Μιλώντας με κορυφαίο ναυτιλιακό τραπεζίτη, ο οποίος θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του, μας δήλωσε πως επιβάλλεται το τραπεζικό σύστημα να επιδείξει ψυχραιμία και να εκτιμήσει κάθε περίπτωση με ρεαλισμό ώστε να αποφευχθούν ενέργειες με πολλαπλασιαστική αρνητική επίδραση στις μεταφορές.
Όπως μας εξήγησε, η διαδικασία απομόχλευσης μέσω της οποίας οι ξένες τράπεζες θα προσπαθήσουν να εξυγιάνουν τους ισολογισμούς τους θα πρέπει να γίνει με τη δέουσα σύνεση και σοβαρότητα. Οι τράπεζες θα πρέπει να εκτιμήσουν τις νέες ευκαιρίες όπως αυτές θα ξεδιπλωθούν τα επόμενα δύο χρόνια και μέσα από αυτές να στηρίξουν υπάρχουσες σχέσεις με τους πελάτες τους με εποικοδομητικό τρόπο.
"Αυτή τη φορά, θα πρέπει να λάβουν υπόψη ότι ο ελληνικός εφοπλισμός,κατέχει πολύ νεώτερα πλοία, έχει σημαντική ρευστότητα και έχει αναπτύξει ισχυρές σχέσεις με αξιόπιστους ναυλωτές. Υπάρχει δηλαδή η βάση για μία δημιουργική προσέγγιση στα τυχόν προβλήματα, τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπιστούν σ ένα πλαίσιο αμοιβαίας εμπιστοσύνης" μας επισήμανε.
Υπενθυμίζεται ότια περί τα μέσα Δεκεμβρίου μία σειρά αναλύσεων, έφερναν αρκετές εισηγμένες ναυτιλιακές να βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο. Συγκεκριμένα η JP Morgan, σε έκθεση της έθεσε τρείς εταιρείες υπό παρακολούθηση. Πρόκειται για την Navios της κυρίας Αγγελικής Φράγκου και την Eagle Bulk Shipping, συμφερόντων Σοφοκλή Ζούλλα και Genco, συμφερόντων Πήτερ Γιωργιόπουλου.
Τις DryShips, Eagle Bulk Shipping, Excel Maritime Carriers, και Genco θεωρεί και ο Scott Burk της Oppenheimer ότι έχουν πρόβλημα
Τάκης Λαϊνάς
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr