Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την ανάπτυξη του κλάδου τελευταία, η Ελλάδα παραμένει ουραγός σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. «Όσον αφορά τα έσοδα από τον κλάδο αυτό της τουριστικής ναυτιλίας, αυτά ανέρχονται στα 36 δισεκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων τα 16 δισ. για την Ευρώπη. Για τη χώρα μας το μερίδιο από τα προαναφερόμενα οφέλη και μεγέθη είναι πολύ μικρό και θα σας πω πως μετά βίας το ποσό συναλλάγματος φτάνει για την Ελλάδα τα 600 εκατομμύρια ευρώ έναντι της μεγάλης μερίδας των γειτονικών Μεσογειακών χωρών όπως της Ιταλίας που είναι 4,5 δισ. όπου υπολογίζονται σοβαρά και τα έσοδα από τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, κάτι το οποίο είναι σχεδόν ανύπαρκτο σήμερα για την Ελλάδα» τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Θεόδωρος Κόντες και πρόσθεσε: «Η μεγάλη διαφορά οφείλεται στο γεγονός του πολύ μικρού αριθμού τουριστών που επιβιβάζονται από ελληνικά λιμάνια για κυκλική κρουαζιέρα και ανήκουν στην κατηγορία του home porting το οποίο, εκτός από το γεγονός της παραμονής του επισκέπτη - τουρίστα για μεγαλύτερο χρόνο στη χώρα, προσφέρει παράλληλα και τη δυνατότητα εκτελέσεως από το πλοίο προμηθειών με διάφορα υλικά, καθώς και απασχόλησης συνεργείων επισκευαστικής βάσεως για συντηρήσεις».
«Η προσέλκυση των κρουαζιεροπλοίων στους Ελληνικούς λιμένες δεν εξαρτάται μόνο από τη Νομοθετική ρύθμιση που έγινε για το cabotage, αλλά έχει και άλλες διαστάσεις» τόνισε ο Θ. Κόντες.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης αυτές είναι:
- Η εσωτερική κατάσταση από πλευράς εργασιακής ειρήνης στους λιμένας, καθώς και στον παράγοντα ασφάλεια – security.
- Η ομαλότητα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
- Η σταθερή πολιτική που σχετίζεται με την τουριστική ναυτιλία και τον τουρισμό γενικότερα.
- Οι υποδομές στους λιμένες και τα αεροδρόμια, που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν άνετα και με ασφάλεια τα κρουαζιερόπλοια και τους με αυτά μεταφερομένους επιβάτες – τουρίστες.
- Το δίκτυο αεροπορικών απ’ ευθείας συνδέσεων με μακρινές χώρες – υπερατλαντικές πτήσεις.
- Η τιμολογιακή πολιτική των λιμένων συμπεριλαμβανομένων των ρυμουλκικών και πλοηγικών υπηρεσιών, καθώς και αυτή που αναφέρεται στα τέλη αεροδρομίων».
Louis Cruises: Ενιαίος φορέας για την κρουαζιέρα
«Το μόνο που θα θέλαμε να πούμε, ως η μοναδική ελληνική εταιρεία κρουαζιέρας που κάνει home porting και επομένως η εταιρεία που βιώνει καθημερινά τις αγκυλώσεις και τη γραφειοκρατία, είναι το απλό και το αυτονόητο», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Louis Cruises Κυριάκος Αναστασιάδης και πρόσθεσε: «Δεν είναι δυνατόν για ένα απλό ζήτημα που μπορεί να λυθεί άμεσα να υποχρεούσαι να συνεννοηθείς με τρία και τέσσερα υπουργεία. Πρέπει να υπάρχει ένας φορέας, μία διεύθυνση, που να είναι σε θέση να συντονίζει και να επιλύει άμεσα τα θέματα. Και εμείς μπορούμε να αναλάβουμε ενεργό ρόλο και να συμβάλουμε με την εμπειρία μας προς αυτήν την κατεύθυνση, ώστε η χώρα μας να αποκομίσει τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη από τη δυναμική της κρουαζιέρας».
Επενδύσεις 14 δισ. σε κρουαζιερόπλοια
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με όσα είπε στην εκδήλωση ο κ. Κόντες ο κλάδος της κρουαζιέρας προβαίνει σε συνεχείς παραγγελίες για όλο και μεγαλύτερα πλοία. «Γεγονός της τάσεως συνεχούς ανάπτυξης είναι οι παραγγελίες νέων και μεγάλων διαστάσεων κρουαζιερόπλοιων τρίτης γενιάς όπου, σύμφωνα με τα στοιχεία, αυτές απαριθμούν τα 20 κρουαζιερόπλοια μέχρι το 2016, τα οποία στο σύνολο θα έχουν μεταφορική ικανότητα 62.300 επιβάτες, το συνολικό tonnage θα ανέρχεται σε 2.300.000 κοχ και το κόστος θα υπερβεί τα 14 δισ.», σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ.
«Η δύναμη του στόλου της κρουαζιέρας ανέρχεται σήμερα στα 335 πλοία Διεθνών πλοίων με μεταφορική ικανότητα 480.000 επιβατών. Ο συνολικός αριθμός επισκεπτών φτάνει τα 22 εκατομμύρια εκ των οποίων τα 6,5 εκατομμύρια στην Ευρώπη» επεσήμανε ο Θ.Κόντες.
Γιώργος Αλεξάκης