Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Αξίζει να σημειωθεί ότι καθώς η Ευρώπη αποτελεί τον κορυφαίο παγκοσμίως προορισμό με το 55% των διεθνών αφίξεων πραγματοποιείται στην ευρωπαϊκή αγορά, το ευρωπαϊκό μερίδιο στην Κινέζικη αγορά είναι το πιο μεγάλο.
Ο πλέον δημοφιλής προορισμός των Κινέζων στη χώρα μας είναι η Σαντορίνη, όπου οργανώνουν και τις γαμήλιες τελετές τους. Μάλιστα ένα μόνο γραφείο οργάνωσης γάμων, από τα πολλά που έχουν «φυτρώσει» στη Σαντορίνη, σύμφωνα με πληροφορίες του «R», έχει μόνο για το 2014 250 γάμους να διεκπεραιώσει…με τις νύφες βέβαια και τους γαμπρούς ήδη να έχουν δώσει όρκους αγάπης… Μάλιστα του «Κουτρούλη ο … γάμος» που λαμβάνει χώρα στο ηφαιστειακό νησί των Κυκλάδων έχει σημάνει συναγερμό σε Μήλο, Χανιά, Λίνδο, Μύκονο και Αμοργό σε μια προσπάθεια να μεταφέρουν εκεί το ιδανικό τοπίο για τον αιώνιο όρκο αγάπής τους οι πολύφερνοι….για την Ελληνική τουριστική βιομηχανία, γαμπροί και νύφες της Κίνας.
Άλλωστε η χώρα της ανατολής εξελίσσεται σε υπερδύναμη στον κλάδο με 97 εκατ. Κινέζους να ταξιδεύουν ετησίως στο εξωτερικό. Μάλιστα οι κινέζοι τουρίστες που ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2013, είναι κατά 14 εκατ. περισσότεροι σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όντας σε απόλυτο αριθμό οι πλέον πολυταξιδεμένη εθνότητα. Σε ποσοστό βέβαια επί του συνολικού πληθυσμού η αναλογία παραμένει χαμηλή, αλλά με περιθώρια βελτίωσης όσο θα αυξάνεται και το βιοτικό επίπεδο των Κινέζων, και ειδικά της μεσαίας τάξης στη χώρα.
Επιπλέον, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, οι Κινέζοι τουρίστες είναι οι πιο «κιμπάρηδες», καθώς πραγματοποιούν πλέον τις υψηλότερες δαπάνες από οποιαδήποτε άλλη εθνικότητα τουριστών. Το 2012 ξεπέρασαν τους Γερμανούς και τους Αμερικανούς, καθώς οι ταξιδιωτικές τους δαπάνες έφθασαν τα 102 δισ. δολ. παρουσιάζοντας αύξηση κατά 40% σε σχέση με το 2011.
Στο πλαίσιο αυτό εντείνεται ο παγκόσμιος ανταγωνισμός για την προσέλκυση των Κινέζων τουριστών, με αιχμή την διευκόλυνση στις διαδικασίες έκδοσης βίζα ειδικά για τους Κινέζους. Διάφορες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Γερμανία εφαρμόζουν ή έχουν προαναγγείλει μέτρα για την προσέλκυση των Κινέζων.
100.000 Κινέζοι ετησίως στην Ελλάδα
Στην εγχώρια αγορά οι Κινέζοι έρχονται συνήθως μέσω άλλων προορισμών, όπως η Κωνσταντινούπολη, η Ρώμη, το Παρίσι, η Φρανκφούρτη κτλ καθώς η απουσία απευθείας αεροπορικής σύνδεσης αποτρέπει την προσέλκυση επισκεπτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι για την καταγραφή των Κινέζων επισκεπτών υπάρχει δυσκολία, καθώς λόγω του ότι επισκέπτονται τη χώρα μέσω άλλου κράτους μέλους της Ε.Ε. που μετέχει στο Σένγκεν δεν είναι εύκολος ο ακριβής προσδιορισμός των αριθμών. Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, πάντως, εκτιμά πως ο αριθμός των Κινέζων που επισκέπτονται τη χώρα μας φθάνει ετησίως τις 100.000.
Ωστόσο το τελευταίο διάστημα με αιχμή τη σχετική νομοθετική ρύθμιση για εκχώρηση 5 ετούς διάρκειας με την αγορά ακινήτου αξίας άνω των 250.000 ευρώ σε όσους αλλοδαπούς αγοράσουν ακίνητα παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον. Ήδη πολλοί Κινέζοι επισκέπτονται γι’ αυτό το σκοπό τη χώρα, καθώς πέρα από τις τιμές ως κίνητρο λειτουργεί ο παραδοσιακός σεβασμός κι αγάπη της Κίνας στην Ελλάδα λόγω της παράλληλης πολιτισμικής παρουσίας.
Το προφίλ του Κινέζου τουρίστα
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα για τη ταξιδιωτική αγορά της Κίνας της ταξιδιωτικής ιστοσελίδας Hotels.com, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 3.000 διεθνείς ταξιδιώτες από την Κίνα και πάνω από 1.500 ξενοδοχεία σε 27 χώρες που φιλοξενούν Κινέζους, το 75% των ξενοδόχων ανέφερε ότι σήμερα οι Κινέζοι ταξιδιώτες αντιπροσωπεύουν έως και 5% των κρατήσεών τους. Επίσης, ποσοστό 47% των ξενοδόχων αναφέρει ότι αναμένει αύξηση από 11% έως 50% την επόμενη τριετία από την κινεζική αγορά και το 10% των ξενοδόχων αύξηση κατά 50%.
Το 96% των ταξιδιών των Κινέζων στο εξωτερικό γίνεται για λόγους αναψυχής. Τα 2/3 των Κινέζων προτιμούν να ταξιδεύουν μεμονωμένα και όχι με ομαδικά ταξιδιωτικά πακέτα. Τα 3/4 των Κινέζων ζητούν τα ξενοδοχεία να μεταφράσουν τα έντυπα και τις ιστοσελίδες τους στην κινεζική γλώσσα. Το 42% δήλωσε ότι επιθυμεί το προσωπικό στα ξενοδοχεία να μιλάει κινεζικά. Το 56% των ξενοδόχων δήλωσε ότι επένδυσε τουλάχιστον 10.000 δολ. τον τελευταίο χρόνο για προγράμματα ή προϊόντα που απευθύνονται στους Κινέζους τουρίστες. 30% των Κινέζων δηλώνουν ότι στο πλαίσιο της έρευνας που πραγματοποιούν για τις διακοπές τους βασίζονται σε συστάσεις της οικογένειας και των φίλων. Το 27% ενημερώνεται από μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την επιλογή του προορισμού.