Γίνεται λοιπόν αντιληπτό από το αλαλούμ, ότι δεν υπάρχει ακόμα σοβαρή βάση για πρόβλεψη ανάπτυξης της ΕΕ μεγαλύτερης του 1,2 - 1,5% , ώστε να μπορούσε ν προστεθεί κάτι στο εμπόριο και στις μεταφορές
Για τις ΗΠΑ, μπορεί να υπάρχουν μεγάλα και ίσως δυσκολότερα προβλήματα, αλλά η σοβαρή τουλάχιστον αντιμετώπιση είναι πιο ελπιδοφόρα. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι παρά την σημαντική πάλι πτώση των νέων εβδομαδιαίων επιδομάτων ανεργίας στις 383,000, την ικανοποιητική κατανάλωση και του Φεβρουαρίου, των παραγγελιών βιομηχανικού εξοπλισμού, των δεικτών βιομηχανίας και υπηρεσιών Ιανουαρίου, των αποθεμάτων καυσίμων της τελευταίας εβδομάδας κλπ., οι υπεύθυνοι δεν ενθουσιάζονται αλλά συνεχίζουν την κινητοποίηση απέναντι στα μεγάλα προβλήματα των ελλειμμάτων και της ανεργίας. Η απόλυτη συνείδηση των προβλημάτων φαίνεται στις τελευταίες δηλώσεις Obama, Bernanke και Geithner και στο σχέδιο προϋπολογισμού 2011-2012, μετά τις προειδοποιήσεις των εταιρειών αξιολόγησης για την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας. Παραμένουν λοιπόν οι δυσκολίες για επιτάχυνση, αλλά η Αμερική τουλάχιστον κυβερνάται τώρα
Στην Ιαπωνία, όπου η επιβράδυνση το δ’ τρίμηνο του 2010 ήταν μεγαλύτερη της Βρετανίας λόγω υποτροπής της χρόνιας παθογένειας της εγχώριας κατανάλωσης, διαπιστώνεται τουλάχιστον ότι οι εξαγωγές δεν πλήττονται όσο αναμενόταν από την άνοδο του Yen, γι’ αυτό και οι επενδύσεις βιομηχανικού εξοπλισμού αυξάνονται με ρυθμό 2,7% για το τρέχον τρίμηνο. Οι εξαγωγές στην Ασία αλλά και στις ΗΠΑ φαίνεται ότι καλά κρατούν , αποτρέπουν τα χειρότερα, συντηρούν ψηλά τα εταιρικά κέρδη και αποτελούν δυνητική βάση ανάκαμψης.
Εάν χαρακτηρίσουμε την παραπάνω κατάσταση των ανεπτυγμένων συνολικά ως ταλάντευση μεταξύ στασιμότητας και ανόδου, οι ενδείξεις για τις αναπτυσσόμενες εξακολουθούν να συνηγορούν για ισχυρή άνοδο.
Για την πορεία ειδικότερα της κυριότερης πηγής φορτίων, της Κίνας, δεν θα σταθούμε στις συνήθεις ενδείξεις, π.χ αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων Ιανουαρίου της General Motors κατά 22,3% από πέρυσι, νέο άλμα 38% στις εξαγωγές Ιανουαρίου κλπ, ούτε στην πρώτη εφέτος προς τα άνω διάσταση προβλέψεων για ανάπτυξη μεταξύ του 9,5% της Bloomberg και του 8,7% των διεθνών οργανισμών. Η αξιολόγηση στοιχείων μας οδηγεί σε άλλες σπουδαιότερες παρατηρήσεις, όχι μόνο εφετινής ή βραχυχρόνιας εμβέλειας αλλά και μακροχρόνιας για την ανάπτυξη, τα φορτία και τις μεταφορές. Όταν λοιπόν προ μηνών είχαμε παρατηρήσει τάση των βιομηχανιών για μετεγκατάσταση κατά μήκος των μεγάλων πλωτών ποταμών δυτικά προς το εσωτερικό με νέες λιμενοποιήσεις, καθώς ακριβαίνει το κόστος παραγωγής στις παραλιακές ζώνες, γινόταν προφανής η σταδιακή διαδικασία ανάπτυξης ολοένα και νέων περιοχών της γιγάντιας χώρας, με μετάβαση των Δυτικών ζωνών του εσωτερικού από την πρωτογενή στην δευτερογενή παραγωγή, καθώς η προηγούμενη πιό ανεπτυγμένη Ανατολική ζώνη περνά στην τριτογενή παραγωγή των υπηρεσιών. Στα ίδια ακριβώς πλαίσια διαπιστώνεται τώρα ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες που πλήττονται από τα περίφημα μέτρα αποθέρμανσης της οικοδομικής δραστηριότητας λόγω ανόδου των τιμών στην παραλιακή ζώνη, που σχολιάζεται πάλι ως Κινεζική φούσκα, άρχισαν ήδη εκτεταμένες οικιστικές αναπτύξεις περιοχών σε αστικά κέντρα εσωτερικότερα, καθώς τα νέα τραίνα σφαίρες και οι αυτοκινητόδρομοι ρίχνουν νέες περιοχές στην αγορά και στον στίβο της ανάπτυξης. Αυτή η διαδικασία συντηρεί ταυτόχρονα ζώνες ανάπτυξης 1ου, 2ου και 3ου βαθμού που εξασφαλίζει διεξόδους και εξηγεί την διάρκεια των υψηλών συνολικών ρυθμών ανάπτυξης της χώρας, πράγμα που δυσκολεύονται φαίνεται να καταλάβουν πολλοί αναλυτές της Δύσης που ανησυχούν συνεχώς 9 χρόνια τώρα, ακόμα και σήμερα το πρωί. Στην πραγματικότητα, σηματοδοτείται τουλάχιστον εικοσαετής ακόμα συνεχής παρόμοια ποσοστιαία πορεία αλλά με πολλαπλάσια από τα σημερινά απόλυτα μεγέθη και όγκους εμπορίου, μέχρι τον κορεσμό και είσοδο και της Κινεζικής οικονομίας στις κυκλικές διακυμάνσεις των ανεπτυγμένων χωρών.
Στον απόηχο των Κινεζικών διακοπών και των ενδείξεων ανάσχεσης της πτώσης της ναυλαγοράς, η στάση αναμονής αγοραστών και πωλητών για στάθμιση της κατάστασης και εκτίμηση της κατεύθυνσης που θα πάρουν οι ναύλοι και οι τιμές, μείωσε σημαντικά τις αγοραπωλησίες ξηρού τονάζ. Αντίθετα, στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, οι συναλλαγές ήταν αυξημένες όχι γιατί συμβαίνει κάτι διαφορετικό στις συνθήκες της αγοράς, αλλά γιατί είχαν ατονήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω της κρίσης και συσσωρεύθηκαν ανάγκες ανανέωσης στόλων
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr