Στοιχείο διασταύρωσης της Κινεζικής υπέρβασης αποτελεί το µηνιαίο ρεκόρ όλων των εποχών τον Απρίλιο στην παραγωγή χάλυβα µε 55,4 εκ. τόνους, ή 46% της παγκόσµιας παραγωγής. Αλλά η τελευταία έκθεση του OECD επιβεβαιώνει επί πλέον και τις εκτιµήσεις της ανασκόπησης της 19 /5 ότι και οι υπόλοιπες BRIC µπορούν να κάνουν την υπέρβαση εφέτος και να αναπτυχθούν ταχύτερα από τις προβλέψεις.
Έτσι, η έκθεση εκτιµά ότι η Ινδία κινείται µε ρυθµό 8,5%, όσο και η εκτίµησή µας της 5/5, και η Βραζιλία 6,5% έναντι 6,26% που είχαν προβλέψει πρόσφατα οι ίδιοι οι Βραζιλιάνοι. Επειδή και η υπέρβαση της Ρωσίας µε ανάπτυξη άνω του 7% θεωρείται µάλλον βέβαιη εάν κρίνει κανείς τουλάχιστον από την κορυφαία εφέτος επίδοση του Ρωσικού χρηµατιστηρίου, το όραµα µιας επιτάχυνσης των αναπτυσσόµενων που να αντισταθµίζει την καχεκτική πορεία των ανεπτυγµένων ή ακόµα και την επαπειλούµενη πτώση τους σε double dip, φαίνεται πλέον ρεαλιστικό.
Αντιθέτως στις ανεπτυγµένες χώρες πέρα από οικονοµικούς δείκτες που µερικοί κατά καιρούς λάµπουν ως διάττοντες αστέρες και τον επόµενο µήνα υποχωρούν, δύο παρατηρήσεις αποκαλύπτουν ότι η κρίση δεν έληξε :
A) νέα δέσµη µέτρων που λαµβάνονται ένθεν και ένθεν του Ατλαντικού, ενάµισι χρόνο µετά τα πρώτα µέτρα διάσωσης του πιστωτικού συστήµατος και (B) η εκπληκτική ευκολία µε την οποία ο Λευκός Οίκος φαίνεται να συµβιβάζει τις διαφορές σε Βουλή και Γερουσία και να περνά το νοµοσχέδιο για....µάντρωµα του Τραπεζικού συστήµατος, σε αντίθεση µε τις Μαραθώνιες δυσκολίες που είχε πρόσφατα για να περάσει το Ασφαλιστικό νοµοσχέδιο. Αυτά αποκαλύπτουν την ταχύτατη συνειδητοποίηση από όλους πλέον, του αιτήµατος “ή αλλάζουµε ή βουλιάζουµε”.
Όσο για τα µηνύµατα από τους δείκτες, η αύξηση των παραγγελιών διαρκών αγαθών Απριλίου κατά 2,9% που σκόρπισε ....ρίγη ενθουσιασµού...προσωρινά, δεν νοµίζουµε ότι σηµαίνει κάτι, γιατί χωρίς τα µεταφορικά µέσα και ιδίως την αύξηση αεροσκαφών, οι παραγγελίες µειώθηκαν κατά 1% έναντι αύξησης 4,8% τον Μάρτιο. Οι επιφυλάξεις συµβιβάζεται άλλωστε και µε την ανάσχεση πάλι της ιδιωτικής κατανάλωσης Απριλίου, µετά από αυξήσεις επτά µηνών. Αλλά και στα πρώτα στοιχεία Μαΐου φαίνεται η συνέχεια της οικονοµικής ταλάντευσης, από την αντίθετη κίνηση της ανόδου του δείκτη καταναλωτικής εµπιστοσύνης Michigan /Reuters, µε την επάνοδο σε πτώση του βιοµηχανικού δείκτη Chicago PMI. Όσο για τα άλλα ανεπτυγµένα κέντρα, η µεν Ιαπωνία υπέστη τριπλό κτύπηµα τον Απρίλιο µε νέα πτώση τιµών, νέα αύξηση της ανεργίας και πτώση της ιδιωτικής κατανάλωσης, η δε ΕΕ....παρηγορείται ακόµα µε το µόνο πράγµα που έχει να επιδείξει, την έκφραση επενδυτικής εµπιστοσύνης ακόµα από την Κίνα.
Η αναθεώρηση λοιπόν της πρόβλεψης του OECD για την παγκόσµια ανάπτυξη εφέτος στο 4,6% από πρόβλεψη 3,4% προ εξαµήνου, είναι κυρίως αποτέλεσµα της υπέρβασης των BRIC. Σ’ αυτήν την επιτάχυνση οφείλεται οπωσδήποτε η απρόσµενη αύξηση του όγκου του παγκόσµιου εµπορίου που φθάνει το 10% στο Bulk trade, και φαίνεται προς το παρόν να ωθεί την µέση διακύµανση της ναυλαγοράς επάνω από τον µέσο όρο των 3000 µονάδων BDI του προηγουµένου 12µήνου. Εδώ όµως πρέπει να τονισθεί ότι για να συνεχισθεί αυτή η τάση, πρέπει επί τέλους να αλλάξει η νοµισµατική πολιτική του Πεκίνου για να διατηρηθεί η Κινεζική αναπτυξιακή υπέρβαση.
Η ανασκόπηση αυτή που ήταν επί χρόνια ο σταθερότερος αλλά και δικαιωµένος αρνητής των θεωριών περί Κινεζικής φούσκας και υπερθέρµανσης, θεωρεί τώρα ότι η παράταση της πολιτικής του φθηνού νοµίσµατος, έχει ξεπεράσει τα όρια και εγκλείει σοβαρούς κινδύνους. Η κάθετη πτώση των τιµών χάλυβα στην εσωτερική αγορά, ο πτωτικός δείκτης PMI Mαΐου και οι πρόσφατες αυτοκτονίες εργατών βιοµηχανίας, θεωρούµε ότι οφείλονται στις δυσαρµονίες που προκαλούνται στο εσωτερικό µέτωπο.
Αντίθετα, η εκλογίκευση της ισοτιµίας του Γουάν θα συντηρήσει την ανάπτυξη της Κίνας µέσω άνθησης της εσωτερικής αγοράς και συνεπώς την ζήτηση τονάζ. Αφ’ ετέρου, η προσφορά τονάζ τείνει να διατηρηθεί στα ανάλογα µε την ζήτηση επίπεδα του τελευταίου 12µήνου µέσω ακυρώσεων και παρατάσεων παραδόσεων νεότευκτων, ώστε να παραδοθούν κατά την J.P Morgan 122 εκ.DWT εφέτος, που αντιστοιχούν στα 900 περίπου πλοία όλων των µεγεθών που υπολογίζαµε από πέρυσι σε πολλές ανασκοπήσεις. Έτσι µόνο θα κατοχυρώσει η ναυλαγορά το όριο των 3000 µονάδων BDI, και θα συνεχίσει την υψηλότερη διακύµανση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr