Οι Έλληνες έχουν επενδύσει έως τώρα 1,6 δισ. για την αγορά 85 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, 855 εκατ. δολάρια για την αγορά 61 τάνκερ και περί τα 500 εκατομμύρια δολάρια για την αγορά 26 πλοίων μεταφοράς κοντέινερ.
Όπως επισημαίνεται από τους αναλυτές οι Έλληνες είναι πολύ συντηρητικοί στις παραγγελίες για την κατασκευή πλοίων, εκτός από τα ειδικού τύπου LNG, drill ships..
Οπως προκύπτει από τα στατιστικά της Allied Shipbroking, οι παραγγελίες πλοίων ξηρού φορτίου αποτελούν το 20,37% του υπάρχοντος στόλου και το 23,01% της υπάρχουσας χωρητικότητας. Όσον αφορά τα τάνκερ, τα σχετικά ποσοστά είναι 10,30% και 13,16% αντίστοιχα.
Στη διάρκεια του 2012, «έσπασαν σαμπάνια» 895 πλοία ξηρού φορτίου και 192 τάνκερ, ενώ σε διαλυτήρια οδηγήθηκαν 478 πλοία ξηρού φορτίου και 115 τάνκερ κρατώντας πάντα το επίπεδο προσφοράς χωρητικότητας σε πολύ υψηλό επίπεδο, γεγονός που σε συνδυασμό με την παγκόσμια ύφεση κρατά τα νάυλα χαμηλά.
Με δεδομένο μάλιστα ότι, το 2013 θα παραδοθούν από τα ναυπηγεία στους πλοιοκτήτες 854 πλοία ξηρού φορτίου συνολικής χωρητικότητας περίπου 67 εκατ. τόνων και 261 τάνκερ συνολικής χωρητικότητας 31,535 εκατ. τόνων φαίνεται ότι η πολυπόθητη ανάκαμψη στον ναυτιλιακό τομέα θα αργήσει για ακόμα μία διετία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr