Όσον αφορά τα bulkers η αγορά βρίσκεται στο μεταίχμιο βρίσκεται καθώς παρά τις ανοδικές τάσεις η εικόνα δεν προβλέπεται θετική, καθώς προβληματίζει ο μειωμένος αριθμός ναυλώσεων. Κύρια αιτία η κατάσταση που επικρατεί στα capesize, όπου η εικόνα παραμένει απογοητευτική, αφού τα αποθεματικά σιδηρομεταλλευμάτων των κινεζικών εταιρειών παραμένουν σε επίπεδα ρεκόρ. Παράλληλα έντονος είναι ο προβληματισμός για την «καταιγίδα» παραδόσεων νεότευκτων που θα πέσουν στην αγορά την επόμενη διετία. Σύμφωνα με τους Fearnleys οι ναύλοι στα capes από υψηλότερα των 83.000 δολ του έτους έχουν κατρακυλήσει στα 26.000 την περασμένη εβδομάδα, ενώ στα panamax για παράδειγμα στα ταξίδια Ευρώπη- Απω Ανατολή από 49.000 στα 34.000. Σημαντική είναι η υποχώρηση και στις χρονοναυλώσεις
Στα tankers επίσης υπάρχει προβληματισμός για το πόσο θα κρατήσουν οι καλές ημέρες. Σύμφωνα με στοιχεία έκθεσης της Bimco από την αρχή της χρονιάς, το τονάζ των δεξαμενοπλοίων έχει αυξηθεί κατά 2% καθώς έχουν πέσει στην αγορά 18,8 εκ. dwt., ενώ έχουν αποσυρθεί 2, 9 εκ. Dwt για μετατροπή, και 6, 9 εκ. Dwt προς διάλυση. Για το 2010, η BIMCO προβλέπει ότι θα πέσει στην αγορά συνολικό τονάζ 42 εκ. Dwt, ενώ θα αποσυρθούν περί τα 20 εκ. Dwt. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις προβλέπει αύξηση του τονάζ κατά 5%. Το 2010. Τα δύσκολα όμως σύμφωνα με την BIMCO , ξεκινούν από το 2011, καθώς είναι προγραμματισμένη η παραλαβή συνολικού τονάζ 50 εκ. Dwt, που ανεβάζει το ρυθμό ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων στο 9%.Οσο για τους ναύλους ένα VLCC από τα υψηλά των 47.000 βρίσκεται στα 40.000 έχοντας όμως πέσει στα 32.000, τα Suezmax κινούνται στα 28.000 και τα Aframax στα 19.250 έχοντας πέσει στα 23.000 και 17.500 αντίστοιχα.
Αντίθετα στα containers η εικόνα δείχνει να ξεκαθαρίζει με τον όγκο των διακινούμενων εμπορευμάτων σε containers να βελτιώνεται σταδιακά, και αν επανέρχεται στα επίπεδα του 2008. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner η διακίνηση containers στο α εξάμηνο σημείωσε σημαντική βελτίωση παρουσίασε, και οι αναλυτές βλέπουν ενίσχυση του όγκου μεταφορών σε teu της τάξης του 11,6% ή 545 εκ. teu, σε σχέση με το 2009 που είχαν υποχωρήσει κατά 8,6% σε σχέση με το 2008 όταν είχαν διακινηθεί 535 εκ. teu.
Μία από πιο αξιοσημείωτες εισόδους είναι και αυτή της οικογένειας Εμπειρίκου της οποίας η εταιρεία Aeolos τους τελευταίους μήνες έχει αγοράσει πέντε post panamax τα αδελφά 6,650-teu CMA CGM Bizet, 6,700-teu CGM CGM Ravel (2001) το 5,600-teu Ikaria (2002) το Folegandros (2001) και το 5,900-teu Zante (2002)
Στα containers μπήκε δυναμικά και η Lomar των αδελφών Λογοθέτη καθώς στον στόλο της Allocean, τον οποίο εξαγόρασε υπήρχαν και εννέα containers χωρητικότητας από 1.100 έως 2.500 teu
Εξίσου θεαματική ήταν και η δραστηριοποίηση της Cardiff Marine του κ. Οικονόμου που ξόδεψε περι τα 40 εκ. δολ για την αγορά του νεότευκτου 6,500-teu Miramarin
Επίσης πιστή στην εξαγγελία της η Diana Shipping, προχώρησε στην ίδρυση της Diana Containers με την νέα εταιρεία να έχει ήδη αγοράσει τα “Frisia Brussel ” (42,650/10 3,414 TEU) και “Frisia Cotbus” (42,650/10 3,414 TEU) teus έναντι 91 εκ. δολ.
Πέρα από τους παραδοσιακούς μεγάλους έλληνες πλοιοκτήτες του κλάδου όπως ο καπετάν Βασίλης Κωσταντακόπουλος της Costamare και ο κ. Κούστας της Danaos, εντυπωσιακή λόγω των παραγγελιών της σε νεότευκτα είναι και η Niki Shipping της οικογενείας Πριόβολου η οποία από το 2007 είχε παραγγείλει στην STX επτά θηριώδη container των 12.000 Teus συνολικής αξίας 1,12 δισ. δολ τα οποία θα της παραδοθούν ως το 2013
Αξιοσημίωτη είναι και η εντατικοποίηση των αγορών της Technomar των Γιουρούκου-Στέγκου που τους τελευταίους μήνεςς αγόρασε έξι πλοία συνολικής αξίας κοντά στα 140 εκ. δολ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr