Τη δεκαετία του 1990 το μέσο ημερήσιο λειτουργικό κόστος ενός πλοίου ήταν 5000 δολάρια, κι αυτό έφερνε περί τα 24 εκατ. δολ. κέρδη για κάθε πλοίο στη δεκαετία κατά μέσο όρο. Τη δεκαετία που μας πέρασε, ενώ τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν ελάχιστα, το κέρδος που αναλογεί στο κάθε πλοίο αγγίζει τα 58,4 εκατ. δολάρια, είναι δηλαδή διπλάσιο.
Ο υψηλότερος μέσος όρος ναύλος τη δεκαετία του 1990 ήταν 11.900 δολάρια ημερησίως ενώ τη δεκαετία του 2000 έφτασε και τις 32.000 ημερησίως. Τα έσοδα αυτά αφορούν όλους τους κλάδους. Δηλαδή δεξαμενόπλοια, φορτηγά, κοντέινερς και gas carriers.
«Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται», σημειώνει ο αναλυτής «είναι τι θα γίνει την επόμενη δεκαετία που και η ναυτιλία μπαίνει στο πλαίσιο στρατηγικών για την προστασία του περιβάλλοντος και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πραγματικά τι θα γίνει, καθώς υπάρχουν πολλά σενάριο, κι ως εκ τούτοι θα σηκώσουμε το ποτήρι μας την παραμονή της Πρωτοχρονίας κι ας πιούμε εις υγείαν της δεκαετίας που πέρασε, καθώς η μόνη βεβαιότητα είναι ότι θα περνά από διακυμάνσεις, με κέρδη, υφέσεις και ευκαιρίες».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr