Πρώτη σε παραγγελίες είναι η Βραζιλία, με 3,1 δις. δολ. από 5,5 δις. δολ. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη μετά τις μαζικές παραγγελίες της Vale για VLOC. Δεύτερη η Κίνα με 2,9 δις. δολ. από 11,9 δις. και τρίτη η Ελλάδα με 1,8 δις. δολ. από 18,7 δις. δολ. το 2008. Οι Ιάπωνες έδωσαν ελάχιστες παραγγελίες, στα 300 εκατ. δολ. από 10,1 δις. δολ., ενώ παραγγελίες ύψους 700 εκατ. δολ. έδωσαν οι Γερμανοί από 18,8 δις. το 2008. Τέλος, ελάχιστες ήταν και οι παραγγελίες που έδωσαν Κορεάτες, καθώς η αξία του διαμορφώθηκε στα 1,3 δις. δολ. από 7,7 δις. πέρυσι.
Οι υψηλότερες παραγγελίες δόθηκαν για capesize με την αξία τους να διαμορφώνεται στα 4 δις. δολάρια, ενώ γενικά στα φορτηγά δαπανήθηκαν 8,3 δις. δολ., δηλαδή το 46% της αξίας των συνολικών παραγγελιών του 2009. Τη χειρότερη επίδοση είχαν οι παραγγελίες στα VLCC που υποχώρησαν κατά 93%, στα 1,2 δις. δολ. από 16,4 δις. δολ. το 2008.
Πάντως δεν ήταν η χειρότερη χρονιά για τα VLCC καθώς το 2002 η αξία των παραγγελιών είχε πέσει στο 1 δις.δολ. Οι παραγγελίες στα suezmax υποχώρησαν κατά 61%, στα aframax κατά 66% και στα panamax 95%. Κατά μέσο όρο οι παραγγελίες δεξαμενοπλοίων υποχώρησαν κατά 88%.
Όσον αφορά τα φορτηγά, οι παραγγελίες υποχώρησαν κατά 83%, στα panamax κατά 87%, στα handymax κατά 91% και στα handysize 90%. Μηδενικές σχεδόν ήταν οι παραγγελίες για κοντέινερς, κρουαζιερόπλοια και LNG.
Για τη δεκαετία που πέρασε, η επίδοση του 2009 ήταν η χειρότερη, καθώς το 2001 οι παραγγελίες διαμορφώθηκαν στα 31,9 δις. δολ., το 2002 31,5, το 2003 69,4, το 2004 89,9, το 2005 110,9, το 2006 165,3, το 2007 259,8 και το 2008 153,6 δις. δολ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr