Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Πιο συγκεκριμένα καταγράφεται πτώση 3,7%, στον αριθμό των επιβατών, που έφτασαν στα 4,6 εκατομμύρια, το 2013. Κύρια αιτία, σύμφωνα με την Infobank Hellastat Α.Ε οι πολιτικές και κοινωνικές ταραχές σε ανταγωνιστικές χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, που έστρεψαν μεγάλο μέρος των ταξιδιωτών σε all inclusive πακέτα σε ελληνικά ξενοδοχεία, αλλά και το γεγονός ότι πλοία κατευθύνθηκαν σε άλλες ανταγωνιστικές αγορές της Καραϊβικής και της Ασίας, όπου παρατηρείται η μεγάλη ζήτηση.
Πάντως, η χώρα εξακολούθησε να κατατάσσεται στην 3η θέση της Ευρώπης, πίσω από την Ιταλία και την Ισπανία. Ωστόσο, το μερίδιο της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή αγορά το 2013 μειώθηκε σε 14,8%, έναντι 17% πριν από δύο χρόνια.
Η μείωση των επιβατών οδήγησε τα έσοδα του κλάδου σε κάμψη 2,3%, στα 574 εκατ. ευρώ - από 588 εκατ. ευρώ το 2012 και 605 εκατ. ευρώ το 2011 - επίπεδο που τοποθέτησε την Ελλάδα στην 7η θέση της Ευρώπης.
Σύμφωνα με την Infobank Hellastat, η χώρα υστερεί σημαντικά στον τομέα του home port, καθώς το τελευταίο έτος οι επιβάτες που αναχώρησαν από ελληνικά λιμάνια ανήλθαν σε μόλις 212.000 (7η θέση στην ευρωπαϊκή αγορά).
Το σημαντικότερο μειονέκτημα για τον εγχώριο κλάδο αποτελεί η χρήση των ελληνικών λιμανιών από τα κρουαζιερόπλοια κυρίως σαν σημεία διέλευσης και όχι σαν αφετηρίες, καθώς και τα υψηλά τέλη ελλιμενισμού.
Για το τρέχον έτος, προβλέπεται ότι οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων θα υπολείπονται σε σχέση με το 2013, γεγονός που απορρέει κυρίως από την πολιτική και κοινωνική αστάθεια που επικρατεί σε χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, αλλά και τις αναδιατάξεις στόλων των διεθνών ομίλων. Εξάλλου, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που χρησιμοποιούν πλέον δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα χαμηλών υποδομών περισσότερα ελληνικά λιμάνια, ενώ προορισμοί όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος είναι κορεσμένοι.
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, διευθύνων σύμβουλο της Infobank Hellastat, «η κρουαζιέρα στη χώρα μας εμφανίζει προοπτικές μεγαλύτερης ανάπτυξης, δεδομένης της χαμηλής συμμετοχής της στην εισερχόμενη κίνηση τουριστών, αλλά και της περιορισμένης χρήσης των λιμένων σαν βάσεις αναχώρησης. Βασική όμως προϋπόθεση ανάπτυξης αποτελεί η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών στον Πειραιά και σε άλλα λιμάνια, προκειμένου να προσελκυσθούν σκάφη μεγαλύτερου μεγέθους».
Γ.Α.