Η αγοραστική κίνηση, πλησίασε τα προ πανδημίας επίπεδα μοιράζοντας αισιοδοξία στις επιχειρήσεις παρά το δυσμενές περιβάλλον.
Ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας και αντιπρόεδρος GRECA, μιλώντας στο ΑΠΕ ΜΠΕ, σημείωσε ότι η προσέλευση των καταναλωτών ήταν πολύ μεγάλη τόσο στις κεντρικές όσο και στις περιφερειακές αγορές δίνοντας στις εμπορικές επιχειρήσεις μια μικρή ανάσα σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η αγορά κινήθηκε καλύτερα από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ενώ σε σχέση με το 2019 κινήθηκε στα ίδια επίπεδα.
Μάλιστα, όπως είχε δηλώσει και ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, «η πασχαλινή εορταστική περίοδος, παρά τη μικρή της διάρκεια και τις υψηλές τιμές στα τρόφιμα, εκτιμάται πως ξεπέρασε την αγοραστική κίνηση των προηγούμενων ετών».
Οι πληθωριστικές πιέσεις
Την ίδια στιγμή, οι πληθωριστικές πιέσεις και τα αυξημένα κόστη συνεχίζουν, σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, να προβληματίζουν τον εμπορικό κόσμο που βλέπει το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών να καταναλώνεται όλο και περισσότερο στα σούπερ μάρκετ για την αγορά βασικών ειδών διατροφής.
«Μεγάλο μέρος του εισοδήματος καταναλώνεται στα σούπερ μάρκετ ενώ για όγδοο συνεχόμενο μήνα οι τιμές των προϊόντων αυξάνονται πάνω από τον πληθωρισμό. Οι καταναλωτές, μέσα σε ένα δυσμενές περιβάλλον ασφυκτιούν, ενώ γεμίζουν το καλάθι τους με λιγότερα και φθηνότερα προϊόντα επιλέγοντας με βασικό κριτήριο την τιμή και όχι την ποιότητα. Ακόμα και η αύξηση 9% που έγινε στον κατώτατο μισθό έχει απορροφηθεί από την αύξηση των τιμών των προϊόντων βασικών αναγκών» τόνισε ο κ. Σαββίδης και συμπλήρωσε: «το επόμενο διάστημα, εάν δεν αρχίσουν να αποκλιμακώνονται οι τιμές στα προϊόντα, η κατάσταση δεν θα είναι διαχειρίσιμη στην αγορά και ειδικότερα στα σούπερ μάρκετ».
Οι πασχαλινές online αγορές
Αναφορικά με τις ηλεκτρονικές αγορές, ο κ. Σαββίδης επεσήμανε ότι ξεπέρασαν κάθε προσδοκία κατά την εφετινή εορταστική περίοδο του Πάσχα. «Το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων ενώ ο ανταγωνισμός εντείνεται με ευρωπαϊκές επιχειρήσεις να επιδιώκουν τη δραστηριοποίησή τους στη χώρα» ανέφερε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τον ίδιο η ανοδική χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου και γενικότερα του ίντερνετ στην Ελλάδα συνεχίζεται ενώ μία στις πέντε ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις (ποσοστό 20%) διαθέτουν ηλεκτρονικό κανάλι, δηλαδή το 90% είναι προέκταση φυσικού καταστήματος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr