Ο κ. Κορκίδης στη δήλωσή του σημειώνει πως το συγκεκριμένο έθιμο δεν είναι αρνητικό για την αγορά και μπορεί να προσφέρει μία τονωτική ένεση, ωστόσο, στέκεται ιδιαίτερα στο γεγονός ότι εφορίες και ταμεία "μας έχουν πιει το αίμα".
"Θα ήταν ευχής έργο, να είχαμε «Black Friday» στα ταμεία των τραπεζών και της εφορίας εκτός από τα εμπορικά καταστήματα, αλλά δυστυχώς εκεί έχουμε «Blood Friday», αφού δάνεια και φόροι μας έχουν πιει το αίμα, χωρίς μάλιστα ιδιαίτερη προτίμηση στην ημέρα", σημειώνει χαρακτηριστικά.
"Μακάρι, λοιπόν, όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου που θα το δοκιμάσουν για πρώτη φορά, είτε με τη διαφήμιση στα ΜΜΕ, είτε με ΕΚΠΤΩΣΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ, να έχουν θετικά αποτελέσματα και εδώ θα είμαστε να το οργανώσουμε καλύτερα του χρόνου, μήπως και δούμε όλοι μαζί, άσπρη μέρα", συμπληρώνει ακόμα.
Σχετικά με την Black Friday λέει:
"Η χρήση στην ελληνική αγορά της γνωστής στις ΗΠΑ και αλλού «Black Friday» μπορεί να μην είναι εύηχη, μπορεί να παραπέμπει σε άλλα πράγματα, αλλά δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό. Μπορεί να κατακλύζει τους καταναλωτές με διαφημίσεις υψηλών εκπτώσεων από επώνυμες αλυσίδες, εμπορικά και εκπτωτικά κέντρα, αλλά δεν αποκλείει κανένα μικρομεσαίο έμπορο να συμμετέχει, εάν το επιθυμεί, είτε ως επιχείρηση, είτε σε τοπικό επίπεδο ως εμπορικός σύλλογος, φυσικά στο πλαίσιο των όσων ισχύουν για τις προσφορές και μάλιστα με την απαραίτητη διαφήμιση πληρωμένη!
Αναμφίβολα κατά καιρούς οι έλληνες έμποροι έχουμε εισάγει προς αξιοποίηση πρακτικές εξωτερικού σχετικές με τις προωθητικές ενέργειες και τις μεθόδους marketing του λιανεμπορίου, προς τους καταναλωτές, (βλέπε π.χ. Αγ. Βαλεντίνου, λευκές νύχτες κ.α.). Ωστόσο, κάθε επιχειρηματική δράση αυτού του τύπου, έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα για το σύνολο τόσο των επιχειρήσεων, όσο και των καταναλωτών, όταν προκύπτει στο σωστό «timing», όταν επικοινωνείται έγκαιρα και συνδέεται με το εν γένει οικονομικό περιβάλλον. Στην Αμερική, για παράδειγμα η Black Friday είναι συνδεδεμένη με την έναρξη της περιόδου των εορτών και φαντάζομαι το ίδιο προσδοκούμε να επιτύχουμε και στην ελληνική αγορά, αφού τα Χριστούγεννα είναι μόλις σε ένα μήνα από σήμερα, ενώ μεσολαβούν πολλές γνωστές ονομαστικές εορτές τον Δεκέμβριο.
Περιμένουμε, όμως, αλήθεια ότι η «Black Friday» στην Ελλάδα θα είναι τόσο αποδοτική σε μία εποχή βαθιάς καταναλωτικής ύφεσης; Ίσως όχι, αλλά για κάποιους κλάδους, όπως τα ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά και τα είδη τεχνολογίας, από όπου άλλωστε ξεκίνησε η ιδέα, ίσως βοηθήσει να αναπληρώσουν κάτι από το κακό δεκαήμερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Άλλωστε, σε πολλά είδη δεν υπάρχει φθινοπωρινή ή χειμερινή σεζόν, όπως συμβαίνει με την μόδα και την εποχικότητα στην ένδυση και υπόδηση.
Τώρα σε τι συνίσταται η καθ’ ημάς, «αμερικανιά» Black Friday; Ίσως σε μία Παρασκευή με γενναίες προσφορές, ίσως σε μια ημέρα ρευστοποίησης stock και υπολοίπων προηγούμενης περιόδου; Γιατί όχι, αρκεί να το γνωρίζει ο καταναλωτής και ο έμπορος να είναι όπως πάντα προσεκτικός στο διαχωρισμό των ειδών που πουλά με μειωμένη τιμή. Τα είδη που θα πουληθούν με αυτούς τους όρους μπορεί να είναι εντός ή εκτός σεζόν και να εμπίπτουν έτσι κι αλλιώς και σε άλλες περιόδους προσφορών και εκπτώσεων. Όπως, όμως, και να έχει οφείλουν όλοι να εφαρμόζουν τον ισχύοντα νόμο περί προσφορών, που ως γνωστό, μπορούν να διαρκούν έως 10 ημέρες για το 50% των ειδών/κωδικών που διαθέτει το κατάστημα που τις διενεργεί.
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον δεν τίθεται κανένα θέμα διεύρυνσης του ωραρίου λειτουργίας και βεβαίως δεν προσθέτει Κυριακές, οφείλουμε να περιμένουμε να δούμε το αποτέλεσμα συνολικά. Εάν, πράγματι, βγουν έστω και κάποιοι ωφελημένοι από την «Black Friday» θα το εξετάσουμε στη βάση, «από όλους, για όλους».
Δεν νομίζω ότι επιτρέπεται σε ανθρώπους της αγοράς, να αντιδρούν στο γεγονός να πουλάνε τα καταστήματα φθηνότερα, εάν πράγματι μπορούν να το κάνουν. Η ΕΣΕΕ εδώ και χρόνια, προτρέπει, βεβαίως, ότι ανεξάρτητα με προσφορές και εκπτώσεις, θα πρέπει να υιοθετήσουμε περισσότερο τη πρακτική της «μίας τιμής, χαμηλής τιμήςόλο το χρόνο», η οποία είναι λιγότερο εντυπωσιακή, αλλά πιo χρήσιμη και απαραίτητη για τον Έλληνα καταναλωτή, σήμερα.
Τέτοιου είδους εισαγόμενες πρακτικές, όπως οι «Black Friday προσφορές» είναι βέβαιο ότι δεν θα δώσουν λύση στο γενικό πρόβλημα της μειωμένης κατανάλωσης στην ελληνική αγορά και αυτό το ξέρουμε όλοι. Δεν παύει, όμως, να είναι μια προσπάθεια προσέλκυσης των καταναλωτών, πριν τις γιορτές είτε για να δουν, είτε να αγοράσουν".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr