Πιο συγκεκριμένα, μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ. Κορκίδης τόνισε ότι δύο παράγοντες διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο για την κίνηση στην αγορά τις τελευταίες ημέρες.
«Πρώτον, καταργήθηκαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις στις αρχές του μήνα, οπότε αυτή η εκπτωτική περίοδος για την Black Friday δεν είναι μία μέρα, αλλά από μία εβδομάδα ως 10 ημέρες. Σήμερα είναι Cyber Monday για τις online πωλήσεις. Μεταφέρθηκε λοιπόν προς το τέλος του τα μήνα αυτή η εκπτωτική περίοδος των λίγων ημερών, με αποτέλεσμα να είναι πιο κοντά στα Χριστούγεννα και να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Τρεισήμισι εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα, οι αγορές μας έχουν και κάποια δώρα οικογενειακά, κοινωνικά που πάντα είναι μέσα στις υποχρεώσεις μας, οπότε είναι μια ευκαιρία να εξοικονομήσεις κάποια χρήματα. Από την άλλη, τα νοικοκυριά μπόρεσαν να πάρουν κάποια πράγματα τα οποία είχαν προγραμματίσει σε χαμηλότερες τιμές» ανέφερε ο κ. Κορκίδης καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι αυτός ο συνδυασμός λειτούργησε θετικά για τον καταναλωτή και για τους εμπόρους.
Υψηλά τα ποσοστά των εκπτώσεων
Επιπλέον, επισήμανε ότι τα ποσοστά των εκπτώσεων ήταν υψηλά και οι εκπτώσεις ήτανε πραγματικές. «Το έχουμε πει πάρα πολλές φορές ότι δεν συμφέρει να προσπαθήσεις να κοροϊδέψεις τον καταναλωτή. Έχει κάνει την έρευνα αγοράς του, μπορεί να το κάνει πάρα πολύ εύκολα και ό,τι θέλει να αγοράσει το έχει εντοπίσει, το έχει παρακολουθήσει στην τιμή και θεωρώ ότι αυτός που τιμωρεί τελικά πιο αυστηρά και από τα χρηματικά πρόστιμα είναι ο ίδιος ο καταναλωτής» τόνισε.
Κατά 10%-12% αυξήθηκαν οι συναλλαγές, σύμφωνα με τους πρώτες εκτιμήσεις, τόνισε ο κ. Κορκίδης, σημειώνοντας ότι πέρσι ο τζίρος ήταν στα 300 εκατομμύρια ευρώ. «Νομίζω ότι τα ξεπεράσαμε. Ο μέσος όρος απόδειξης ήταν γύρω στα 100 ευρώ και εκεί είχαμε μια αύξηση της τάξης του 15%-20%. Άρα γίνανε γύρω στα 3 εκατ. συναλλαγές, πωλήσεις και ο τζίρος της εβδομάδας εκτιμάται ότι έχει ξεπεράσει τα 300 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένης και της Cyber Monday» ανέφερε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ.
Όσον αφορά στη χθεσινή ημέρα, που λειτούργησαν τα εμπορικά καταστήματα, ο κ. Κορκίδης, δήλωσε «παρά το γεγονός ότι δεν είμαστε και πολύ θετικοί στα ανοίγματα τις Κυριακές, γιατί απλώς αυξάνει το λειτουργικό μας κόστος και δεν έχει και το αποτέλεσμα που θα θέλαμε, αυτή η Κυριακή σφήνα μεταξύ Black Friday και Cyber Monday έδωσε τη δυνατότητα στα φυσικά καταστήματα να μπούνε σε αυτή τη διαδικασία, γιατί κατά την περίοδο της Black Friday- Cyber Monday έχουμε έναν τετραπλασιασμό των online πωλήσεων».
Οι προτιμήσεις των καταναλωτών
Σχετικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών, επικεντρώθηκαν κυρίως στα δώρα, τα χριστουγεννιάτικα, τα καλλυντικά, τα είδη σπιτιού, τα έπιπλα, τις λευκές συσκευές, εκτός από τα ηλεκτρονικά, αλλά και στην ένδυση-υπόδηση όπου παρατηρήθηκε ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στα επώνυμα προϊόντα, λόγω των εκπτώσεων στις τιμές. «Φέτος, είναι σημαντικό ότι πολλά σουπερμάρκετ μπήκαν και στη διαδικασία της Black Friday. Παρά το καλάθι του νοικοκυριού, μπήκαν στη διαδικασία να διαφημίσουν τις τιμές Black Friday και να κάνουν και τιμές Black Friday» επισήμανε ο κ. Κορκίδης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr