Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ήδη από την πρώτη μέρα της δίκης το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας δικηγόρος εκπρόσωπος του Ομίλου Attica, παρέστη στην στα δικαστήρια της Μυτιλήνης σημειώνοντας ότι δεν πρέπει να γίνει δεκτή η συμφωνία.
Σύμφωνα με στελέχη του ομίλου Attica καθώς η εταιρεία έχει έννομο συμφέρον, στο πλαίσιο της διαμόρφωσης όρων υγιούς ανταγωνισμού έχει αποστείλει εκπρόσωπος τη δίκη. Τονίζουν, δε, ότι η συμφωνία των πιστωτών, έτσι όπως περιγράφεται σε συνδυασμό και με το σχέδιο εξυγίανσης, δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού της ΝΕΛ προς τις άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Εδώ και χρόνια σοβεί σκληρή αντιπαράθεση μεταξύ της και της Blue Star Ferries του ομίλου Attica ΝΕΛ με διακύβευμα συγκεκριμένες γραμμές του Αιγαίου, όπως η γραμμή Πειραιάς – Ρόδος και Πειραιάς – Χίος - Μυτιλήνη, όπου το καλοκαίρι ο όμιλος Attica δρομολόγησε το νεότευκτο Blue Star Πατμος.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης αναφερόμενος στην παρουσία εκπροσώπων της attica στο δικαστήριο τόνισε εμφατικά ότι η Blue Star Ferries και η Attica Group κακώς συμμετέχουν σε διαγωνισμούς, αφού έχουν μετοχική σχέση, μέσω της μητρικής τους, MIG, σε ειδησεογραφικά site, δημοσιεύματα του οποίου επικαλέσθηκε ο δικηγόρος της Attica Group στο δικαστήριο.
Πριν λίγο μάλιστα δημοσιοποιήθηκε επιστολή της ΝΕΛ προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, όπου η εταιρεία επιχειρεί να απαντήσει σε σχετικό ερώτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, εν συνεχεία δημοσιευμάτων. Πιο συγκεκριμένα τονίζει, «ότι η συμφωνία με τον όμιλο Grimaldi αφορά στις γραμμές της Αδριατικής και εντάσσεται στην πολιτική της εταιρείας για μείωση του σταθερού λειτουργικού της κόστους με ταυτόχρονη διατήρηση της εμπορικής της παρουσίας στις γραμμές αυτές. Η εκτίμηση της Διοίκησης είναι ότι η συμφωνία θα επιδράσει θετικά στα αποτελέσματά της. Επιφυλάσσεται, δε, να απαντήσει σε αιτιάσεις για τη Συμφωνία Εξυγίανσης, αλλά και την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, όπως και την απόκτηση της πλειοψηφίας των μετοχών της εταιρείας από την Altana Navigation Ltd».
Σημειώνεται ότι η Altana Navigation LtdAltana Navigation Ltd. (συμφερόντων Ευαγγελίας Μαρτίνου, συζύγου Ιωάννη Αβραντίνη), η Antelope Shipping Inc. (συμφερόντων Μιλτιάδη - Μιχαήλ Βάγγερ), η Ercolana Holdings Ltd. (συμφερόντων Γεωργίου Ζέρδιλα) και η I.S.F.I.-Square Fund (συμφερόντων Αναστάσιου Οικονόμου) κάλυψαν σχεδόν εξ ολοκλήρου το Δεκ. 2010 την ΑΜΚ των 97,9 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα το συνολικό ποσοστό συμμετοχής τους στην εταιρία να ανέρχεται σε 96% περίπου
Με βάση τη Συμφωνία Εξυγίανσης, η Altana Navigation Ltd. προτίθεται να συμμετάσχει με ποσό έως 1 εκατ. ευρώ σε ΑΜΚ της ΝΕΛ, είτε με μετρητά είτε με εισφορά σε είδος.
Οι άλλοι μέτοχοι (Antelope Shipping Inc., Ercolana Holdings Ltd. και I.S.F.I.-Square Fund) δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στην ΑΜΚ και έχει συμφωνηθεί, όπως αναφέρεται στη συμφωνία, η μεταβίβαση των μετοχών ΝΕΛ που κατέχουν στην Altana Navigation Ltd., έναντι τιμήματος 1 ευρώ ανά 5.000 μετοχές.
Επισημαίνεται ότι τη συμφωνία των πιστωτών έχουν υπογράψει δύο από το σύνολο των πιστωτών της εταιρείας, η Τράπεζα Millenium Bank και η εταιρεία Antelope Shipping. Στη Millenium Bank, η ΝΕΛ οφείλει 90,8 εκατ. ευρώ, ενώ στην Antelope Shipping, η οποία εμφανίζεται να ελέγχει το 5,73% των μετοχών της ΝΕΛ (με ημερομηνία 31/8/2010), οφείλει 15,23 εκατ. ευρώ. Οι εν λόγω δύο πιστωτές αντιπροσωπεύουν το 62,32% του συνόλου των πιστωτών και το 75,17% των ειδικών προνομιούχων και εμπραγμάτως ασφαλισμένων. Στους πιστωτές περιλαμβάνεται και η FBB Bank, στην οποία η ΝΕΛ οφείλει 19,18 εκατ. ευρώ και η οποία στο δικαστήριο τάχθηκε υπέρ τη συμφωνίας.
Η δίκη συνεχίζεται αύριο…
Γ.Α.