Υπενθυμίζεται ότι η τροπολογία για την επιβολή Προσωρινής Συνεισφοράς Αλληλεγγύης, ύψους 33% στα πλεονάζοντα κέρδη των εταιρειών διύλισης για το φορολογικό έτος 2023, κατατέθηκε στη Βουλή χθες (16/7).
Όπως είπε ο κ. Τζαννετάκης, «πρόκειται για υπερφορολόγηση των κερδών μας. Και θα αναφερθώ σε δύο συγκεκριμένες παραμέτρους που διαφοροποιούν την Motor Oil από οποιαδήποτε άλλη ελληνική εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο.
Πρώτον, τα κέρδη οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη διεθνή συγκυρία των τελευταίων δύο ετών. Είμαστε μια διεθνοποιημένη εταιρεία. Ένα διυλιστήριο με σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό από την ίδρυσή μας. Σημειωτέον, από το 2018 έως και το πρώτο τρίμηνο του 2024, μόνον το 19 έως 24% των πωλήσεών μας αφορά εγχώριες πωλήσεις. Όλο το υπόλοιπο ποσοστό αφορά διεθνείς πωλήσεις.
Δεύτερον, η Motor Oil όλα αυτά τα χρόνια έκανε επενδύσεις. Από το 2019 έως το 2022 πραγματοποιήσαμε επενδύσεις 682 εκατομμύρια ευρώ μόνον στο διυλιστήριο, κυρίως για τον εκσυγχρονισμό του. Εάν προσθέσουμε και τις επενδύσεις μόνον στο διυλιστήριο το 2023, αυτά γίνονται 890 εκατομμύρια.
Γιατί, λοιπόν, η Motor Oil πάει καλά; Γιατί εξάγει, εκμεταλλεύεται την διεθνή συγκυρία και συνεχίζει να επενδύει στην Ελλάδα και την Ευρώπη, όταν τα περισσότερα διυλιστήρια στην Ευρώπη έχουν πάψει να επενδύουν και αφήνονται να μαραζώνουν».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr