Τα πρόσφατα στοιχεία επιβεβαιώνουν την ανοδική τάση που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στην αύξηση των ταξιδίων των Ελλήνων, με περαιτέρω ενίσχυση μέσα στο 2018.
Βαρόμετρο των προτιμήσεων των καταναλωτών εξακολουθεί να αποτελεί η σχέση τιμής, προορισμού και παρεχόμενων υπηρεσιών. Οι καταναλωτές δεν επιλέγουν απαραίτητα την πιο οικονομική πρόταση, αλλά εκείνη που θεωρούν ότι προσφέρει το καλύτερο value for money.
Μεγάλη η ζήτηση για το εξωτερικό
Ιδιαίτερα αυξημένες είναι οι κρατήσεις (πάνω από 20%) για ταξίδια στο εξωτερικό, τόσο στους κλασικούς εορταστικούς προορισμούς της Ευρώπης (Λονδίνο, Βιέννη, Ελβετία, Φιλανδία, Βελιγράδι, κλπ), όσο και στα μακρινά ταξίδια (Κεντρική και Λατινική Αμερική, Αφρική, Αυστραλία). Οι Αραβικές χώρες (Αίγυπτο, Μαρόκο, Ιορδανία, Ντουμπάι, κλπ) συνεχίζουν την ανάκαμψη που παρουσίασαν και πέρυσι στις γιορτές, καθώς και το φετινό καλοκαίρι, εμφανίζοντας αύξηση 30% σε σχέση με πέρυσι.
Αυξημένες πληρότητες στα νησιά
Οι ελληνικοί προορισμοί παρουσιάζουν σταθερή ζήτηση σε σχέση με πέρυσι. Αυτό οφείλεται στις υψηλές τιμές των παρεχομένων υπηρεσιών οι οποίες οδηγούν τους καταναλωτές να προτιμούν προορισμούς του εξωτερικού, δεδομένου ότι υπάρχουν ταξίδια στο εξωτερικό που προσφέρονται σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές. Αγαπημένοι προορισμοί των εορτών, οι κλασικοί χειμερινοί, Γιάννενα, Μετέωρα, Tζουμέρκα, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Πήλιο, Αρκαδία κ.α.
Το αυτό αποδεικνύει και η αναζήτηση στην πλατφόρμα της booking.com. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι την περίοδο μεταξύ Χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς το Πήλιο συγκαταλέγεται στους κορυφαίους προορισμούς των επισκεπτών του ιστοχώρου με την πληρότητα να φτάνει το 82%. Τζουμέρκα 86% .
Πληρότητα που φτάνει το 96% για τις ίδιες ημερομηνίες παρουσιάζει και ο προορισμός των Μετεώρων ενώ εξίσου υψηλά κινούνται με πληρότητα στο 965 κινούνται και τα Τρίκαλα τα οποία από τότε που καθιέρωσαν το δρώμενο του Μύλου των Ξωτικών προσελκύουν όλο και περισσότερους τουρίστες και τα
Στο 84% κυμαίνονται και οι πληρότητες στην συμπρωτεύουσα ενώ δεν είναι λίγοι κι αυτοί που προτιμούν να αλλάξουν τον χρόνο στα δημοφιλή νησιά της χώρας. Για παράδειγμα η Σαντορίνη παρουσιάζει πληρότητες για τις ημέρες μεταξύ των εορτών 95% ενώ στο 93% βρίσκεται η Μύκονος. Αντιστοίχως στο 93% και στο 81% κυμαίνεται η πληρότητα στη Ρόδο και στην Κω αντίστοιχα.
Αυξημένη είναι η κίνηση και στους κοντινούς προορισμούς με τις Σπέτσες να παρουσιάζουν πληρότητα 81%, όπως κάθε χρόνο άλλωστε λόγω της πρόσβασης και με αυτοκίνητο. Μικρότερη απήχηση φαίνεται να έχει η Αίγινα, παρότι πιο κοντά στην πρωτεύουσα, με τις πληρότητες να φτάνουν το 71%. Πολύς κόσμος θα ταξιδέψει, ενόψει εορτών, και στα δημοφιλή νησιά του Ιονίου. Για παράδειγμα η Κέρκυρα παρουσιάζει πληρότητες της τάξης του 81%, ενώ λίγο πιο πάνω, στο 85% και 87% κινούνται οι πληρότητες στην Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο αντίστοιχα. Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι πληρότητες στα νησιά αφορούν στα ξενοδοχεία που λειτουργούν όλο το χρόνο – δηλαδή σε ένα αρκετά μικρότερο αριθμό καταλυμάτων εν συγκρίσει με το ξενοδοχειακό δυναμικό του καλοκαιριού.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της FedHATTA, κ. Λύσανδρο Τσιλίδη το κύριο χαρακτηριστικό της εφετινής εορταστικής περιόδου είναι ότι οι κρατήσεις των διακοπών έγιναν νωρίς, ήδη από τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου με μεγάλη πληρότητα στα προσφερόμενα πακέτα. Όπως τόνισε, «το γεγονός αυτό οφείλεται στην ανακοίνωση των πακέτων από τα τουριστικά γραφεία νωρίτερα από άλλες χρονιές, στις ελκυστικές early booking τιμές αλλά και στην αλλαγή της ψυχολογίας των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι συνειδητά πλέον επιλέγουν διακοπές, επιλέγουν τουριστικό γραφείο - σύμβουλο».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr