Ήδη τα στοιχεία κίνησης του Απριλίου δείχνουν ότι η Ελλάδα, αλλά και ειδικότερα η Αθήνα, που επλήγη τα περασμένα χρόνια τουριστικά, έχουν ανακάμψει διεκδικώντας περίοπτη θέση στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.
Ενδεικτικά είναι και τα στοιχεία επιβατικής κίνησης της Aegean Airlines, που μαζί με την θυγατρικής της Olympic Air, κατέγραψαν αύξηση της κίνησης κατά 26% μεταφέροντας τον Απρίλιο 751.347 επιβάτες, δηλαδή 153.443 περισσότερους από ότι το αντίστοιχο διάστημα του 2013.
Πολλές οι αφίξεις "χαμηλού κόστους"
Οι εκτιμήσεις των τουριστικών και ξενοδοχειακών επιμελητηρίων θέλουν το 2014 τις αφίξεις στην χώρα μας να ξεπεράσουν τα 18,5 εκατ., έναντι 17,8 εκατ. που σημειώθηκαν το 2013.
Ωστόσο τα έσοδα από τις αφίξεις αυτές δεν αναμένεται να καταγραφούν πολύ ενισχυμένα σε σχέση με τα περσινά επίπεδα που διαμορφώθηκαν στα 12,5 δισ. άμεσα έσοδα. Γιατί όμως δεν αναμένεται να ενισχυθούν τα έσοδα με τον ίδιο ρυθμού που θα αυξηθούν οι τουρίστες;
Πρωταρχικός λόγος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς είναι το γεγονός ότι ο τουρισμός που αναμένεται είναι στην πλειονότητά του χαμηλού κόστους. Και αυτό λόγω της επέλασης των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους που δραστηριοποιούνται ακόμη πιο έντονα φέτος στη χώρα, με την Ryanair μάλιστα να κάνει την εμφάνισή της και στο δίκτυο εσωτερικού.
Φέτος αυξάνει μάλιστα κατά 70% τις προσφερόμενες θέσεις (κατά 24.000 εβδομαδιαίως) μετά την δημιουργία βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Εν μέσω μάλιστα έντονων βολών κατά του υψηλού κόστους τελών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών οι επιτελείς της Ryanair ανακοίνωσαν πριν από λίγες ημέρες ότι το φθινόπωρο του 2014 θα εντάξουν δύο νέες πτήσεις προς Βρυξέλες (Charleroi) και Ρώμη (Ciampino) στο δίκτυο της, θα αυξήσει σε δύο ημερησίως τις πτήσεις προς Λονδίνο, ενώ ενισχύει και κατά 20% τη συχνότητα προς Θεσσαλονίκη.
Παρ' όλα αυτά η αεροπορική αγορά δεν είναι βέβαιη για το εάν και κατά πόσο η ιρλανδική εταιρεία Ryanair θα παραμείνει στην χώρα με δεδομένο ότι έχει και στο παρελθόν επιδείξει... τάσεις φυγής. Η παρουσία των χαμηλού κόστους αεροπορικών εταιρειών αυξάνεται φέτος στο αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος" κατά 42%, καθώς φέτος το καλοκαίρι θα δραστηριοποιηθούν στο αεροδρόμιο της Αθήνας 17 εταιρείες έναντι 12 που ήταν πέρσι.
Γιατί δεν θα ξοδέψουν αυτοί που θα έρθουν
Πέραν της ενισχυμένης παρουσίας των χαμηλού κόστους αεροπορικών εταιρειών, η αγοραστική δύναμη- ή πρόθεση πιο σωστά- των επισκεπτών της χώρας, σχετίζεται και με την οικονομική συγκυρία στην οποία βρίσκεται η Ελλάδα. Οικονομικά πακέτα all inclusive, πολλές charter πτήσεις και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα διαμορφώνει προσδοκίες φθηνής χώρας στον επισκέπτη.
Οι τουρίστες έχουν προϋπολογίσει τα έξοδά τους σε ένα συντηρητικό επίπεδο, και σκοπεύουν να κάνουν τα πάντα για να μην τα υπερβούν. Θύματα αυτής της λογικής πέφτουν συνήθως οι τοπικές κοινωνίες, καθώς οι περικοπές προέρχονται από τις επιπλέον δραστηριότητες στις οποίες θα επιδίδονταν - μεταξύ άλλων- για ψυχαγωγία και σίτιση.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr