Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Χαμηλές ταχύτητες ή προσωρινός παροπλισμός, είναι η λύση που προτείνει εμμέσως πλην σαφώς η Clarksons σε όσους διαχειρίζονται Vlcc καθώς οι ναύλοι έχουν υποχωρήσει σε χαμηλά επίπεδα που μόλις καλύπτουν τα λειτουργικά έξοδα. Σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα, το α τρίμηνο ο μέσος ημερήσιος ναύλος έπεσε στα 16,256 δολάρια, ενώ σήμερα βρίσκεται στα 14.438 δολ. Το μέσο λειτουργικό κόστος διαμορφώνεται στα 10.000 δολάρια. Επίσης ο μέσος ημερήσιος ναύλος για χρονοναύλωση ενός έτους έπεσε στα 27.250 δολάρια που είναι το χαμηλότερο επίπεδο από το 2002.
Από την άλλη πλευρά, είναι σχεδόν ανύπαρκτα τα περιθώρια, οι συνθήκες της αγοράς να βελτιωθούν με αποσύρσεις, καθώς μόνο 12 από τα 557 πλοία του κλάδου είναι εν ενεργεία και μάλιστα κάποια από αυτά δεν απασχολούνται στην ελεύθερη αγορά – άρα και δεν την επηρεάζουν- καθώς είναι ναυλωμένα για αποθήκευση.
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τους Claksons,, καθώς ο στόλος των Vlcc δεν δικαιολογεί αποσύρσεις λόγω ηλικία, δύο μόνο προοπτικές υπάρχουν προκειμένου, οι πλοιοκτήτες να ηρεμήσουν. Είτε να ξεκινήσουν οι παροπλισμοί, είτε να μειωθεί η ταχύτητα. Και στις δύο περιπτώσεις όμως οι αποφάσεις, για να έχουν πραγματικό αντίκρυσμα, θα πρέπει να είναι γενναίες και εκτεταμένες.