“Κόκκινο” χτυπά η ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα, με βάση όσα ανέφερε στα κυριακάτικα έντυπα της Γερμανίας ο CEO της TUI, Σεμπάστιαν Έμπελ. Όπως ανέγερε η Ελλάδα έχει αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο ποσοστό κρατήσεων και σε κάποια από τα resorts της χώρας οι κλίνες που διαθέτει ο όμιλος είναι ήδη sold out.
Μάλιστα ο επικεφαλής της TUI, που αποτελεί και τον tour operator που φέρνει τους περισσότερους τουρίστες της χώρας, σημειώνει ότι λόγω της αυξημένης ζήτησης θα περιοριστούν δραστικά ή ακόμη και θα μηδενιστούν οι προσφορές για τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.
Μάλιστα προβαίνει και σε συστάσεις για έγκαιρες κρατήσεις, ώστε να αξιοποιηθεί ένα καλύτερο μομέντουμ τιμών και έτσι να μειωθεί τι κόστος των φετινών διακοπών για όσους ενδιαφέρονται να επισκεφτούν την Ελλάδα ή να αναζητήσουν πακέτα για κάποιον πιο φθηνό ευρωπαϊκό προορισμό, όπως είναι η Αλβανία.
Σε σχέση με επιμέρους προορισμούς ο επικεφαλής της TUI επεσήμανε ότι σε Κρήτη, Κω και Ρόδος, όπου η TUI, διαθέτει και υψηλή παρουσία, δεν υπάρχουν πλέον σχεδόν καθόλου διαθέσιμα πακέτα. Αντίθετα, διαθεσιμότητα υπάρχει ακόμη για τη Μαγιόρκα, την ηπειρωτική Ισπανία και την Τουρκία, ενώ σε προορισμοί όπως το Μαρόκο, η Τυνησία, η Κύπρος και η Ταϊλάνδη περιλαμβάνονται στους πιο προσιτούς οικονομικά για όσους θέλουν να περιορίσουν τον προϋπολογισμό των διακοπών τους.
Επίσης, με βάση την TUI, πέρα από τους προορισμούς της νότιας χώρας και η Ζάκυνθος, η Κάρπαθος, η Σαντορίνη, η Χαλκιδική καθώς και η Δυτική Πελοπόννησος καταγράφουν υψηλή ζήτηση καθώς μάλιστα η TUI συνεχώς διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των προτάσεων που προσφέρει ανά την Ελλάδα. Ήδη, ο τουριστικός κολοσσός εχει συνάψει συνεργασία με διαθέτει 4.500 ξενοδοχεία σε 24 ελληνικούς προορισμούς, ενώ “τρέχει” η ίδια 49 ξενοδοχεία με τα brands TUI Kids Club, TUI Blue, TUI Magic Life, Robinson, TUI Suneo και Atlantica.
Μάλιστα, φέτος μπαίνει στην γκάμα των προτάσεών της και το 4 αστέρων TUI Suneo Althea Village κοντά στα Χανιά της Κρήτης και το TUI Suneo Niriides Beach Hotel στην Κω.
Επίσης, μέσω της TUIfly, ο Όμιλος εκτελεί 144 πτήσεις την εβδομάδα προς την Ελλάδα, με την πλειονότητα των πτήσεων να πραγματοποιείται προς το Ηράκλειο. Ακολουθούν η Ρόδος και η Κως. Αντίστοιχη ζήτηση καταγράφεται και από την TUI Cruises, η οποία προσφέρει κρουαζιέρες με προορισμούς δημοφιλή ελληνικά νησιά και περιοχής της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Αισιοδοξία Κικίλια
Πάντως, πέρα το θετικό αποτύπωμα που φέρνει η πληθωριστική έκρηξη, στον τουρισμό, με αύξηση των εσόδων, που βέβαια εφόσον υπολογιστούν σε αποπληθωρισμένη βάση “προσγειώνονται” υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία, για τα έσοδα. Έτσι ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής” τόνισε ότι το 2022 η Ελλάδα είχε τη μεγαλύτερη τουριστική ανάπτυξη στην Ευρώπη και σημείωσε ότι τα μέχρι στιγμής στοιχεία -τόσο από τις αφίξεις και τα έσοδα όσο και από τις κρατήσεις που έχουν γίνει για τους επόμενους μήνες- καταδεικνύουν ότι οι φετινές επιδόσεις θα είναι αυξημένες από 10% έως 20% συγκριτικά με πέρυσι. “Θυμίζω ότι το 2022 η Ελλάδα ήταν η χώρα με τη μεγαλύτερη τουριστική ανάπτυξη στην Ευρώπη, με την έλευση ταξιδιωτών να αυξάνεται από πολύ σημαντικές αγορές στις οποίες προστέθηκαν και νέες μετά από επωφελείς συμφωνίες που συνάψαμε με αεροπορικές εταιρείες και tour operators. Για τη φετινή σεζόν, λοιπόν, περιμένουμε περαιτέρω αύξηση των τουριστικών ροών από μεγάλες αγορές όπως για παράδειγμα αυτή του Ηνωμένου Βασιλείου” τόνισε ο Υπουργός.
Αναφορικά με τις νέες αγορές-στόχους τόνισε ότι το υπουργείο Τουρισμού δρομολογεί πτήσεις από την Κίνα ακόμα και off season- με τη λογική ότι οι Κινέζοι ταξιδεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους-, στην Αυστραλία άνοιξε νέο γραφείο του ΕΟΤ στη Μελβούρνη και το Ισραήλ αυξάνει τις πτήσεις για τη χώρα μας η οποία αποτελεί νούμερο 1 προορισμό. “Επιπλέον, προχωράμε σε σημαντικές συμφωνίες με τις αεροπορικές εταιρείες της Σαουδικής Αραβίας, ενώ ήδη έχουμε ξεκινήσει μια προσπάθεια για την Ινδία και τη Νότια Κορέα. Και φυσικά έχουμε και φέτος απευθείας πτήσεις από ΗΠΑ και Καναδά, οι οποίες ξεκίνησαν πέρυσι, επεκτάθηκαν ακόμα και μέχρι τις αρχές Γενάρη και επανεκκίνησαν στις αρχές Μαρτίου. Όλες αυτές οι αγορές, εκτός από πολύ μεγάλες, αφορούν high spenders ταξιδιώτες οι οποίοι ξοδεύουν πολλά και ο χρόνος διαμονής τους στη χώρα είναι μεγαλύτερος. Αποτέλεσμα η σημαντική ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας και των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, βεβαίως στους νησιωτικούς αλλά και σε ορεινούς και εναλλακτικούς προορισμούς” πρόσθεσε ο κ. Κικίλιας.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr