Σύμφωνα με την μελέτη στοιχείων καταγραφής 340 ταχυκίνητων κωδικών που διενεργεί η IRI, καταγράφεται ανάπτυξη 13,7% συγκριτικά με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020 (έναντι αύξησης 17,8% την εβδομάδα των Χριστουγέννων).
Με την προσμέτρηση και των τελευταίων ημερών του 2020 στη συνολική «σούμα» του έτους ουσιαστικά επιβεβαιώνεται ένα διψήφιο ποσοστό αύξηση των πωλήσεων της αγοράς, που διαμορφώνεται σε 10,4% σε ετήσια βάση. Ειδικότερα την εβδομάδα που τελείωσε στις 3.1.2021, μόνο η αξία των 340 ταχυκίνητων κωδικών που μετράει η IRI εμφάνισαν πωλήσεις αξίας 128,16 εκατ. ευρώ από 112,76 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη εβδομάδα της προηγούμενης χρονιάς.
Να σημειωθεί ότι η εβδομάδα μέχρι τις 3/1 περιλαμβάνει μέρες που παραδοσιακά η αγορά είναι «αναιμική» καθώς τη δεύτερη μέρα του έτους παγίως η λιανική μένει κλειστή. Επίσης υπενθυμίζεται ότι στις 2 Ιανουαρίου με ισχύ από το πρωί στις 6.00 της επομένης, 3 Ιανουαρίου, ημέρα Κυριακή η κυβέρνηση αποφάσισε το νέο σφράγισμα της αγοράς.
Ενδιαφέρον έχει και η καταγραφή του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων ανά περιοχή. Έτσι καταγράφηκε μια αυξητική επίδοση στις εκτός Αττικής περιοχές ενώ στην περιοχή της Αττικής ο ρυθμός αύξησης έπεσε στο μισό σε σχέση με μια εβδομάδα πριν.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI τα supermarket της Αττικής, που αντιπροσωπεύουν το 52,3% της συνολικής αγοράς, εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 8,9% από 15,9% μόλις μία εβδομάδα νωρίτερα. Στην αγορά της Θεσσαλονίκης κρατήθηκε η αύξηση πωλήσεων 18,5% από 19,6% την προηγούμενη εβδομάδα. Βέβαια στα καταστήματα στην Βόρεια Ελλάδα ο ρυθμός έφτασε στο 22,4%, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα που εμφάνισαν ρυθμό ανάπτυξης 19,1%. Στην Κεντρική Ελλάδα σημειώνεται αύξηση πωλήσεων 16,4% από 16,9%, στην Πελοπόννησο 15% από 18,6% και τέλος στην Κρήτη, που έχει και το μικρότερο μερίδιο στην πίτα (6,8%) η ανάπτυξη διαμορφώνεται σε 28,2% από 31,8% μία εβδομάδα νωρίτερα.
Σχετικά με τις κατηγορίες των προϊόντων η ζήτηση εστιάζεται κυρίως στα είδη τροφίμων, όπου η αύξηση των πωλήσεων διαμορφώνεται σε 15,7%. Στα είδη οικιακής φροντίδας η αύξηση ανέρχεται σε 7,5% και στα υπόλοιπα είδη σε 9,9%. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις της αγοράς ανά κατηγορία καταστήματος τα hypermarkets (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) διατηρούν την πρωτοκαθεδρία, με ανάπτυξη 21,7% από 25,2% την προηγούμενη εβδομάδα. Ωστόσο το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, πάνω από 70%, απολαμβάνουν τα μεγάλα καταστήματα (1.000 - 2.500 τ.μ.) και τα μεσαία (400 - 1.000 τ.μ.), τα οποία εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 14,3% και 10,8% αντίστοιχα. Τα mini market (400 - 1.000 τ.μ.) τέλος εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 9,1%.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr