Στη νέα του παρέμβαση ο κ. Νικητιάδης υπογραμμίζει πως φέρνει το θέμα στη Βουλή εκ νέου καθώς το συγκεκριμένο πλοίο φέρει πολύ μεγάλο φορτίο πετρελαίου, που αποτελεί περιβαλλοντική «βόμβα», όχι μόνο για την Κάλυμνο αλλά και για τα έναντι παράλια της Κω αλλά και γιατί από τις απαντήσεις της Κυβέρνησης δια μέσου του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στέφανου Γκίκα δεν υπήρξαν πλήρεις απαντήσεις. Συγκεκριμένα ο κ. Γκίκας στις 15 Ιουλίου απαντώντας στον κ. Νικητιάδη ανέφερε πως «το Λιμεναρχείο Καλύμνου έχει εκκινήσει τις διαδικασίες υπαγωγής του συγκεκριμένου πλοίου στις διατάξεις του ν.2881/2001 περί επικινδύνων και επιβλαβών σκαφών. Αυτό με άλλα λόγια σημαίνει ότι πολύ σύντομα, πάρα πολύ σύντομα με τον χαρακτηρισμό του πλοίου ως επικίνδυνο και επιβλαβές, εάν ο κύριος του πλοίου δεν το απομακρύνει από την περιοχή, τότε θα προχωρήσουμε σε διαδικασία διαγωνισμού, ώστε να απομακρυνθεί το πλοίο με ασφαλή τρόπο….Κύριε συνάδελφε, κατ’ αρχάς να πω ότι η διαδικασία αυτή ενεργοποίησης του 2881 είναι η προσφορότερη λύση και η πιο σύντομη. Μιλάμε πλέον για μια διαδικασία κατά την οποία θα γίνει ο χαρακτηρισμός. Αυτή την εβδομάδα θα συγκληθεί η αρμόδια επιτροπή για τον χαρακτηρισμό ως επικίνδυνου και επιβλαβούς του σκάφους. Από εκεί και πέρα μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα γίνει η διαδικασία που σας είπα. Ή θα το πάρει ο κύριος του σκάφους ή θα γίνει διαγωνισμός».
Συμφώνως με το κείμενο της ερώτησης, τότε, δεν είχε συγκροτηθεί ακόμη η επιτροπή, ούτε είχε εκδοθεί σχετική απόφαση. Πληροφορίες αναφέρουν όμως η αρμόδια επιτροπή έχει πλέον συγκροτηθεί και βρίσκεται σε διαδικασίες πλειστηριασμού για την απομάκρυνση του καραβιού. Οι κίνδυνοι και η πίεση χρόνου ώστε να μη βυθιστεί το πλοίο είναι πλέον ισχυροί για αυτό υπάρχει η σχετική εμμονή για την απάντηση της Κυβέρνησης και συγκεκριμένη χρονική δέσμευση για την απομάκρυνση του, καθώς το «πολύ σύντομα» που ανέφερε ο κ. Γκίκας κατά την συζήτηση της σχετικής επίκαιρης ερώτησης που είχε καταθέσει ο κ. Νικητιάδης, είναι αόριστο όπως έχει αποδειχθεί αφού εδώ και 9 μήνες υφίσταται το ζήτημα. Παραλλήλως από τις απαντήσεις του Υφυπουργού Ναυτιλίας δεν έγινε σαφές με τίνος τις εντολές μεταφέρθηκε το πλοίο στο λιμάνι της Καλύμνου και γιατί δεν μεταφέρθηκε εξαρχής στη Σαλαμίνα που διαθέτει και τις ανάλογες εγκαταστάσεις. Γιατί επιλέχθηκε η Κάλυμνος, από ποιον, με ποια διαδικασία, με ποιες γνωμοδοτήσεις και με ποια σχετική αλληλογραφία; Παραλλήλως δεν είναι ιδιαίτερα σαφές και το σύνολο των ελέγχων που έγιναν στο καράβι όπως και τα ευρήματα αυτών.
Ο κ. Νικητιάδης ερωτά το αρμόδιο Υπουργό με ποιου τις εντολές, με ποια διαδικασία, με ποια αλληλογραφία και μεταξύ ποιων, μεταφέρθηκε το συγκεκριμένο καράβι στο λιμάνι της Καλύμνου; Γιατί επιλέχτηκε το συγκεκριμένο λιμάνι και όχι η Σαλαμίνα που διαθέτει σχετικές εγκαταστάσεις; Γιατί το Υπουργείο περίμενε 9 ολόκληρους μήνες για να εκκινήσει την διαδικασία απομάκρυνσης του; Τι έλεγχοι έχουν γίνει στο καράβι, από ποιες υπηρεσίες και ποια τα πορίσματα τους; Μέχρι πότε θα έχει μεταφερθεί το συγκεκριμένο πλοίο στις κατάλληλες εγκαταστάσεις στη Σαλαμίνα, καθ’ ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να βυθιστεί;
Ταυτοχρόνως ο κ. Νικητιάδης ζητάει την κατάθεση στη Βουλή όλων των πορισμάτων ελέγχων που έχουν γίνει ως είχε υποχρέωση το αρμόδιο Υπουργείο για το καράβι, τα έγγραφα και την αλληλογραφία των διαδικασιών με τις οποίες δόθηκε αρχικώς η εντολή μεταφοράς του έξω από την Κάλυμνο και στη συνέχεια μεταφοράς του συγκεκριμένου καραβιού στο λιμάνι της Καλύμνου, οποιουδήποτε άλλο σχετικό έγγραφο που να αποδεικνύει τις ενέργειες που έχουν κάνει οι Ελληνικές αρχές για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει με το συγκεκριμένο πλοίο, έτσι ώστε να ενημερωθεί η Εθνική αντιπροσωπεία, οι πολίτες και η τοπική κοινωνία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr