Ειδικότερα, κατεγράφη αύξηση σχεδόν 28,8% το πρώτο δίμηνο του 2014 σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2013. Ο προορισμός της Αθήνας διαφαίνεται να συνεχίζει την πορεία ανάκαμψης που εμφάνισε τους τελευταίους μήνες του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΣΕΤΕ. Πιο συγκεκριμένα η κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας παρουσίασε το δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου άνοδο αφίξεων +30% ή κατά 60.000 άτομα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2013.
Εγρήγορση κι όχι εφησυχασμός
Εν τω μεταξύ, ιδιαίτερα θετικά ήταν τα μηνύματα της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού, ΙΤΒ, για όλη τη χώρα. Όλοι οι μεγάλοι ταξιδιωτικοί πράκτορες καταγράφουν μεγάλη αύξηση των κρατήσεων σε πακέτα διακοπών, ενώ διάχυτη είναι η αισιοδοξία για τη τρέχουσα χρονιά. Ωστόσο, όπως σημειώνουν, παράγοντες της αγοράς, οι κίνδυνοι δεν έχουν εκλείψει, γι' αυτό απαιτείται εγρήγορση.
"Το θέμα δεν είναι να ευλογούμε τα γένια μας ή να λέμε καλά λόγια μεταξύ μας και να επαναπαυόμαστε. Είναι μια εποχή που απαιτεί δράση και εμείς θα πρέπει να υπερβούμε τον εαυτό μας, όχι μόνο για να εξασφαλίσουμε μια καλή χρονιά- που μάλλον αρχίζει να φαίνεται- αλλά για να εξασφαλίσουμε το μέλλον του ελληνικού τουρισμού", σημείωσε στη Deutsche Welle ο πρόεδρος της Ένωσης ξενοδόχων Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης.
Από τις επαφές που είχε στο Βερολίνο ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι εταίροι του ελληνικού τουρισμού στη Γερμανία δεν θα ήθελαν σε καμία περίπτωση "να πάρουν τα μυαλά μας αέρα". Αυτό που μεταφέρουν οι μεγάλοι tour operator στον Αντώνη Καμπουράκη είναι "η επιθυμία τους να συνεχίσουν οι Έλληνες να είναι συνεπείς έναντι των συνεργατών και εταίρων τους".
Το δεύτερο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό είναι να κάνει μόνιμους τους "ευκαιριακούς και προσωρινούς πελάτες" που προέκυψαν τα τελευταία χρόνια, λέει ο έλληνας επιχειρηματίας και προσθέτει: "Δεν επιτρέπεται να έλθει πελάτης στη χώρα και να μετανιώσει που μας επέλεξε". "Μια αλυσίδα που αρχίζει από τον ξενοδόχο και φτάνει στον οδηγό ταξί και στον υπάλληλο του αεροδρομίου. Πρόκειται για τον πολιτισμό της καθημερινότητας", λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των ξενοδόχων της Ρόδου.
Ο κ. Καμπουράκης κάνει ιδιαίτερη αναφορά στον διεθνή ανταγωνισμό που εντείνεται στο πεδίο του Τουρισμού και στην ανάγκη να υπάρχει διαχρονικά καλό ελληνικό τουριστικό προϊόν. Σήμερα ο ανταγωνιστής της Ρόδου και της Κρήτης δεν είναι κάποιος ελληνικός προορισμός, αλλά πολλοί διεθνείς προορισμοί, από την Σιγκαπούρη μέχρι τη Νότια Αμερική, υπενθυμίζει. Όσον αφορά τα εσωτερικά εμπόδια που αντιμετωπίζει ο ελληνικός τουρισμός, ο Αντώνης Καμπουράκης εκτιμά ότι "το σοβαρότερο από αυτά είναι ο εαυτός μας" και προσθέτει ότι όλα τα εμπόδια που υπάρχουν είναι προκλήσεις που "θα πρέπει να τις ξεπεράσουμε και θα τις ξεπεράσουμε".
Γ.Α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr