Όπως τόνισε ο κ. Βασιλικός «Η επιτυχία κάθε ξενοδόχου, κάθε ξενοδοχείου, στο τέλος της μέρας, είναι όφελος για την ανάπτυξη κάθε τοπικής οικονομίας, για τη συνοχή κάθε τοπικής κοινωνίας. Είναι στοιχειώδες έναντι αυτής της προσφοράς, τουλάχιστον να λειτουργεί το ξενοδοχείο σε ένα περιβάλλον υγιούς ανταγωνισμού, χωρίς τις στρεβλώσεις που δημιουργεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός των ανεξέλεγκτων βραχυχρόνιων μισθώσεων. Όλοι είμαστε υπέρ της ελεύθερης οικονομίας. Όχι όμως υπέρ της ασύδοτης. Και η αδράνεια έναντι του φαινομένου γιγάντωσε τα προβλήματα, τα οποία δεν αφορούν πλέον μόνον τη διάσταση του αθέμιτου ανταγωνισμού αλλά πρώτα και κύρια το βαθύ αρνητικό αποτύπωμα στην ίδια την κοινωνία.
Η θέση μας λοιπόν είναι σαφής. Η οικονομία διαμοιρασμού ήρθε για να μείνει και το "ρολόι" της τεχνολογικής εξέλιξης δεν γυρίζει πίσω. Ούτε οι ξενοδόχοι συζητάμε κάτι τέτοιο. Αυτό όμως που συζητάμε και ζητάμε είναι να δούμε με προσοχή τις διεθνείς πρακτικές που ακολουθούνται σε όλους τους δημοφιλείς παγκόσμιους και ευρωπαϊκούς προορισμούς. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα. Χρειάζεται όμως με βάση τις βέλτιστες πρακτικές που ακολουθούνται στην Ευρώπη να δημιουργηθεί το σαφές και καθαρό πλαίσιο ρύθμισης της δραστηριότητας».
Ο κ. Βασιλικός αναφέρθηκε και στα μεγάλα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος. «Οι προκλήσεις είναι πολλές και είναι μεγάλες. Από την 4η μεταβιομηχανική επανάσταση που μετασχηματίζει ραγδαία όλο το φάσμα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων μέχρι τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής».
«Αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς πως στο τέλος της μέρας ότι αυτό που μετράει είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που θα θωρακίζουν με ποιότητα και διασφαλίζουν βιωσιμότητα για το προϊόν μας. Δεν είναι ούτε κάτι απλό, ούτε κάτι εύκολο. Αλλά και οι εύκολες νίκες έχουν μικρά έπαθλα. Εμείς είμαστε εδώ για τα μεγάλα. Για να βρίσκεται η ελληνική ξενοδοχία στην πρωτοπορία της επίλυσης των δύσκολων εξισώσεων μιας νέας ιστορικής εποχής», σημείωσε.
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ εξήγησε ότι «Λειτουργούμε μέσα σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη και ακραία ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά. Όρος επιτυχίας είναι η διαρκής προσαρμογή με όρους ποιότητας στα δεδομένα και στις τάσεις που διαμορφώνονται στην οικονομία της φιλοξενίας. Γι' αυτό και είναι ανεκτίμητη υπεραξία το να μαθαίνουμε άμεσα και ζωντανά τις καλύτερες πρακτικές από τους καλύτερους».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr