Πράγµατι, η αύξηση 4,1% στις παραγγελίες µηχανολογικού εξοπλισµού Αυγούστου σηµειοδοτεί βιοµηχανική ανάκαµψη και ενθουσίασε πολλούς αλλά δεν αρκεί, αφού η πτώση παραγγελιών στον καίριο τοµέα των µεταφορικών µέσων ήταν προφανώς τόσο µεγάλη, ώστε έριξε τις συνολικές παραγγελίες διαρκών αγαθών κατά –1,3%. Αυτό µαζί µε τις συνεχείς παλινδροµήσεις των εβδοµαδιαίων επιδοµάτων ανεργίας άνω των 450,000, τις αµετάβλητες πωλήσεις νέων κατοικιών, πολλούς άλλους αρνητικούς πολιτειακούς και εθνικούς δείκτες οικονοµικής δραστηριότητας, την πτώση της καταναλωτικής εµπιστοσύνης Σεπτεµβρίου σε χαµηλό 7 µηνών και την νέα απροσδόκητη αύξηση των αποθεµάτων αργού, αφαιρούν την λάµψη από την αύξηση πωλήσεων παλαιών κατοικιών κατά 7,6% µε αύξηση τιµών. Γι’αυτό ο πολλαπλός δείκτης µεσοπρόθεσµης εµβέλειας Leading παρέµεινε στο αναιµικό +0,3% και ο ΥΠΟΙΚ Geithner χαρακτήρισε µακρύ τον δρόµο της ανάκαµψης.
Στην ΕΕ, συνεχίζεται η κίνηση πλείστων χωρών αντίθετα από την ισχυρή αναπτυξιακή πορεία της Γερµανικής οικονοµίας, µε αποτέλεσµα να εξουδετερώνεται η θετική επίδραση της Γερµανικής ανάπτυξης στις συνολικές Ευρωπαϊκές επιδόσεις, οι οποίες καθηλώνονται στα όρια της ύφεσης. Το άλµα 2,2% της Γερµανικής ανάπτυξης β΄ τριµήνου διατήρησε οπωσδήποτε την δυναµική του και στο γ΄ τρίµηνο, αφού συνεχίσθηκε η µείωση της ανεργίας τον Ιούλιο και Αύγουστο για 14ο µήνα, ο δε επιχειρηµατικός δείκτης Ifo αυξήθηκε έστω και οριακά ακόµα και τον Σεπτέµβριο. ∆εν άρκεσαν όµως οι Γερµανικές επιδόσεις να αντισταθµίσουν την αναιµική πορεία των άλλων χωρών, µε αποτέλεσµα την κάθετη πτώση του δείκτη PMI βιοµηχανίας και υπηρεσιών της Ευρωζώνης Σεπτεµβρίου στο 53,8 από 56,2. Με τέτοια πορεία, η ετήσια ανάπτυξη δύσκολα θα υπερβεί το 1% .
Στην Ιαπωνία, η αµηχανία από την έλλειψη εναλλακτικών λύσεων απέναντι στην φθίνουσα πορεία των εξαγωγών και του επιχειρηµατικού δείκτη Tankan Σεπτεµβρίου, φαίνεται από συζητήσεις για νέες παρεµβάσεις συγκράτησης του Γιέν και αλλεπάλληλα νέα πακέτα αναθέρµανσης , µε τελευταίο αυτό των $54,6 δις
ΗΠΑ και ΕΕ έχουν δηλώσει έτοιµες να ακολουθήσουν την Ιαπωνία µε νέα µέτρα αναθέρµανσης, Αυτό επιβεβαιώνει ότι η υποτονική ακόµα ανάπτυξη των ανεπτυγµένων λίγα έχει να προσθέσει άµεσα στο εµπόριο και στις ναυλαγορές. Επί πλέον, το ενδεχόµενο έναρξης εµπορικού πολέµου που αναφέραµε σε προηγούµενες ανασκοπήσεις, έκανε ένα ακόµα βήµα µε την ψήφιση νόµου στις ΗΠΑ για επιβολή δασµών σε προϊόντα χωρών που χειραγωγούν το νόµισµά τους, φωτογραφίζοντας την Κίνα, ενώ Βραζιλιανοί επίσηµοι δηλώνουν “επί του πιεστηρίου”ότι έχει ήδη ξεσπάσει παγκόσµιος πόλεµος στην αγορά συναλλάγµατος, και κατηγορούν την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ. Το οικονοµικό περιβάλλον λοιπόν της ναυτιλίας είναι διπλά....φθινοπωρινό. Εκείνο που λείπει αυτή την στιγµή είναι νεότερα στοιχεία για τις αναπτυσσόµενες και ιδίως την Κίνα, για να συµπεράνει κανείς σε τι οφείλεται η τρέχουσα αδυναµία της ναυλαγοράς: Στον συνδυασµό της παραπάνω επιβράδυνσης των ανεπτυγµένων µε τις εορταστικές αργίες της Άπω Ανατολής που θα συνεχισθούν στην Κίνα από αύριο, ή οφείλεται επί πλέον και σε αρνητικές συνέπειες στις οικονοµίες της Κίνας και των άλλων αναπτυσσόµενων από την κρίση των ανεπτυγµένων, όπως το 2008-2009. Στην πρώτη περίπτωση, η ναυλαγορά θα βελτιωθεί σύντοµα, αλλά στην δεύτερη περίπτωση θα είναι καλά εάν ισορροπήσει και µεσοπρόθεσµα στα τρέχοντα επίπεδα, δεδοµένου του orderbook (π.χ παραδόσεις νεότευκτων Capers που θα φθάσουν ένα την ηµέρα το 2011).
Με βάση βέβαια τις µέχρι τώρα εκτιµήσεις, η ανάπτυξη της Ασίας εφέτος όχι µόνο δεν θα επιβραδυνθεί, αλλά κατά την Asian Development Bank θα είναι ταχύτερη από το 6,3% που ανέφερε u960 πρόσφατα ο Υπουργός οικονοµικών της Σιγκαπούρης και θα φθάσει το 8,2%, η δε Κινεζική ειδικά θα πετάξει στο 9,6%. Εάν τα επί µέρους µακροοικονοµικά στοιχεία επιβεβαιώσουν τέτοια τάση, όπως π.χ το σηµερινό στοιχείο για νέα αύξηση του Κινεζικού βιοµηχανικού δείκτη PMI Σεπτεµβρίου, η άµυνα της ναυλαγοράς θα είναι ικανοποιητική.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr