Η Διαχείριση της εικόνας μας, οι αεροπορικές/ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και τα ναύλα τους καθώς κι η επαναλειτουργία σ’ ετήσια βάση της ακτοπλοϊκής γραμμής ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ είναι βασικοί παράγοντες ενίσχυσης της επιβατικής και τουριστικής κίνησης και αναστροφής της κατάρρευσης που βιώνει το νησί αναφέρει η επιστολή που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη μείωση της επιβατικής και τουριστικής κίνησης στη Λέσβο, στο Αεροδρόμιο και το Λιμάνι της Μυτιλήνης.
Αναλυτικά η επιστολή
«Κύριοι Υπουργοί,
1.1.Η περυσινή μετακαλοκαιρινή «κακή» εικόνα του νησιού μας, έχει πλήρως αναστραφεί, είναι καλύτερη από ποτέ και δεν απομένει παρά το γρηγορότερο να την αποκαταστήσουμε και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ (επισυνάπτεται σχετική πρόταση ειδικού) και σ’ αυτό απαιτείται η άμεση κι ουσιαστική συνδρομή της Πολιτείας (Δημόσιου κι Αυτοδιοικητικού Τομέα) με πόρους κι εξειδικευμένα στελέχη/συνεργασίες, διαχρονικό άλλωστε αίτημα της ΄Ενωσής μας.
1.2.Προϋπόθεση της αναστροφής της εικόνας μας και διατήρησή της, η αποσυμφόρηση των Hot Spots και η σταδιακή από-Προσφυγοποίηση του ακριτικού μας νησιού (ανατολικής εσχατιάς της Ε.Ε.- ευαίσθητου (και… Εθνικά) προορισμού.
2.1.Η προ 2ετίας αναίτια διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, απέκοψε το νησί μας, μεσούσης της ύφεσης, απ’ το ΖΩΤΙΚΟ του χώρο της Βόρειας Ελλάδας, μ’ εμφανείς τις επιπτώσεις στην τουριστική μας κίνηση κι όχι μόνο…… Η επανασύνδεσή μας σ’ ετήσια βάση, είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία, ίσως κι εθνικά σκόπιμη, για σύνδεση του Βαλκανικού κι Ευρωπαϊκού χώρου με την Τουρκία, Ανατολική Μεσόγειο κι ακόμα πιο πέρα…….
2.2.Επίσης μια άλλη ενδιαφέρουσα κι εθνικής σημασίας ακτοπλοϊκή σύνδεση, είναι η γραμμή Βόλου – Μυτιλήνης, που μέσω των λιμανιών της Δυτικής Ελλάδας και της Εγνατίας οδού, θα συνδέσει Ευρώπη και Βαλκάνια .
2.3.Σ’ αμφότερες τις περιπτώσεις, θα συμβάλλει θετικά το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς του Αεροδρομίου Μυτιλήνης, με συνδυαστικές συν-λειτουργίες της FRAPORT και του λιμανιού της Μυτιλήνης (με τη νέα Διοίκησή του), όσον αφορά στην ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ, CARGO Business, Γεν. Αεροπορία κλπ.
3.΄Οσον αφορά στα ναύλα (αεροπορικά κι ακτοπλοϊκά) είναι ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΑ, ποτέ δεν ήταν τόσο υψηλά, με τόσο χαμηλές (διεθνώς) τιμές πετρελαίου κι όχι μόνο – απόλυτα αποτρεπτικά (τα ναύλα) για προσέλκυση επισκεπτών και δικαιούχων του Προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού, μετακίνηση ντόπιων κι εμπορευμάτων κ.ά. – καθιστώντας περισσότερο από ποτέ εξαιρετικά αναγκαίες τις πτήσεις Charters, που φέτος είναι δραματικά μειωμένες (-65% το Μάιο, -68% τον Ιούνιο, - 63% τον Ιούλιο) και ακόμα πιο απαραίτητες τις ΧΑΜΗΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΤΗΣΕΙΣ (LOW COST CARRIERS) που ποτέ δεν αξιωθήκαμε ίσως και λόγω των «ιδιαιτεροτήτων» του… Δημόσιου Λογιστικού, ν’ αποκτήσουμε, παρά τις κατά καιρούς προσπάθειές μας (ιδιαίτερα προ 2ετίας), όταν δεν έγινε δεκτό τότε (και σήμερα) το σχετικό αίτημά τους, που ήταν «η μη καταβολή από μέρους τους, του Σπατόσημου, ύψους 12 ευρώ ανά επιβάτη. ΄Ισως γιατί την ίδια απαίτηση, για λόγους ίσης μεταχείρισης, θα προέβαλαν αμέσως μετά οι έκτακτες (CHARTERS) κι οι τακτικές πτήσεις, επιχείρημα όμως που δεν ευσταθεί, τουλάχιστον από άποψη λογικής. Και τούτο διότι, οι χαμηλού ναύλου πτήσεις, λόγω του εξαιρετικά χαμηλού τους ναύλου, ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ πιο ευνοϊκής αντιμετώπισης, π.χ. μ' επιστροφή ολόκληρου του Σπατόσημου των 12 ευρώ ανά επιβάτη, ενώ οι έκτακτες (CHARTERS) που έχουν υψηλότερο ναύλο, λιγότερα (ενδεικτικά 2-4 ευρώ) κι ακόμα λιγότερα ή και καθόλου(0-2 ευρώ) οι τακτικές πτήσεις με τα πολύ υψηλότερα ναύλα τους.
Άλλωστε, όποια αεροπορική εταιρεία επιθυμεί ν’ απαλλαγεί του Σπατόσημου ή και να καταβάλλει λιγότερα ευρώ ανά επιβάτη, ας δρομολογήσει την αντίστοιχη πτήση (χαμηλού ναύλου ή CHARTER).
Ωστόσο, αρνούμενοι την παροχή του ειδικού κινήτρου των 12 ευρώ ανά επιβάτη στις πτήσεις χαμηλού ναύλου, για τα λίγα χάνουμε τα πολλά, που ‘ ναι η κατά κεφαλή τουριστική δαπάνη των μεμονωμένων επισκεπτών, ανερχόμενη κατά δήλωση του Αερομεταφορέα στα… 900 ευρώ (μ’ ελάχιστη τα ~ 600 ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ), ιδιαίτερα στην περίοδο της πολλαπλής κρίσης, με τη δημοσιονομική προσαρμογή, capital controls, Προσφυγικό – αποκομμένοι απ’ το 2014 απ’ τη Θεσσαλονίκη – και την αστάθεια στην περιοχή, ύστερα απ’ τα πρόσφατα γεγονότα στη γείτονα Χώρα, όλα πάλι σ’ έξαρση και τους αριθμούς των πτήσεων CHARTERS, Αφίξεων (από Τουρκία και Βόρεια Ελλάδα), Κρουαζιερόπλοιων κλπ, σε…… ελεύθερη πτώση!!!
4.Κανένα Πρόγραμμα, καμιά πρωτοβουλία της Πολιτείας, για προσέλκυση επισκεπτών κι επιμήκυνση της μικρής τουριστικής μας περιόδου δεν πρόκειται ν’ αποδώσει τα προσδοκώμενα, για τον ακριτικό, νησιωτικό Ευαίσθητο προορισμό μας, στη σημερινή δύσκολη συγκυρία των «πολλαπλών» κρίσεων κι εντάσεων, ιδιαίτερα στην περιοχή μας, αν δε ληφθούν τ’ απαραίτητα μέτρα, που να διορθώνουν ή ν’ αντισταθμίζουν τουλάχιστον, αν δεν εξουδετερώνουν πλήρως, τις δυσμενέστατες επιπτώσεις των προαναφερθέντων, αν θέλουμε η «απάτητη» Λέσβος – Γεωπάρκο της UNESCO, ανήκοντας στο διεθνές δίκτυό της – με τις απαράμιλλες ομορφιές και τις αναρίθμητες εναλλακτικές της μορφές Τουρισμού, να καταστεί ελκυστική, πράγμα που και αξίζει και δικαιούται, ζητούμε την άμεση, έμπρακτη υποστήριξη της Πολιτείας στα προαναφερθέντα, έξω από γραφειοκρατικές / δημοσιοϋπαλληλικές, δημοσιολογιστικές αγκυλώσεις ή και συντεχνιακές πρακτικές και λογικές, του παρελθόντος, πριν να 'ναι πολύ αργά…».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr