Βέβαια σε λίγους κωδικούς υπάρχει ένα ζήτημα ακόμη όπως τα αντισηπτικά και τα μαντιλάκια. Έκπληξη προκαλεί και το γεγονός ότι στο ράφι με τη μαγιά και κάποια ζαχαροπλαστικά είδη στα σούπερ μάρκετ παρατηρείται έλλειψη, καθώς όπως φαίνεται πολλοί σπεύδουν αξιοποιώντας το χρόνο στο σπίτι να φτιάξουν από ψωμί μέχρι τσουρέκια.
Πάντως η τάση των καταναλωτών να αποθεματοποιούν οδηγεί σε εντυπωσιακή άνοδο του τζίρου τα σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με τη Nielsen, τις πρώτες 11 εβδομάδες της φετινής χρονιάς είναι εντυπωσιακή η αλλαγή της πορείας και των τάσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, λόγω της επίδρασης του Covid-19, με τον συνολικό τζίρο των καταστημάτων, o οποίος περιλαμβάνει τα FMCGS (ταχυκίνητα προϊόντα, τα φρέσκα και τα διαρκή καταναλωτικά προϊόντα), να παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του +9,8%. Στην εν λόγω αύξηση η συνεισφορά των 3 τελευταίων εβδομάδων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία (24/02-15/03) υπολογίζεται στο 80,1%
Ουσιαστικά ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων άγγιξε τα 1,866 δισ. ευρώ από 1,699 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019, δηλαδή 177 εκατ. περισσότερα από πέρυσι. Πιο συγκεκριμένα, στην προ Covid-19 περίοδο (30/01-23/02) τα Ταχυκίνητα Καταναλωτικά Προϊόντα στο σύνολό τους παρουσίαζαν συγκρατημένη θετική τάση στο +1,8%, ενώ το διάστημα από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου μέχρι και τις 15 Μαρτίου η τάση αυτή εκτοξεύτηκε στο + 24,1%.
Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην περίοδο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας την παρουσίασαν στο σύνολό τους οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +18,9% και +13,2% αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν τα Τρόφιμα & Ποτά στο +8,9%. Εξετάζοντας αναλυτικότερα τις επιμέρους κατηγορίες των Τροφίμων & Ποτών, οι κατηγορίες που συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή, όσον αφορά στα ποσοστά αύξησης των πωλήσεων τους είναι, μεταξύ άλλων, το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα τοματικά προϊόντα, καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά, οι οποίες στο σύνολο τους πραγματοποιούν στην μετά Covid-19 εποχή το 12,1% του τζίρου του συσκευασμένου τρόφιμου.
Την ίδια ώρα σύμφωνα με την IRI κι σε διάστημα μόλις 3 εβδομάδων, από τις 24 Φεβρουαρίου έως και τις 15 Μαρτίου οι πωλήσεις σε 340 κωδικούς που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ άγγιξαν τα 464,7 εκατ. ευρώ, δηλαδή αύξηση 35,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Αν συμπεριληφθούν και τα επί ζυγίω προϊόντα τότε ο τζίρος αυτές τις τρεις πρώτες εβδομάδες της κρίσης έχει ξεπεράσει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ.
Στο μεταξύ σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τη συμβουλευτική εταιρεία Netrino σε συνεργασία με την εταιρεία δημοσκοπήσεων RASS πάνω από από 3 στους 4 πολίτες (75,9%) ανησυχούν για το ενδεχόμενο να ασθενήσουν από τον κορονοϊό κάτι που πιστοποιεί το ότι η ανησυχία για την υγεία τροφοδοτεί την αποθεματοποίηση.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr