Ο βαθμός διείσδυσης στο σύνολο των πωλήσεων των επιχειρήσεων του κλάδου των σουπερμάρκετ και cash & carry εκτιμάται ότι κυμάνθηκε στο 20%.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, καθώς, πέραν της ανταγωνιστικότερης τιμής τους, εδραιώνονται ολοένα και περισσότερο στη συνείδηση του καταναλωτή ως εφάμιλλα των «επωνύμων» για την ποιότητα, τη συσκευασία και τη συνολική τους εικόνα.
Η ίδια μελέτη επισημαίνει ότι η αξία των συνολικών πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην εγχώρια αγορά μέσω των S/M και C&C αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 11% την περίοδο 2007-2011.
Η μείωση των εισοδημάτων οδηγεί σε αλλαγή αγοραστικής συμπεριφοράς
Η αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς του κοινού, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και οι συνθήκες αβεβαιότητας που επικρατούν γενικότερα στην ελληνική οικονομία, οδήγησαν σημαντική μερίδα καταναλωτών στο να προβούν, μεταξύ άλλων, και στη μείωση της αξίας του «καλαθιού αγορών». Ως αποτέλεσμα, περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία προσφέρονται σε ανταγωνιστικότερες τιμές από τα αντίστοιχα «επώνυμα», με το όφελος της εξοικονόμησης να ποικίλει ανάλογα με την κατηγορία προϊόντων.
Κυρίαρχη κατηγορία παραμένουν τα τρόφιμα με ποσοστό συμμετοχής 66% περίπου το 2011. Ακολουθεί η κατηγορία που περιλαμβάνει τα προϊόντα καθημερινής συντήρησης του νοικοκυριού (απορρυπαντικά, χαρτικά, καθαριστικά) με ποσοστό της τάξης του 13% και η κατηγορία που περιλαμβάνει τα πάσης φύσεως χρηστικά είδη του νοικοκυριού καθώς και τα είδη ένδυσης με ποσοστό περίπου 11,5%.
Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων super markets και cash & carry που διαθέτουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού, ο οποίος συντάχθηκε με βάση αντιπροσωπευτικό δείγμα 55 εταιρειών, προκύπτουν τα εξής:
- Το σύνολο του ενεργητικού των επιχειρήσεων του δείγματος παρουσίασε οριακή αύξηση (0,9%) το 2011 σε σχέση με το 2010, ενώ τα ίδια κεφάλαια εμφάνισαν σημαντική μείωση (19%) την ίδια περίοδο. Οι μεσομακροπρόθεσμες υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 63%, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 6% περίπου.
- Οι συνολικές πωλήσεις των 55 επιχειρήσεων παρουσίασαν οριακή αύξηση (1%) το 2011 σε σχέση με 2010. Το μικτό κέρδος παρέμεινε ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα (μείωση 0,6%). Ωστόσο, η αύξηση των λοιπών λειτουργικών εξόδων (κατά 7,3%) σε συνδυασμό με την αύξηση των χρηματοοικονομικών δαπανών οδήγησε στην εμφάνιση αρνητικού λειτουργικού αποτελέσματος το 2011. Τελικά, το καθαρό αποτέλεσμα των εταιρειών του δείγματος ήταν ζημιογόνο το 2011 ενώ το 2010 ήταν κερδοφόρο. Τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν κατά 64,4% το ίδιο έτος.
Γιώργος Αλεξάκης
Διαβάστε επίσης:
- Το ΣΔΟΕ ελέγχει τη νομιμότητα της πώλησης του Σκορπιού
- ΗΠΑ: Δεκάδες οι νεκροί από την καταστροφή στην Οκλαχόμα
- Παπουτσάνης: Μικρή αύξηση στον τζίρο για το α' τρίμηνο
- Η «μαύρη λίστα» της ΕΛΣΤΑΤ...
- «Σκανάρει» 218 off-shore το οικονομικό επιτελείο
- Αραβικό deal για θυγατρική της J&P Άβαξ, ύψους 125 εκατ. ευρώ
- Ο Σωτήρης Χατζάκης νέος καλλιτεχνικός διεθυντής του Εθνικού Θεάτρου
- Στην Ελλάδα το νέο Audi A3 Sedan
- Το λουκέτο αυξάνει την κίνηση στη Neoset Ηρακλείου
- «Επιβράβευση» των ελληνικών ομολόγων από την Nomura
- Μεγαλύτερο «άνοιγμα» στην Ελλάδα ετοιμάζει η Ryanair
- «Καμπανάκι» για τη φοροδιαφυγή στην Ε.Ε. από τον Μπαρόζο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr