Αυτό ανέφερε, χθες, σε συνέντευξη τύπου η διοίκηση του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών στέλνοντας «ηχηρά» σηματα στην κυβέρνηση, που παράλληλα παραπέμποντας στην τελευταία Έκθεση του ΙΟΒΕ για τον κλάδο, ανέφερε ότι οι συσσωρευμένες απώλειες του κλάδου αθροίζουν 450 εκατ ευρώ τα τελευταία έτη.
«Η αγορά αυτή είναι προβληματική, είναι παραβατική και αυτό οδηγεί να είναι κατά κανόνα ζημιογόνα. Η μεγάλη εικόνα είναι ότι η αγορά αυτή με τα σημερινά της χαρακτηριστικά θα οδηγήσει πολλές εταιρείες και πολλά πρατήρια στην έξοδο», τόνισαν ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Γιάννης Αληγιζάκης και ο αντιπρόεδρος Χρήστος Τζιόλας.
«Το πλαφόν, κάτω από τις σημερινές συνθήκες, δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας για τις νόμιμες επιχειρήσεις, θέτοντας εν αμφιβόλω όχι μόνο τις μελλοντικές επενδύσεις τους, αλλά και την ίδια τη βιωσιμότητά τους.
Παράλληλα, τροφοδοτεί τον αθέμιτο ανταγωνισμό με τις παραβατικές επιχειρήσεις, οι οποίες λειτουργούν σχεδόν ανεξέλεγκτες», επεσήμανε ο Γιάννης Αληγιζάκης σημειώνοντας πως το πρόβλημα της παραβατικότητας για την αντιμετώπισή του χρειάζεται ένα σύγχρονο σύστημα εισροών-εκροών.
Συμπλήρωσε, δε, έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος τα τελευταία χρόνια, αν και το Υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ έχουν στο μεταξύ δείξει έντονη βούληση για να κλείσει η εκκρεμότητα, που θα απαιτήσει μια κρατική δαπάνη της τάξης των 2 εκατ. ευρώ. «Η ΑΑΔΕ και το ΥΠΟΙΚ από ό,τι ξέρουμε έχουν προχωρήσει στο σχεδιασμό που θα οδηγήσε σε ένα χρόνο στη λειτουργία ολοκληρωμένου συστήματος εισροών και εκροών.
Ας ελπίσουμε ότι το συντομα θα λειτουργεί, όπως και ο νέος νόμος, με τον οποίο, όπως ανέφερα, οι εταιρείες έχουν επωμιστεί βάρος που ανήκει στο κράτος», τόνισε ο κ. Αληγιζάκης.
-
Επικαιροποίηση των ψηφιακών προδιαγραφών υφιστάμενων συστημάτων, κάτι που θέλει τεχνική και νομοθετική παρέμβαση με ΥΑ. Σε διαφορετικούς χρόνους έγιναν διάφορες φάσεις και άρα η κωδικοποίηση των στοιχείων δεν μπορεί να γίνει. Επίσης χρειαζεται διασύνδεση με το Κεντρικό Σύστημα Φορολογικών Αποθηκών.
-
Επικαιροποίηση λογισμικού πρατηρίων με έλεγχο σε 26 σημεία
-
Ανάπτυξη πλατφόρμας συλλογής στοιχείων και διακρίβωση απαιτούμενων παρεμβάσεων
«Επίσης αν και έχουμε καλύψει όλη την αγορά με το σύστημα εισροών - εκροών έχει αφεθεί εκτός ένα μικρό κομμάτι που αποτελεί τμήμα, όμως, της αγοράς. Πέρα από πρατήρια και υπάρχουν σημεία με πρατήρια βιομηχανίας σε μεταλλεία σε πρατηρια ΚΤΕΛ σε συνεταιρισμους ταξί, βιομηχανικά πρατήρια, που όμως είναι ανοικτά στο κοινό και δεν ελέγχονται», τόνισε ο κ. Αληγιζάκης και προσέθεσε:
«Αν ξεχάσουμε τα διεθνή ζητήματα, που επηρεάζουν και δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι υπάρχει το ερώτημα. Μπορούμε να κάνουμε κάτι; Μπορούμε με προϋποθέσεις με παρέμβαση στους ενδογενείς τομείς.
Σε δυο άξονες, ο περιορισμός παραβατικότητας και ο δεύτερος ενίσχυση του ανταγωνισμού με άρση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους» κατέληξε ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, που τόνισε ο ο Σύνδεσμος θα στηρίξει το νέο νομοθετικό πλαίσιο, που απαιτεί, ουσιαστικά, από τις εταιρείες εμπορίας να παίξουν το ρόλο του ελεγκτή, καταβάλοντας μάλιστα βαρύ κόστος, οικονομικό και διοικητικό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr