Οι ασφαλιστικές εταιρίες πάντως έχοντας προσδώσει πολλές από τις δυνάμεις τους στον Κλάδο Ζωής, λόγω του κενού που παρουσιάζει η κοινωνική ασφάλιση, έχουν αφήσει πίσω τον κλάδο αυτοκινήτου ο οποίος πρέπει δυναμικά να αντιμετωπιστεί ώστε να περιοριστούν δραστικά οι ζημιές που κατατρώγουν τους ισολογισμούς των ασφαλιστικών εταιριών.
Και μιας και κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει αποτελεσματικά με αυξήσεις ασφαλίστρων- ας σημειωθεί πάντως πως στην Ευρώπη μια ασφάλιση αυτοκινήτου στοιχίζει περίπου τα διπλά κατά μέσο όρο σε σχέση με τη χώρα μας, με δρόμους στις περισσότερες περιπτώσεις πολύ καλύτερους από τους δικούς μας και στόλους πιο σύγχρονους- επιχειρείται μια διαφορετική παραμετροποίηση του κινδύνου βάσει της οποίας θα διενεργείται και η κοστολόγηση των ασφαλίστρων.
Ασφάλιση με το χιλιόμετρο
Μια πρώτη πρακτική εφαρμογή παρακολουθεί κανείς από το νέο πρόγραμμα ασφαλιστικής εταιρίας που προμοτάρει τα οικονομικά ασφάλιστρα και προτείνει την ασφάλιση με το χιλιόμετρο. (Ηδη ξεκίνησε η ειδική καμπάνια).
Τη βασική ιδέα μπορεί να την αναζητήσει κανείς στον τρόπο με τον οποίον υπολογίζονται οι λογαριασμοί των εταιριών κινητής τηλεφωνίας.
Χρονοχρέωση. Μόνον που σε αυτήν την περίπτωση η κατανάλωση αφορά κάτι απτό- χρόνο ομιλίας- ενώ στην ασφάλιση κάτι λιγότερο απτό- τον περιορισμό του κινδύνου- . Τα περισσότερα χιλιόμετρα εκθέτουν τον οδηγό σε περισσότερους κινδύνους και επομένως η διαφορετική κοστολόγηση έχει νόημα.
Όσο λιγότερο οδηγείς τόσο λιγότερες ζημιές και βλάβες μπορείς να προκαλέσεις και επομένως δικαιούσαι μικρότερα ασφάλιστρα. Αγοράζεις ουσιαστικά τα μίλια κατά έτος και η σχετική μέτρηση πραγματοποιείται με την εγκατάσταση μιας έξυπνης για το σκοπό αυτόν συσκευής πάνω στο αυτοκίνητο.
Επανάσταση; Μπορεί και όχι.
Κάμερες μειώνουν τα ασφάλιστρα
Στη Γερμανία για παράδειγμα, σε μία προσπάθεια μείωσης του κόστους των ασφαλίστρων οι ασφαλιστικές εταιρίες προτείνουν στους οδηγούς την τοποθέτηση κάμερας η οποία καταγράφει πλήρως τα ατυχήματα ως συμβάντα και επομένως η ασφαλιστική εταιρία μπορεί να ξέρει κατά πόσον φταίει το ασφαλισμένο όχημα ή κάποιος τρίτος παράγοντας και άρα αποζημιώνει με ακρίβεια. Αιτιάσεις για προσωπικά ή άλλα δεδομένα έχουν απαντηθεί από τις αρχές και η εφαρμογή του μέτρου «περπατάει» με επιτυχία. Ας σημειωθεί πως αντίστοιχες συζητήσεις διενεργούνται και στη δική μας προβληματική αγορά.
Έξυπνα τιμολόγια
Όμως πέρα από αυτά τα έξυπνα τρικ, οι αναλογιστές διεθνώς διευρύνουν τις μεθόδους υπολογισμού του κινδύνου ώστε αυτός να κοστολογείται πολύ καλύτερα. Ετσι σύντομα θα προβάλουν και στη δική μας αγορά τα έξυπνα τιμολόγια.
-Ηλικία
Η ηλικία του οδηγού για παράδειγμα δε προμετράται με βάση δύο κλίμακες αλλά πλέον ο οδηγός μπορεί και πρέπει να εντάσσεται σε πέντε ηλικιακές κλίμακες όπου σταδιακά τα ασφάλιστρα θα ακριβαίνουν λαμβάνοντας βεβαίως υπόψη και την οδική συμπεριφορά των προηγούμενων ετών.
-Ιπποδύναμη
Παραμετροποίηση της υποδομής είναι μία ακόμη τάση. Ο κίνδυνος δεν προέρχεται μόνον από το παλιό αυτοκίνητο έναντι του καινούριου αλλά ούτε και από το μέγεθος των κυβικών. Ειδικά στην τελευταία αυτή μεταβλητή σημαντικό ρόλο με βάση τις σύγχρονες τάσεις παίζει η ιπποδύναμη λένε οι επαΐοντες.
Δεν έχει σημασία ο κυβισμός του αυτοκινήτου όσο το πόσο γρήγορο είναι το όχημα. Ένα γρήγορο νευρικό όχημα ενδέχεται να διαμορφώσει ευκολότερα συνθήκες ατυχήματος από ένα όχημα με μικρότερη ιπποδύναμη.
Θα μπορούσε κανείς να φανταστεί άλλες παραμέτρους.
-Χρώμα
Οι σύγχρονες τάσεις στα ασφάλιστρα παραμετροποιούν ακόμη και το χρώμα του οχήματος. Λένε, πως ειδικά στην οδήγηση των πόλεων τα έντονα χρώματα εξιτάρουν ιδιαίτερα τους οδηγούς με αποτέλεσμα αυτοί να μην οδηγούν σωστά. Αυτό λοιπόν εξηγεί γιατί πολλά χρώματα στις παλέτες των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδίδονται μόνον κατόπιν ειδικής παραγγελίας.
Και μπορεί όλες αυτές οι τάσεις να μην έχουν ενσωματωθεί προς το παρόν τουλάχιστον στα τιμολόγια των ελληνικών ασφαλιστικών εταιριών, όμως θεωρείται βέβαιο πως στα επόμενα χρόνια θα κάνουν δειλά ή και πιο δυναμικά την εμφάνισή τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr