Στην συζήτηση που συντόνισε ο CEO της Tourism Generis, Γιώργος Δρακόπουλος, ο CMO της Lever Α.Ε. Όμιλος Σαμαράς & Συνεργάτες, Βασίλειος Μπλέσιος, σημείωσε πως «Το branding είναι μια διαδικασία η οποία έχει να κάνει με την ταυτότητα. Ξεκινά από τις αξίες και όταν εμείς δημιουργούμε ένα brand, είναι σα να δημιουργούμε έναν άνθρωπο. Σήμερα, το city branding είναι ακόμα πιο απαραίτητο για τον τουρισμό από την στιγμή που προέκυψε και η έννοια του υπερτουρισμού. Ένας τρόπος για να αντιμετωπίσουμε τον υπερτουρισμό είναι να μοιράσουμε ισόρροπα σε πολλές πόλεις και περιοχές την τουριστική ανάπτυξη, η οποία βλέπουμε ότι είναι αλματώδης στην Ελλάδα. Ένα brand όμως αποδίδει μόνο όταν το χρηματοδοτούμε καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Αυτό λοιπόν, είναι αναγκαίο και αυτό κάναμε εμείς στο Agora Athens. Δημιουργήσαμε ένα brand μαζί με το Επιμελητήριο της Αθήνας, στο κέντρο των Αθηνών, και το υπηρετήσαμε με δουλειά και χρηματοδότηση και κάναμε ένα ολιστικό πρόγραμμα που συνδέσαμε το brand με διάφορα στοιχεία της περιοχής. Άρα, δεν είναι μόνο να δημιουργηθεί ένα brand, αλλά πρέπει συνεχώς να διαφημίζεται. Θα πρέπει να γίνουν αξιόλογα brands σε πολλές περιοχές της χώρας, ώστε οι επισκέπτες θα προσελκύονται μέσα από καμπάνιες και αυτό θα πρέπει να γίνεται πιστά».
Ο Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Νίκος Κογιουμτσής, αναφέρθηκε στην προσπάθεια που έγινε για το Agora Athens που συνετέλεσε στο να γεμίσουν οι περιοχές αυτές με κόσμο, ενώ σε αυτό βοήθησαν και οι δημόσιοι φορείς. «Το δημόσιο μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση του city branding. Όσον αφορά τα προβλήματα, υπάρχουν προβλήματα προσβασιμότητας στην πόλη, στις υποδομές και στο κυκλοφοριακό. Το δημόσιο πρέπει, όπως και ο ιδιωτικός τομέας, να συμπληρώσει τη δράση, έτσι ώστε να έχουμε αποτέλεσμα. Εδώ μπαίνει και το ζήτημα του υπερτουρισμού, που για εμένα δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Αυτό που δεν υπάρχει είναι οι υποδομές, που είναι παρέμβαση του δημοσίου. Θα πρέπει να απαντήσουμε στο μεγάλο ερωτήματα, για το τι τουρισμό θέλουμε. Η Πορτογαλία, μια χώρα με τον ίδιο πληθυσμό, είχε πέρυσι 18 εκατ. τουρίστες, με έσοδα 23,5 δις. Εμείς 33 εκατ. τουρίστες, 21,5 δις έσοδα. Κάτι δεν κάνουμε σωστά» είπε χαρακτηριστικά.
Η Συγγραφέας, Development Manager, CAMPION SCHOOL & Διευθύντρια, ANTHOS MCE, Έφη Παναγοπούλου, υπογράμμισε πως της αρέσει η ενέργεια αυτού του τόπου και πρώτα από όλα η θάλασσα. «Το υδάτινο στοιχείο και έκανα ένα πολυθεματικό project για τον ποταμό Αλφειό. Η περιοχή έχε έναν ποταμό πλούτο που μπορεί με διάφορους τρόπους να το αξιοποιήσει. Αυτό έκαναν και εγώ μέσα από το project και κατάφερα ο Αλφειός να ακουστεί παντού, μέσα από το μύθο του Αλφειού, ο οποίος μετά αξιοποιήθηκε και σε βιβλίο», πρόσθεσε.
Από την πλευρά του ο Ειδικός Σύμβουλος Αγροδιατροφικής Σύμπραξης ΠΔΕ, Μάριος Πραπόπουλος, τόνισε πως «Το branding είναι κάτι πάρα πολύ ισχυρό. Η διατροφή είναι ένα πάρα πολύ ισχυρό κομμάτι του brand μιας περιοχής. Ο κόσμος έρχεται σε μια περιοχή για να γευτεί τα πράγματά της. Η αγροδιατροφή πλέον συγκλίνει με τον τουρισμό και εμείς πρέπει να δώσουμε ένα τοπικό χρώμα. Άρα, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το branding δεν είναι μόνο ο τουρισμός για μια περιοχή, που έχει και άλλες ανάγκες, όπως να προσεγγίσει κόσμο που θα δημιουργήσει σε αυτή. Οι άνθρωποι της κάθε περιοχής θα είναι αυτοί που θα την αναδείξουν ως τουριστικό προορισμό και θα πουν οι ίδιοι τα καλά πράγματα του τόπου. Αν δεν μπορούμε εμείς να διαφημίσουμε τον τόπο μας, τελικά θα αποτύχουμε. Θα πρέπει να αγαπήσουμε την ιστορία μας και πάντοτε να συζητάμε με το σήμερα και πώς να προσεγγίσουμε νέους ανθρώπους για να ζήσουν στην περιοχή μας».
Tέλος, ο Συνθέτης Γιώργος Βούκανος ανέφερε πως η μουσική είναι πάρα πολύ σημαντική για έναν τόπο. «Εμείς έχουμε ένα πολύ ωραίο κάστρο, το Χλεμούτσι, όπου δημιουργήσαμε ένα πολυθεματικό project το οποίο κυρίως αναδείκνυε τη μεσαιωνική πλευρά του. Ήρθαν τουρίστες από όλη την Ελλάδα και τον κόσμο και φτάσαμε την τελευταία χρόνια στο σημείο να το παρουσιάζουμε με την ψηφιακή τεχνολογία. Το project αυτό στην πραγματικότητα προσέλκυσε και την τοπική κοινωνία και υπήρχε πολύ μεγάλη συμμετοχή. Ήρθαν ξένα συγκροτήματα γιατί το έμαθαν. Αυτό δημιούργησε μια ισχυρή θεματική όπου έφτασα να δω με μεγάλη χαρά ότι εκεί γυρίζονται και ταινίες. Θεωρώ λοιπόν ότι λειτούργησε. Βέβαια, για να λειτουργήσει κάτι χρειάζεται να τροφοδοτηθεί και αυτό θέλει προσπάθεια, αγώνα, κάτι το οποίο το ξέρετε όλοι και θέλει και προσωπική αγάπη και μεράκι και ο κόσμος να το νιώσει ότι είναι δικό του», πρόσθεσε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr