Το η μέση μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ ήταν 280 ευρώ, τώρα πλέον είναι 239 ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της MRB Hellas, κ. Δημήτρης Μαύρος.
Το γεγονός πως ο Έλληνας κυνηγά τις προσφορές σε συνδυασμό με το διαρκώς συρρικνούμενο εισόδημα αποτελούν τις βασικές αιτίες για την «ελάφρυνση» του καλαθιού, με επακόλουθο τη μείωση τζίρου και περιθωρίου κέρδους για τις εταιρείες του κλάδου.
Σύμφωνα με την έρευνα «ShopperHood Study» που παρουσίασε χθες ο κ. Μαύρος στο πλαίσιο του 12ου Συνεδρίου του ECR Hellas (σύνδεσμος προμηθευτών και λιανεμπόρων) οι καταναλωτές πλέον όχι μόνο πάνε λιγότερες φορές τον μήνα στο σούπερ μάρκετ (9 έναντι 10 το 2015), αλλά ξοδεύουν και λιγότερα (26,5 ευρώ το μέσο «καλάθι» φέτος έναντι 28 ευρώ το 2015).
Αναφέρεται πως ένα 36% δηλώνει ότι δεν πάει με λίστα αγορών στο σούπερ μάρκετ, όχι διότι πρόκειται να κάνει πολλά ψώνια, ακριβώς διότι είναι τόσο λίγα αυτά που προμηθεύεται και απλώς τα απομνημονεύει.
Τα συμπεράσματα της έρευνας που σκιαγραφούν το «ψυχογράφημα» του καταναλωτή σήμερα είναι ακόμη πιο ζοφερά. Το 52% εκτιμά ότι η χώρα θα βγει από την κρίση έπειτα από 8 χρόνια, ενώ ένας στους τέσσερις εκτιμά ότι αυτό δεν θα συμβεί ποτέ.
Στην ερώτηση, επίσης, για το εάν κάνοντας προσεκτικότερες αγορές, δεν στερείται η οικογένεια του, απαντά θετικά το 38% έναντι 44% το 2015. Ας σημειωθεί ότι το 41,6% είναι έτοιμο να περικόψει δαπάνες για την αγορά προϊόντων σούπερ μάρκετ εκτός τροφίμων και το 22,5% και για τρόφιμα.
Πρόκειται κυρίως για συνταξιούχους, ανέργους, αλλά και δημοσίους υπαλλήλους στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στα νησιά του Ιονίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr