Έτσι με αιχμή προϊόντα υψηλής εμπορευσιμότητας, όπως το βόειο κρέας και τον κιμά με τιμές κάτω κι από τα 6,5 ευρώ, η φέτα με τιμές κάτω από 7 ή και 6 ευρώ ευρώ, αλλά και τα απορρυπαντικά «στήνουν κράχτες» για να πείσουν τους καταναλωτές να περάσουν το κατώφλι.
Είναι ενδεικτικό ότι την περασμένη Κυριακή η Lidl προχώρησε σε εκπτώσεις 17% σε όλες της αγορές τη μέρα εκείνη, επιπλέον των τρεχόντων προσφορών ενώ καθημερινά επιλέγει είδη πρώτης ανάγκης για να «κτυπήσει».
Ήδη η ΑΒ Βασιλόπουλος τρέχει με τη νέα ενέργεια «Το καλάθι γεμίζει & Πόντους χαρίζει» εκπτώσεις , δίνοντας προσφορές κάθε μέρα στα μέλη του loyalty Club (AB Plus) (πόντους και επιταγές έκπτωσης ΑΒ Plus.)
Μάλιστα από την Τετάρτη 04/01 στα καταστήματα ΑΒ προσφέρεται κάθε μέρα μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων και κατηγοριών με έκπτωση έως και 50% δίνοντας έμφαση στα απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων, λόγω της θέσης που κατέχουν στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς αλλά και την εμπορευσιμότητά τους.
Στο κατόπι και τα σούπερ μάρκετ της οικογένειας Παντελιάδη με τις μπράντες My Market, Βερόπουλος.
Καθημερινά με έμφαση τρόφιμα ελληνικής παραγωγής προχωρά σε καμπάνιες προσέλκυσης των πελατών.
Αντίστοιχα και η Σκλαβενίτης έχει ζεστές πάντα τις μηχανές με κύριο στόχο να κρατήσει υψηλά τα επίπεδα ικανοποίησης πελατών.
Στο ίδιος μήκος κύματος και η συνομοσπονδία του ΕΛΟΜΑΣ, (αλλά και τα διαδικτυακά σούπερ μάρκετ) με ισχυρή παρουσία σε τοπικό επίπεδο αξιοποιεί την ευκαιρία απουσίας της Μαρινόπουλος ώστε να ανεβάσει μερίδια αγοράς με σειρά προσφορών.
Εκεί βρίσκεται και ένα βασικό σημείο ερμηνείας της συγκυρίας. Οι παίκτες δίνουν τα ρέστα τους να προλάβουν την ολοκλήρωση της συμφωνίας ώστε να αξιοποιήσουν τα κενά που έχει αφήσει η μη λειτουργία πολλών καταστημάτων. Όσο μάλιστα διαρκεί η διαδικασία για να βρεθεί λύση στο deal Σκάβενίτη – Μαρινόπουλος οι αντίπαλοι προσπαθούν να «δέσουν» πελατεία. Μάλιστα ακόμη και τακτικές κινήσεις στο πλαίσιο της καθυστέρησης της ολοκλήρωσης της δικονομικής διαδικασίας δεν αποκλείονται.
Πάντως όλα αυτά καταγράφονται σε μια αγορά που συρρικνώνεται γιαυτό και παίρνουν και χαρακτήρα συχνά άγριας κόντρας. Τ στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI έδειξαν υποχώρηση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ κατά 8,8% το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2016 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, ενώ ακόμη μεγαλύτερη, της τάξης του 12,6%, είναι η κάμψη του όγκου πωλήσεων. Στο δεύτερο δε εξάμηνο του έτους η πτώση έχει διψήφιο νούμερο κάτι που δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για το πόσοι τελικά χωρούν σε μια αγορά με μειωμένη ζήτηση.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr