Αυτό ισχυρίζονται παράγοντες του λιανεμπορίου, τονίζοντας ωστόσο, ότι η πλήρης εξοικείωση είναι μονόδρομος, καθώς ο ελεύθερος χρόνος μειώνεται σταθερά και ως εκ τούτου κάθε καταναλωτής βρίσκεται σε διαρκή αναζήτηση υπηρεσιών, μέσω των οποίων μπορούν να πετύχει καλύτερη εξοικονόμηση χρόνου αλλά και χρήματος.
Στο πλαίσιο αυτό, αν και μέχρι σήμερα Βερόπουλος και Μαρινόπουλος προσέφεραν αποκλειστικά τη δυνατότητα των διαδικτυακών αγορών, από το 2014 ετοιμάζεται να δραστηριοποιηθεί δυναμικά και ο ΑΒ Βασιλόπουλος. Ανάλογες σκέψεις αλλά για αργότερα κάνουν και οι υπόλοιποι βασικοί παίκτες του λιανεμπορίου.
Βερόπουλος: Ο πρώτος που εγκαινίασε οn line κατάστημα
Δεκαπέντε χρόνια μετρά ήδη η λειτουργία του οn line ηλεκτρονικού καταστήματος της αλυσίδας Βερόπουλος, όπως είπε στο "R" ο πρόεδρος της εταιρείας, Νίκος Βερόπουλος. Σύμφωνα με τον ίδιο, μολονότι στην δεκαετία του '90 η παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας δεν ταυτιζόταν με την φιλοσοφία του καταναλωτή εκείνης της περιόδου, που ήθελε η επιλογή των προϊόντων να γίνεται αποκλειστικά από αυτόν, σήμερα οι δυνατότητες που προσφέρει ελκύουν ολοένα και περισσότερους καταναλωτές, που δεν έχουν το χρόνο, ή την πρακτική δυνατότητα να προμηθευτούν αγαθά.
Ο ίδιος εκτιμά ότι αν και οι σημερινές συνθήκες δεν ευνοούν την ανάπτυξη του συγκεκριμένου καναλιού διάθεσης προϊόν, ωστόσο έχει μέλλον να αναπτυχθεί περαιτέρω ακολουθώντας και την αντίστοιχη εξέλιξη που αυτό γνωρίζει στο εξωτερικό. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία πρόσφατα προχώρησε σε συνολική αναβάθμιση του ηλεκτρονικού καταστήματος, έτσι ώστε να γίνεται πιο κατανοητό και εύχρηστο για τον καταναλωτή που το επιλέγει.
Από το 1998 μέχρι και σήμερα, η εταιρεία έχει επενδύσει για το ηλεκτρονικό της κατάστημα κονδύλια της τάξεως των 1,4 εκατ. ευρώ και όπως μας ανέφερε ο Νίκος Βερόπουλος, ο αριθμός των παραγγελιών που πλέον δέχεται προς εκπλήρωση αυξάνεται από χρόνο σε χρόνο με διψήφιο ποσοστό.
Οπως μας εξήγησε, το κανάλι υποδοχής των παραγγελιών του δικτυακού καταστήματος www.veropoulos-eshop.gr υποστηρίζεται μέσα από 8 κομβικά καταστήματα. Οι τιμές πώλησης των προϊόντων που χρεώνεται ο πελάτης, εξηγεί ο ίδιος είναι οι τιμές πώλησης των προϊόντων που υπάρχουν στο κατάστημα κατά την έκδοση των νόμιμων παραστατικών συνοδευτικών της παραγγελίας του.
Mαρινόπουλος
Στις αρχές του 2013, η Μαρινόπουλος εγκαινίασε το Caremarket.gr, το πρώτο διαδικτυακό κατάστημα στο είδος του, προσφέροντας στους καταναλωτές μια διαφορετική πρωτοποριακή εμπειρία αγορών.
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή, Jerome Loubere, με 24ωρη λειτουργία, χαμηλές τιμές, μοναδικές προσφορές και πάνω από 11.000 κωδικούς η Μαρινόπουλος ανέτρεψε για μία ακόμη φορά τα δεδομένα στο χώρο του λιανεμπορίου, βασίζοντας τη φιλοσοφία του πρωτοποριακού οn line καταστήματος στο δίπτυχο εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων.
Με σεβασμό και κατανόηση στις νέες συνθήκες μιας δύσκολης καθημερινότητας των καταναλωτών, η ΜαρινόπουλοςΑ.Ε. σημειώνει ο Jerome Loubere, προσφέρει μέσω της caremarket.gr ευελιξία και οικονομία χρόνου, αλλά και την δυνατότητα ξεκούραστων και ευχάριστων αγορών.
Ειδικότερα οι καταναλωτές έχουν την δυνατότητα να κάνουν τα απαραίτητα ψώνια του σούπερ μάρκετ από όποιο σημείο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης κι αν βρίσκονται, καθ΄όλη την διάρκεια της ημέρας.Το caremarket.gr αποδείχθηκε μία υπηρεσία που ανταποκρίθηκε απόλυτα στις απαιτήσεις ενός πολύ μεγάλου μεριδίου καταναλωτών που επιθυμούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω διαδικτύου, γρήγορα, ευχάριστα και απλά.
"Η μεγαλύτερη απόδειξη για την επιτυχία του caremarket.gr είναι τα νούμερα που μιλάνε από μόνα τους", επισήαμνε ο Jerome Loubere:
- Κατά τους πέντε πρώτους μήνες λειτουργίας του, το ηλεκτρονικό κατάστημα διεκπεραίωσε περισσότερες από 8.000 παραγγελίες, κερδίζοντας την προτίμηση και εμπιστοσύνη 5.000 και πλέον πελατών του.
- Η σελίδα του καταστήματος έχει περισσότερες από 80.000 επισκέψεις τον μήνα με μέσο όρο παραμονής 10 λεπτά, καθώς και 45.000 "μοναδικούς επισκέπτες" τον μήνα, αποδεικνύοντας ότι το caremarket.gr έχει εισέλθει δυναμικά, αλλά και καθιερωθεί στην αγοραστική καθημερινότητα των αγοραστών.
- Τη μεγάλη απήχηση του on line καταστήματος, καταδεικνύουν και οι 17.000 εγγεγραμμένοι χρήστες στην σελίδα του, ενώ παράλληλα τα impresions του site ξεπερνούν τις 700.000 σελίδες ανά μήνα, με μέσο όρο 9 σελίδες ανά επίσκεψη.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι αν λάβουμε υπόψη ότι η μέση παραγγελία των χρηστών ξεπερνά τα 130 ευρώ, διαπιστώνουμε πως οι καταναλωτές επιλέγουν το on line κατάστημα για τις βασικές αγορές τους και όχι και για να καλύψουν περιστασιακά τις ανάγκες τους.Η εγγραφή τους ως μέλη του καταστήματος, τους εξασφαλίζει συνεχή και σωστή ενημέρωση για τις μεγάλες προσφορές σε δεκάδες βασικά προϊόντα και τους δίνει την δυνατότητα να κάνουν τις αγορές τους απλά και οικονομικά με το πάτημα ενός κουμπιού.
Για την υλοποίηση κάθε παραγγελίας, σημειώνει ο γενικός διευθυντής της αλυσίδας, εκπαιδευμένοι υπάλληλοι διαλέγουν τα καλύτερα και πιο φρέσκα προϊόντα, τοποθετώντας τα με προσοχή σε ειδικές συσκευασίες και μεταφέροντας τα σε ειδικά φορτηγά ψυγεία, που διατηρούν την φρεσκάδα των τροφίμων. Οι παραδόσεις των παραγγελιών γίνονται την επόμενη μέρα στην ευρύτερη περιοχή Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Νέος Παίκτης από το 2014
Κονδύλια της τάξεως των 5 εκατ. ευρώ έχει επενδύσει για την πλατφόρμα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως αποκάλυψε στο "R" ο εκτελεστικός γενικός διευθυντής για την Ελλάδα, Λεωνίδας Βρεττάκος, η οποία θα ενεργοποιηθεί το 2014.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η συγκεκριμένη επένδυση αν και δεν φαίνεται να ακολουθεί τις σημερινές οικονομικές συνθήκες της χώρας, ωστόσο είναι απαραίτητη για μία μερίδα -τουλάχιστον επί του παρόντος- καταναλωτών οι οποίοι λόγω του φόρτου των υποχρεώσεων που έχουν -ή ακόμη και για πρακτικούς λόγους- δεν προλαβαίνουν να επισκεφτούν κάποιο κατάστημα για τις ανάγκες του νοικοκυριού τους.
Η συγκεκριμένη πλατφόρμα, κατά τον ίδιο, θα υποστηρίζεται από επτά καταστήματα στην Αθήνα και από ένα στη Θεσσαλονίκη, τα οποία θα υποδέχονται τις παραγγελίες τις οποίες και θα εξυπηρετούν. Στο οn line κατάστημα θα παρουσιάζονται ανεξαιρέτως όλα τα προϊόντα και οι προσφορές, που υπάρχουν στα σημεία. Ο ίδιος πιστεύει ότι η απόσβεση της επένδυσης παράλληλα και με την εξομάλυνση της οικονομικής κατάστασης θα έχει πραγματοποιηθεί μέχρι και το 2017.
Οι υπόλοιποι παίκτες του λιανεμπορίου
Σκλαβενίτης, Μασούτης, Μετρό και Πέντε τουλάχιστον επί του παρόντος δεν φαίνονται αποφασισμένοι να επενδύσουν σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.
Ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος στην λιανεμπορική αλυσίδα Μy Market μας ανέφερε ότι η συγκεκριμένη επιλογή της εταιρείας του να μην επενδύσει στις οn line πωλήσεις βασίζεται στα σημερινά οικονομικά δεδομένα της αγοράς με τον καταναλωτή να αναζητά τις προσφορές.
Όπως μας είπε το "γέμισμα" του καλαθιού μοιάζει με το κυνήγι του χαμένου θησαυρού, όπου ο καταναλωτής για τις εβδομαδιαίες αγορές του μπορεί να επισκεφτεί και 2-3 διαφορετικές αλυσίδες, προκειμένου να βρει τις καλύτερες δυνατές τιμές στα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν.
Πάντως εκτός από την αλυσίδα Πέντε, τόσο τα My Market, ο Μασούτης όσο και η αλυσίδα Σκλαβενίτη παραδίδουν κατ' οίκον τα προϊόντα που τους παραγγέλλονται μέσω fax, e-mail ή τηλεφώνου από πελάτες τους.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr