Ειδικότερα, όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής, η χώρα δρομολογεί, με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής, σιδηροδρομικά έργα, ύψους 3,3 δισ. Ωσότου πραγματοποιηθούν τα συγκεκριμένα έργα, η χώρα κάνει χρήση των πόρων των Ταμείου Ανάκαμψης με στόχο την υλοποίηση δράσεων, όπως η προμήθεια τρένων υδρογόνου, τα οποία θα είναι δυνατόν να μπουν σε ράγες σε διάστημα δύο χρόνων.
Ο υπουργός ανέφερε ακόμη ότι έχει προχωρήσει ο διαχωρισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ ύστερα από πολλά χρόνια «ξεμπλόκαρε» το έργο της κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό.
Τόνισε ακόμη ότι είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την προμήθεια υπερσύγχρονου στόλου 770 λεωφορείων, ενώ σήμερα στην Αθήνα κυκλοφορούν κατά 50% περισσότερα λεωφορεία, σε σχέση με το 2019.
Ο πρόεδρος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης τόνισε ότι ο φορέας περιλαμβάνει στο χαρτοφυλάκιό του αρκετές συμμετοχές και εταιρείες με σημαντικό αντίκτυπο στην κλιματική κατάσταση της χώρας.
«Στο νέο στρατηγικό μας σχέδιο που είναι σε φάση έγκρισης, έχουμε σαφή στρατηγική για τη βιωσιμότητα και την υιοθέτηση κριτηρίων ESG» ανέφερε. Σχετικά με την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας διευκρίνισε ότι σε διάστημα έξι έως εννέα μηνών θα λάβει χώρα ο διαγωνισμός, ενώ υπό κατάρτιση βρίσκεται η μελέτη για την αξιοποίηση των περίπου 23- μικρότερων αεροδρομίων της χώρας.
Ο Πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος σημείωσε ότι απαιτείται η υιοθέτηση ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, με έμφαση στη βελτίωση των υπηρεσιών. Κι αυτό ενόψει της προσδοκώμενης βελτίωσης των επιδόσεων του τουρισμού το 2022, όπως και της επιστροφής του κλάδου στα επίπεδα πριν από την πανδημία. Ο κ. Ρέτσος τόνισε ότι απαιτείται συνεργασία των τοπικών αρχών με τους εκπροσώπους επιμέρους τουριστικών κλάδων, ώστε να καταστεί βιώσιμο το εγχώριο τουριστικό προϊόν.
Ο Πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, υπογράμμισε ότι σε αντίθεση με τις οδικές μεταφορές και τα αυτοκίνητα, όπου η ηλεκτροκίνηση επιτρέπει την αντικατάσταση του παλαιού ρυπογόνου στόλου οχημάτων-υπό την αίρεση ότι η πολιτεία θα παρέχει αναγκαία κίνητρα-στις αερομεταφορές δεν υφίστανται γρήγορες τεχνολογικές λύσεις. Ωστόσο, όπως εξήγησε, στις αερομεταφορές, όπου το αποτύπωμα αντιστοιχεί στο 1/10 αυτού των οδικών αερομεταφορών, από το 2010 οι εταιρείες πληρώνουν για τα δικαιώματα ρύπων. Ωστόσο, στον αεροπορικό κλάδο δεν υπάρχουν γρήγορες τεχνολογικές λύσεις, με την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης να είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο, ενώ η παραγωγή βιώσιμων καυσίμων είναι περιορισμένη και το συνακόλουθο κόστος υψηλό.
«Η Aegean έχει επενδύσει σε νέο στόλο που θα έχει 45% μικρότερη επιβάρυνση CO2 ανά χιλιομετρικό επιβάτη, αλλά αυτό δεν αρκεί για να πάμε στους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρέπει να δοθούν κίνητρα και αντικίνητρα και να δημιουργηθούν οι τεχνολογίες» ανέφερε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr