Ειδικότερα, με την εφαρμογή της Οδηγίας η Ελλάδα μπορεί να εξελιχθεί σε πύλη για την Ενιαία Αγορά της Ευρωπαϊκής Ενωσης και σε βασικό διαμετακομιστικό κέντρο εμπορευμάτων, καθώς μειώνεται πλέον ο χρόνος εκτελωνισμού και οι διαδικασίες φόρτωσης-εκφόρτωσης στα ελληνικά λιμάνια αυτοματοποιούνται, δημιουργώντας πολύτιμες οικονομίες κλίμακας.
Η ενσωμάτωση της Οδηγίας 2010/65 στο εθνικό δίκαιο θα συμβάλλει στην άμεση καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, ιδιαιτέρως στα καύσιμα, ενισχύοντας παράλληλα το εμπόριο των θαλάσσιων μεταφορών. Υποχρεώνει δε τα πλοία κατά τον κατάπλου ή και τον απόπλου από λιμένες των κρατών-μελών να προχωρούν σε διατυπώσεις υποβολής δηλώσεων.
Σε αυτό το πλαίσιο η ενσωμάτωση της εν λόγω Οδηγίας στην ελληνική έννομη τάξη συνιστά επιτυχία εθνικής σημασίας καθώς επιφέρει μια σειρά από οφέλη για την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ολλανδία, προκειμένου να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία του Ρόττερνταμ ως πρώτο λιμάνι της Ευρώπης, και η Γερμανία, για να ενδυναμώσει την ισχύ του λιμανιού της στο Αμβούργο, έσπευσαν από τους πρώτους να ενσωματώσουν τη συγκεκριμένη Οδηγία.
Αλλωστε, η εναρμόνιση και εφαρμογή της Οδηγίας 2010/65 στα δίκαια των ευρωπαϊκών χωρών αποτελούν ισχυρή επιθυμία και του ευρωπαϊκού εφοπλιστικού κόσμου, κάτι που έχει επανειλημμένως αναφερθεί στο ενημερωτικό έντυπο «European Community of Shipowner’s Association - ECSA».
Τέλος, στα οφέλη που θα προκύψουν από την εφαρμογή της θα είναι, δυνητικά, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στο χώρο του εμπορίου και της ναυτιλίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr