Σημείωσε δε πως «ο πρωθυπουργός με την υπογραφή του ουσιαστικά παίρνει και όλη την ευθύνη που ορίζει κάποιους εκλεκτούς ως τους εκφραστές του ελληνικού τουρισμού».
Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Καρίμαλης υπογράμμισε πως «ο ΕΟΤ μπορεί να ανταποκριθεί απόλυτα στις δύσκολες απαιτήσεις της εποχής», σημειώνοντας πως ο Οργανισμός που συμπληρώνει 70 χρόνια λειτουργίας και ενεργούς δράσης, «είναι συνυφασμένος με την ιστορία της Ελλάδας και του ελληνικού τουρισμού, εκπροσωπεί επάξια το σύνολο του τουριστικού κόσμου». Έκανε δε ειδική αναφορά στην εμπειρία και την τεχνογνωσία που διαθέτει και στο ανθρώπινο δυναμικό επισημαίνοντας πως «αυτό το δυναμικό, αυτό το κεφάλαιο για την χώρα, που έχει αποδείξει με νούμερα και αριθμούς την συμβολή του στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, δεν μπορεί να συγκριθεί με μια ιδιωτική εταιρία».
Ο ίδιος μίλησε για «ένα σκάνδαλο πρώτου μεγέθους» που θα φανεί το επόμενο διάστημα και χαρακτήρισε τις διατυπώσεις στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου σκανδαλώδεις. Συγκεκριμένα στάθηκε ιδιαίτερα στο ότι η ανάθεση είναι σε μία και μοναδική ιδιωτική εταιρία, ότι η ανάθεση γίνεται χωρίς διαγωνισμό, κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας και χωρίς ανώτατο όριο. Όπως εξήγησε, «ο πρωθυπουργός καλεί το υπουργείο τουρισμού, τον ΕΟΤ, 325 δήμους της χώρας με τις εταιρίες τους και 13 περιφέρειες, να δώσουν τα χρήματά τους για τη διαφημιστική προβολή της χώρας στην Marketing Greece».
Ο τέως πρόεδρος του ΕΟΤ εκτίμησε πως τα οικονομικά μεγέθη πλησιάζουν τα 40-50 εκατομμύρια ευρώ, καθώς όπως σημείωσε στον τελευταίο προϋπολογισμό της θητείας του -2018- με τις αναμορφώσεις του η αξία των δράσεων διαφημιστικής προβολής του ΕΟΤ ήταν 27 εκατομμύρια ευρώ. Αν σε αυτά προστεθούν τα αντίστοιχα ποσά του υπουργείου, των δήμων και των περιφερειών, «φτάνουμε άνετα σε ένα ποσό της τάξεων 40-50 εκατομμυρίων. Καταλαβαίνετε τι πάρτυ επίκειται να γίνει».
Πέρα από το οικονομικό σκέλος της υπόθεσης που αφορά δημόσιο χρήμα, ο κ. Καρίμαλης αναφέρθηκε και στην πολιτική διάσταση του θέματος καταλογίζοντας στην κυβέρνηση της ΝΔ πως «με αυτόν τον τρόπο υλοποιεί το ιδεολογικό της κώλυμα, την ιδεοληψία της ό,τι το δημόσιο να περάσει σε ιδιωτικά χέρια». «Η διαφήμιση είναι εργαλείο άσκησης τουριστικής πολιτικής. Μέσω της διαφήμισης ελέγχονται οι τουριστικές ροές», σημείωσε προσθέτοντας πως «αυτό είναι κάτι το οποίο επεξεργάζεται η ΝΔ τουλάχιστον εδώ και μία δεκαετία».
«Η κίνηση αυτή διχάζει τον τουριστικό κόσμο», συνέχισε ο ίδιος, αναφέροντας πως «από εκεί που είχαμε έναν ΕΟΤ που εκπροσωπούσε τους πάντες σε μια εθνική στρατηγική, τώρα έχουμε έναν διχασμό του τουριστικού κόσμου όπου η ιδιωτική εταιρία που εκφράζει μία μικρή τουριστική ελίτ δεν μπορεί να εγγυηθεί δίκαιη προβολή του συνόλου του τουριστικού προϊόντος. Έτσι τουριστικά προϊόντα, όπως πχ ο θεματικός τουρισμός, δεκάδες χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις και περιοχές ολόκληρες θα μείνουν έξω από τον σχεδιασμό τουριστικής προβολής, έξω από τις τουριστικές ροές και άρα έξω από τα έσοδα».
Διαβάστε επίσης:
Νοτοπούλου: Να αποσυρθεί η τροπολογία για τη Marketing Greece
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr