβάλλεται ότι το πολυνομοσχέδιο «θεραπεύει» προβλήματα, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο να μείνουν τα νησιά τους χειμερινούς μήνες χωρίς πλοία. Επίσης, εντύπωση προκαλεί η εμμονή της τρόικας σε πλήρη αποσάθρωση των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτικών, κάτι που ούτε και οι εφοπλιστές το θέλουν, καθώς όπως έχει επισημανθεί κι επισήμως το εργατικό κόστος του πλοίου είναι πολύ μικρότερο π.χ. από το κόστος καυσίμων.
Σε κάθε περίπτωση το μεγάλο πρόβλημα της ακτοπλοΐας είναι η μείωση του ΦΠΑ στους ναύλους της ακτοπλοΐας, κάτι στο οποίο κωφεύουν.
Άλλωστε είναι πασίδηλη η συνεχής των τροικανών πίεση για φορολογική επιβάρυνση του ο,τιδήπτε «πλέει και είναι ελληνικό», όπως σημειώνει παράγοντας του χώρου, παραπέμποντας στοότι θα ήθελαν ακόμα μεγαλύτερους φόρους στους εφοπλιστές συνολικά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr