- επαναπροσδιορισμός από μηδενική βάση των στοιχείων του κόστους,
(προβλέπεται επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με τρίτους προμηθευτές, μεταφορείς, εκμισθωτές κλπ.),
- μείωση αποθεμάτων ώστε να υπάρχει καλύτερη διαχείριση κεφαλαίου κίνησης και
- διενέργεια μόνο των άμεσα αναγκαίων επενδύσεωνκαι χρονική παράτασή τους. Αυτό μεταφράζεται σε μείωση του επενδυτικού προγράμματος για τη διετία 2009-2010 κατά 20% έναντι αρχικού προϋπολογισμού 12,5 εκατ. ευρώ και σε χρονική παράτασή του κατά έξι μήνες. Όμως δεν ακυρώνονται τα σχέδια επέκτασης που προβλέπουν α) δημιουργία δύο νέων καταστημάτων στην Ελλάδα (α εξάμηνο 2009), β) δεύτερου στη Σερβία, γ)πρώτο στη Βουλγαρία (τέλη 2009-αρχές 2010) και δ) από ένα κατάστημα σε Αλβανία και Σκόπια.
Ο κ. Στρούτσης επεσήμανε πως δεν υφίσταται πρόβλεψη περικοπής θέσεων εργασίας και πως το συγκεκριμένο μέτρο είναι ύστατο. Συμπλήρωσε δε, πως λαμβάνεται στην περίπτωση επαναλαμβανόμενων ζημιών, κάτι που δεν ισχύει για την Ηλεκτρονική Αθηνών την παρούσα περίοδο. Πρόσθεσε πως εάν υπάρξουν ζημιογόνα καταστήματα - λόγω της κρίσης - τότε αυτά (τα καταστήματα) είτε θα μεταφερθούν ή θα ενοποιηθούν σε κάποιο μεγαλύτερο.
Ο ίδιος, χωρίς να μασάει τα λόγια του, παραδέχτηκε ότι η εταιρεία θα προσαρμοστεί σε χαμηλότερα επίπεδα κερδοφορίας, πρώτον γιατί αυξάνονται οι προσφορές, άρα πέφτουν οι τιμές και τα περιθώρια κέρδους και δεύτερον γιατί ορισμένα καταστήματα είναι νέα και δεν έχουν προλάβει να αποδώσουν (π.χ. το νέο κατάστημα στη Σερβία). Όλα αυτά βέβαια μπορεί και τα κάνει μία υγιής εταιρεία, που δεν ανοίχτηκε με δανεικά. Και έχει δείξει στο πέρασμα του χρόνου ότι μετά από κάθε κρίση βγαίνει πιο δυνατή. Οι άλλες...
Η ανακοίνωση της εταιρείας
Με σημαντικά επιτεύγματα για την Ηλεκτρονική κλείνει το 2008 με την εταιρεία να εμφανίζει στο σύνολό της θετικά αποτελέσματα τόσο στην εικόνα όσο και στις οικονομικές της επιδόσεις. Μέσα στη χρονιά που πέρασε και με μία εκτεταμένη επικοινωνιακή καμπάνια η γνωστή σε όλους Ηλεκτρονική Αθηνών άλλαξε την εταιρική της ταυτότητα υιοθετώντας το όνομα ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ (electroniki) με νέα γραφή και νέο σήμα, υπογραμμίζοντας με αυτό τον τρόπο την έντονη παρουσία της στην ελληνική περιφέρεια και υποδηλώνοντας τις προθέσεις της για ουσιαστική ανάπτυξη στις διεθνείς αγορές, υπό τη σκέπη ενός ενιαίου brand. Η Ηλεκτρονική εισήλθε σε Νέα Εποχή. Τα βασικά χαρακτηριστικά που συνθέτουν τη νέα της ταυτότητα είναι η πρωτοπορία, η έμφαση στη τεχνολογία η ανάπτυξη της οικολογικής της διάστασης και ο εκσυγχρονισμός του δικτύου.
Με την έναρξη λειτουργίας του δεύτερου Megastore στη Σερβία και την ενοποίηση της Ηλεκτρονικής με τα καταστήματα ΣΑΡΑΦΙΔΗΣ Α.Ε. σημειώθηκε θετική επίδραση στον κύκλο εργασιών της καθώς και στην κερδοφορία της. Το πρόσφατο opening νέου καταστήματος ΣΑΡΑΦΙΔΗΣ στην Κατερίνη επιβεβαίωσε έμπρακτα τα περιθώρια βιώσιμης ανάπτυξης μιας αμιγώς ελληνικής επιχείρησης στην εγχώρια αγορά. Ταυτόχρονα, και σε συνέχεια του πλάνου ανάπτυξης της, η Ηλεκτρονική στοχεύει στην περαιτέρω εξάπλωση του δικτύου καταστημάτων της, με πρώτο μέλημα τη δημιουργία τρίτου καταστήματος στη Σερβία και τρίτου καταστήματος στη Κύπρο. Στόχος της Ηλεκτρονικής είναι να μετασχηματιστεί σε ένα σημαντικό παίκτη στην ευρύτερη αγορά της Ν.Α. Ευρώπης και να αυξήσει το μερίδιο της στην εγχώρια αγορά κατά 19 % στα επόμενα δύο χρόνια. Σημειώνεται, ότι η ανάπτυξη χρηματοδοτείται μόνο από υπάρχοντα Κεφάλαια χωρίς να επηρεαστεί η μερισματική πολιτική. Παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύουμε η Ηλεκτρονική στηριζόμενη στην πολύ καλή χρηματοοικονομική της διάρθρωση και στην υψηλή προτίμηση που απολαμβάνει από το πιστό καταναλωτικό κοινό που την έχει καταστήσει τη Νο1 ελληνική αλυσίδα ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών εδώ και 51 χρόνια, ατενίζει με ρεαλισμό και αισιοδοξία τη μελλοντική της ανάπτυξη.
Χρήστος Ιωάννου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr