Εκτιμάται ότι το μέσο καλάθι αγορών ανά επίσκεψη στα σούπερ μάρκετ υπολογίζεται ότι έχει μειωθεί σε 15-20 ευρώ από 20-25 ευρώ πριν από την κρίση, ενώ και σε μηνιαία βάση η μέση οικογένεια ξοδεύει περίπου 250 ευρώ για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ, ποσό μειωμένο κατά περίπου 12% σε σχέση με τα επίπεδα προ κρίσης.
Με στόχο λοιπόν να μπει φρένο στην πτώση των πωλήσεών τους, οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς έχουν επιδοθεί σε έναν απίστευτο αγώνα νέων εξαγορών, καθώς τα νέα σημεία είναι αυτά που δίνουν πωλήσεις και όχι τα παλιά καταστήματα. Στο πλαίσιο αυτό, λένε πηγές της αγοράς, αλυσίδες που χειρίζονται από 5 έως και 30 καταστήματα είναι στόχος εξαγοράς. Ο λόγος είναι τα σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας που αντιμετωπίζουν οι μικρές αλυσίδες λόγω ανύπαρκτης ρευστότητας.Χαρακτηρηστική δε είναι η δήλωση επιχειρηματία του κλάδου αποκάλυψε στο "R" ότι είναι σχεδόν καθημερινές οι προτάσεις που δέχεται από ανταγωνιστές, προκειμένου να εξαγοράσει το δίκτυο των καταστημάτων που διαχειρίζονται.
Όλα λοιπόν δείχνουν ότι η τράπουλα των μεριδίων στο οργανωμένο λιανεμπόριο ξαναμοιράζεται, ενώ το κύμα των εξαγορών αναμένεται να αποτελέσει το σήμα κατατεθέν στην πορεία επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο και στο άμεσο μέλλον. To 2014 ξεκίνησε δυναμικά από όλους τους βασικούς παίκτες του κλάδου που έδωσαν ηχηρό παρόν μέσω στρατηγικών εξαγορών, διευρύνοντας την πανελλαδική τους κάλυψη και δημιουργώντας παράλληλα ένα ακόμη ανάχωμα στην προστασία του τζίρου τους.
Η τελευταία "κίνηση ματ" δόθηκε από την εταιρεία Μαρινόπουλος, η οποία υπέγραψε συμβόλαιο δικαιόχρησης με την εταιρεία Karipidis Bros για τα 149 καταστήματα της Αρβανιτίδης ΑΕ, που μετονομάζονται πλέον σε Carrefour Μαρινόπουλος και Carrefour Express.
Μέσω της Αρβανιτίδης Α.Ε., η Μαρινόπουλος Α.Ε. ισχυροποιεί γεωγραφικά τη θέση της στην κεντρική και βόρεια Ελλάδα, ενώ θα αυξήσει σημαντικά τον τζίρο της, τροφοδοτώντας με προϊόντα της τα 149 καταστήματα της Αρβανιτίδης Α.Ε. Σημειώνεται ότι η υπογραφή του συμβολαίου για την Αρβανιτίδης και η μετατροπή του δικτύου της αποτελεί μέρος του στρατηγικού επενδυτικού σχεδιασμού του ομίλου Μαρινόπουλος που προβλέπει για την τριετία 2012 – 2014 τη διάθεση κεφαλαίων συνολικής αξίας 250 εκατ. ευρώ, ο κύριος όγκος των οποίων θα απορροφηθεί από την ελληνική αγορά.
Η αγορά, από την άλλη, τηρεί στάση αναμονής για την απάντηση -που περιμένει- του μεγάλου ανταγωνιστή, του ΑΒ Βασιλόπουλου. Ίσως αυτή η απάντηση να δοθεί στις 2 Aπριλίου, καθώς η διοίκηση έχει απευθύνει κάλεσμα στους εκπροσώπους του Τύπου προκειμένου να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις στα ενδότερα της εταιρείας. Το σίγουρο είναι ότι και αυτή η αλυσίδα θα συνεχίσει την επιθετική πολιτική εξαγορών που έχει επιδείξει τα προηγούμενα χρόνια.
Ωστόσο, η διαφορά με την αλυσίδα Μαρινόπουλος είναι ότι η φιλοσοφία της ΑΒ Βασιλόπουλος -όσον αφορά το κομμάτι των εξαγορών- κινείται επιλεκτικά, δηλαδή εστιάζει σε καταστήματα που συγκεντρώνουν όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα. Στο πλαίσιο αυτό, θυμίζουμε ότι μόλις πριν από ένα μήνα προχώρησε στην εξαγορά 3 νέων καταστημάτων από την εταιρεία «Χ. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ και ΣΙΑ Ο.Ε.». Επίσης, προχώρησε στην απόκτηση ενός καταστήματος που λειτουργούσε στην περιοχή του Π. Φαλήρου με το διακριτικό τίτλο «Μπαλάσκας Delicatessen & Catering», καθώς και στην απόκτηση δύο καταστημάτων, στην Αθήνα, από την εταιρεία Σούπερ Μάρκετ «EXTRA ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΦΘΗΝΑ Α.Ε.».
Νέα σημεία χονδρικής αλλά και λιανικής πώλησης (My Market) θέλει να ανοίξει η METRO AEBE. Όπως επισημαίνουν υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας, η αποχώρηση μικρότερων αλυσίδων ή και μεμονωμένων ανταγωνιστών, αλλά και η αδυναμία άλλων παικτών δημιουργεί ευκαιρίες για όσους διαθέτουν τα αναγκαία κεφάλαια να επενδύσουν σε υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και κυρίως σε προσιτές τιμές. Συνολικά το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 25-30 εκατ. ευρώ για το 2014, όσο περίπου ήταν και την περσινή χρονιά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr