Θετική για την ανάπτυξη, αλλά αρνητική για την κερδοφορία ήταν η εικόνα του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα το 2004. Συγκεκριμένα, οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου σημείωσαν αύξηση 9,3%, ενώ η συνολική κερδοφορία μειώθηκε κατά 1,3% σε αντίθεση με τους πολύ θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης το 2003, που κυμάνθηκαν στο 80%. Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα της ετήσιας έρευνας της Kantor Capital για το λιανικό εμπόριο.
Στους κερδισμένους της περυσινής χρονιάς ο κλάδος του αυτοκινήτου, η κερδοφορία του οποίου «έτρεξε» με ρυθμό 41%. Στον αντίποδα, βρίσκεται ο κλάδος ηλεκτρικών ειδών που παρουσιάζει μείωση κερδοφορίας κατά 122%. Σύμφωνα με την Kantor, οι προοπτικές του λιανικού εμπορίου παρουσιάζουν ιδιαιτερότητες μεταξύ των διαφορετικών κλάδων. Κοινό σημείο αναφοράς αποτελούν οι αλλαγές που προκύπτουν από την παγκοσμιοποίηση του εμπορίου και των εθνικών οικονομιών. Παράγοντες άμεσα συνδεδεμένοι με την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας, όπως η αύξηση στην τιμή του πετρελαίου, αλλά και η έξαρση της τρομοκρατίας θα έχουν δομική επίδραση στη διαμόρφωση της εγχώριας ζήτησης και κατά συνέπεια στο λιανικό εμπόριο. Στην Ελλάδα, πλέον ανεπτυγμένος κλάδος του λιανικού εμπορίου παραμένει ο κλάδος των σούπερ-μάρκετ με μερίδιο 52% στο σύνολο των πωλήσεων, και σημαντική διαφορά σε μέγεθος από τον κλάδο εμπορίας αυτοκινήτου, που έχει μερίδιο 18% επί του συνόλου, και τον κλάδο ένδυσης-υπόδησης, που έχει μερίδιο 12%. Ο κλάδος γρήγορης εστίασης είναι αυτός με την μεγαλύτερη αύξηση μεγεθών μεταξύ 2003 και 2004, με 23%.
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr