Όπως προκύπτει από έρευνα της Pricefox με βάση στοιχεία της Focus Bari, το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι ηλεκτρονικές αγορές ήταν στην 5η θέση σε ότι αφορά τους λόγους χρήσης του διαδικτύου, υποχωρώντας κατά δύο θέσεις σε σχέση με την περίοδο της πανδημίας.
Οι άντρες συνέχισαν να ξοδεύουν περισσότερα από τις γυναίκες καθώς κατά μέσο όρο στο εξάμηνο οι ηλεκτρονικές αγορές τους κινήθηκαν στα 933 ευρώ με το αντίστοιχο ποσό για τις γυναίκες να κυμαίνεται στα 811 ευρώ. Σε ό,τι αφορά τις ηλικιακές κλίμακες, άνδρες και γυναίκες μεταξύ 25-34 ετών ήταν εκείνες που ξόδεψαν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό σε ηλεκτρονικές αγορές το εξάμηνο φτάνοντας τα 1.031 ευρώ.
Οι κάτοικοι της πρωτεύουσας ξόδεψαν το ίδιο διάστημα με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό σε ηλεκτρονικές αγορές σε επίπεδο εξαμήνου, 1.065 ευρώ, με τους Θεσσαλονικείς να ακολουθούν στα 866 ευρώ και το υπόλοιπο της Ελλάδας να κινείται σε έναν μέσο όρο της τάξεως των 736 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τις επικρατέστερες κατηγορίες ειδών στις online αγορές στην Ελλάδα, τα ρούχα, τα παπούτσια, τα ηλεκτρονικά είδη, τα καλλυντικά και οι ηλεκτρικές συσκευές παρέμειναν στην κορυφή του «καλαθιού» των e-αγορών.
Ωστόσο, σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2021 παρατηρήθηκε μια μικρή πτώση σε όλες αυτές τις κατηγορίες καθώς πλέον περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν αγορές σε φυσικά καταστήματα μετά και το πέρας της πανδημίας και των lockdown. Οι μεγάλες αλλαγές και αυξήσεις παρατηρούνται σε online κρατήσεις ξενοδοχείων (+177%), αεροπορικών εισιτηρίων (+133%), εισιτηρίων διασκέδασης όπως σινεμά και θέατρο (+231%). Η ασφάλεια αυτοκινήτου online παραμένει την Ελλάδα σε ποσοστά της τάξεως του 10%.
Σύμφωνα με την Pricefox, οι καταναλωτές που αγοράζουν ασφάλεια αυτοκινήτου online είναι σε γενική ομολογία πιο έμπειροι και εξοικειωμένοι με τις online αγορές. Σε διάστημα εξαμήνου πραγματοποιούν κατά μέσο όρο 33 online αγορές (1.656 ευρώ κατά μέσο όρο συνολικά) σε σύγκριση με τις 20 online αγορές (869 ευρώ κατά μέσο όρο συνολικά) που πραγματοποιούν όσοι ακόμη δεν αγοράζουν την ασφάλεια αυτοκινήτου τους online.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα
Οι Έλληνες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 86 λεπτά την μέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελαφρώς μειωμένη διάρκεια σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο που ήταν 97 λεπτά. Οι νεότερες ηλικίες όπως είναι λογικό ξοδεύουν ακόμη και 2 ώρες κατά μέσο όρο την ημέρα.
Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το Facebook, παρά την μικρή πτώση σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2021, διατηρείται στην κορυφή με το Viber να ακολουθεί στη δεύτερη θέση. Αύξηση παρατηρείται στους χρήστες TikTok με το μερίδιο του να ξεπερνά το 30%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr