Στο πλαίσιο της επίσκεψής της στο Λονδίνο για τη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού World Travel Market 2013 (WTM), η κυρία Κεφαλογιάννη αναφέρθηκε στα θετικά μηνύματα από τις διεθνείς αγορές για περαιτέρω αύξηση της τουριστικής κίνησης προς την Ελλάδα το 2014, στις βαθιές διαρθρωτικές αλλαγές και στην πολιτική και οικονομική σταθερότητα, που επικρατεί στη χώρα.
«Το 2013 είναι χρονιά - ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό. Η Ελλάδα επιστρέφει στις πρώτες θέσεις του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη. Πετύχαμε επειδή είμαστε αποφασισμένοι και είχαμε συγκεκριμένους στόχους. Στη διαφημιστική μας εκστρατεία περάσαμε το μήνυμα ότι στη χώρα υπάρχει πολιτική και οικονομική σταθερότητα», τόνισε η υπουργός, μιλώντας στο CNN.
Επισήμανε, ακόμη, ότι η χώρα είναι τουριστικός προορισμός για όλη τη διάρκεια του χρόνου και στην κατεύθυνση αυτή προωθείται η σύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα, για την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας.
Απαντώντας σε ερώτηση για τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα, στο δίκτυο Bloomberg, η κ. Κεφαλογιάννη εξέφρασε αισιοδοξία για την κατάληξη των συζητήσεων, ενώ υπεραμύνθηκε των διαρθρωτικών αλλαγών που πρέπει να γίνουν, για ένα πιο φιλικό περιβάλλον για επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού.
«Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η ελληνική κοινωνία δεν αντέχει άλλες θυσίες», υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι η Ελλάδα είναι μια πολύ ασφαλής και φιλόξενη χώρα. Αναφορικά με το θέμα του ΦΠΑ, υποστήριξε ότι η μείωση του συντελεστή βοηθάει στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα, ενώ σημείωσε ότι κάθε τεχνολογικός νεωτερισμός αξιοποιείται (π.χ. διαδίκτυο και κοινωνικά δίκτυα), καθώς όλο και περισσότεροι «αναζητούν πληροφορίες από το διαδίκτυο και κάνουν τις κρατήσεις τους από τους συγκεκριμένους χώρους».
Εν τω μεταξύ, τη δήλωση του Πρωθυπουργού ότι ο τουρισμός θα χαρίσει «μια πρώτη νίκη» εφέτος στην Ελλάδα επικαλέστηκε σε συνέντευξή του στο CNBC στο πλαίσιο της τουριστικής έκθεσης στο Λονδίνο και ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Hot κ. Πάνος Παλαιολόγος.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του τουρισμού το 2013, σημείωσε ότι ήταν μια καταπληκτική χρονιά με περισσότερες από 17,5 εκατ. αφίξεις, προσθέτοντας ότι ο τουρισμός «μας δίνει την ηθική ώθηση που χρειαζόμαστε σαν χώρα και σαν έθνος για να αντέξουμε τα μέτρα λιτότητας».
Περιγράφοντας την Ελλάδα σαν «έναν παράδεισο από value for money boutique ξενοδοχεία, τα οποία προσφέρουν εμπειρίες και φιλοξενία με ψυχή», ο κ. Παλαιολόγος αναφέρθηκε και στη μελέτη της McKinsey που παρουσιάστηκε από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), με βάση την οποία οι τουριστικές αφίξεις στην Ελλάδα μπορούν να αυξηθούν στα 22 έως 24 εκατ. ετησίως έως το 2021.
Επαφές της Marketing Greece με βρετανικά και διεθνή μέσα
Επαφές με εκπροσώπους της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, μεταφέροντας το μήνυμα της ανοδικής πορείας του τουρισμού, τομέας ο οποίος ηγείται της προσπάθειας για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, έκαναν στο πλαίσιο των εκδηλώσεων World Travel Market ο πρόεδρος της MARKETING GREECE κ. Ανδρέας Ανδρεάδης και μέλη του ΔΣ της εταιρείας.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης είχαν τη δυνατότητα να συζητήσουν με εκπροσώπους κορυφαίων βρετανικών και διεθνών ΜΜΕ όπως, μεταξύ άλλων, Travel Weekly, Conde Nast Traveller, The Guardian, The Observer, Wanderlust και Travel Channel, σχετικά με την πορεία και τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού.
Σε αυτό το πλαίσιο, τονίστηκε η σημαντική αύξηση βασικών μεγεθών του ελληνικού τουρισμού το 2013, όπως οι αφίξεις οι οποίες εκτιμάται ότι θα φθάσουν τα 17,5 εκατ. και οι εισπράξεις οι οποίες το οκτάμηνο Ιανουάριος - Αύγουστος 2013 αυξήθηκαν κατά 13,7% σε ετήσια βάση. Σε ό,τι αφορά τις μελλοντικές προοπτικές, οι εκπρόσωποι της εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα για την αποτελεσματική προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, υπογράμμισαν την πολύ καλή δυναμική που αποτυπώνεται ήδη στην αύξηση κατά 10% των προκρατήσεων για το 2014, στοιχείο που εμφανίζει τον ελληνικό τουρισμό ενισχυμένο έναντι του ανταγωνισμού.
«Στόχος της ομάδας της Marketing Greece είναι η αποτελεσματική προβολή της Ελλάδας ως κορυφαίου παγκόσμιου προορισμού. Προς αυτή την κατεύθυνση, υλοποιούμε ένα πολύ συγκεκριμένο πλάνο δράσεων στις αγορές-στόχους, τα αποτελέσματα του οποίου είναι ήδη ορατά», σημείωσε ο κ. Ανδρεάδης.
ΣΕΤΕ
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία των τουριστικών αφίξεων στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας, που ανακοινώνει την Πέμπτη ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2013 καταγράφεται διψήφια αύξηση 10,93% σε σχέση με το ίδιο διάστημα 2012.
Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι, βάση των διαθέσιμων στοιχείων του ΣΕΤΕ, ο Οκτώβριος 2013 είναι από πλευράς διεθνών αφίξεων ο καλύτερος Οκτώβριος όλων των εποχών, με αύξηση της τάξεως του 21,52% σε σχέση με το 2012.
Επίσης, επιβεβαιώνεται το γεγονός ότι ο προορισμός της Αθήνας έχει μπει σε πορεία ανάκαμψης, με την κίνηση του αεροδρομίου να παρουσιάζει τον Οκτώβριο διψήφιο ποσοστό +13,24% και στο σύνολο της περιόδου Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2013 για πρώτη φορά θετικό πρόσημο +1,26%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr