Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Είναι ενδεικτικό ότι ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 364,397 DWT εκ των οποίων περίπου το 78% (284,407 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 22% (79,990 DWT)Containers, RO-RO και Reefers. Οι διαλύσεις αυτές έδωσαν ρευστότητα αξίας περίπου145 εκ δολαρίων, μόνο για το τελευταίο επταήμερο περίπου.
Το 2011 οι συνολικές scrap έγιναν 25 εκ DWT, ενώ φέτος αναμένεται οι διαλύσεις να φτάσουν στο επίπεδο ρεκόρ των 30 με 35 εκ DWT, χωρίς ωστόσο να ισοσταθμίζουν την υπερπροσφορά νεότευκτων πλοίων, ειδικά ξηρού φορτίου, όπου για το 2012 το σύνολο του στόλους των dry ships θα φτάσει τους 70 εκ DWT.
Ο κύριος πυρήνας των προς διάλυση πλοίων κατευθύνεται στην Ινδία και στο Πακιστάν, όπου οι τιμές scrap είναι οι υψηλότερες στον κόσμο. Π.χ. στην Ινδία κυμαίνονται ανά long ton από $ 395 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα, όπως και στο Πακιστάν, όπου οι τιμές κινούνται στο ίδιο επίπεδο από $390 -$ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα. Λίγο πιο κάτω βρίσκονται στο Μπαγκλαντές, $ 375 - $ 400 για ίδιου τύπου πλοία, ενώ στην Κίνα η τιμή είναι από $ 300 - $ 320. Ουραγός στις τιμές είναι η Τουρκία, όπου οι τιμές είναι $100 πιο κάτω.
Ωστόσο, στην συνολική αποτίμηση της διάλυσης οφείλει κανείς να προσμετρήσει και το κόστος καυσίμων, ώστε να βρει τον κατάλληλο προορισμό. Συχνά, το συμβόλαιο για διάλυση ακολουθεί το ναύλο για περιοχές της Ινδικής Χερσονήσου, ώστε να απομειώνεται το κόστος.