Η κυβέρνηση επιδιώκει να εισπράξει από την επιπλέον φορολόγηση του τονάζ στα ποντοπόρα πλοία συνολικά 140 εκατ. ευρώ για το διάστημα 2013- 2016, 80 εκατ. το 2013 και 60 εκατ. το 2014, ενώ το 2015 και το 2016 προβλέπονται μηδενικά έσοδα.
Στο μεσοπρόθεσμο υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για μείωση των επιδοτήσεων στις λεγόμενες «άγονες» γραμμές για την ακτοπλοΐα κατά 18 εκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2013-2016.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται μείωση των επιδοτήσεων το 2013 κατά 15 εκατ. ευρώ και κατά 3 εκατ. ευρώ το 2014. Για τα λιμάνια η κυβέρνηση προσδοκά από το 2014 μέχρι και το 2016 να αντλούνται έσοδα από την αξιοποίηση του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και των περιφερειακών λιμανιών αλλά και των μαρινών.
Σημειώνεται ότι μετά τα δώδεκα μεγάλα λιμάνια της χώρας (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Ραφήνα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Ηράκλειο, Ελευσίνα, Λαύριο, Κέρκυρα και Καβάλα), στο ΤΑΙΠΕΔ πέρασαν και άλλα 23 λιμάνια και μαρίνες. Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει δεσμευθεί στη Βουλή ότι «τα λιμάνια της χώρας δεν πρόκειται να τεθούν εκτός δημόσιου ελέγχου, καθώς θα δημιουργηθεί, μέχρι το τέλος του χρόνου, θεσμικό πλαίσιο για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που θα αναλάβει, σε κάθε περίπτωση, εποπτικό ρόλο από πλευράς πολιτείας».
Αναφορικά με τον προϋπολογισμό του 2013 για το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου θα είναι μειωμένος και διαμορφώνεται συνολικά σε 298,3 εκατ. ευρώ από 380,9 εκατ. ευρώ που ήταν εφέτος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr